Zobacz pełną wersję : Start engine z hondy S2000 - montaż
Witam, potrzebuje pomocy z montazem tego przycisku, znalazlem temat: http://www.hondawschod.pl/viewtopic.php?f=40&t=133 ale troche jest tam nie jasnosci. Mianowicie na schemacie przycisk ma kostke z 3 kabelkami, a narysowane jest, ze 2 sa uzyte, co w zwiazku z tym 3? Kolejna sprawa to taka, ze wyjscie z przekaznika 86 jest sterowane minusem (wynika to z opisu nozek przekaznika) i dlaczego ten "-" idzie na "+" do przycisku? Nie jest tam cos pomylone w oznaczeniu, podpisach?
U siebie w aucie mialem zamontowany przycisk ze sklepu elektronicznego na probe do ktorego nie trzeba bylo przekaznika montowac. Ten przycisk mial 2 nozki, do 1 nozki byly przymocowane 4 kable a do 2 nozki 2 kabelki, z tematu do ktorego link podalem wynika, ze trzeba nam tylko 3 kabelkow od stacyjki: bialy przewod od akumulatora "+", wpiac sie do zoltego z wyjscia IG2 i wpiac sie do wyjscia oznaczonego ST, ktos pomoze to rozkminic i nakieruje mnie jak to podlaczyc?
Nikt nic nie pomoze/podpowie ?
Znalazłem taki schemat na pewno pomoże.
http://img63.imageshack.us/img63/9645/59564005.jpg
Znalazłem taki schemat na pewno pomoże.
http://img63.imageshack.us/img63/9645/59564005.jpg
W ogóle wchodziłeś w link w ten co w pierwszym poście jest wklejony? Tam jest ten sam schemat, jak masz pisać głupoty to lepiej nie pisz..
stary, ale co masz niejasnego w tym schemacie? To jest proste jak konstrukcja cepa, 3 druty trzeba połączyć i gotowe. Jak nie kumasz schematu powyżej, to sie za to nie zabieraj, bo nic prostszego nie znajdziesz.
Jedyna pomoc jaka ma tu sens, to zrobienie tego za Ciebie....
Sa niejasnosci, poniewaz tak jak pisalem w 1 poscie, od guzika ida 3 kable, na tym schemacie sa 2 uzyte od guzika, pytam co z 3? Pozatym nozka 86 jest opisana jako "-" wg niego ciagniesz to do guzika i potem go uziemiasz, czyli ja to rozumiem ze przycisk jest zasilany "-" a "+" niepotrzebny.
http://i2.photobucket.com/albums/y2/jharter/Internet%20Pics/PBSWiringDiagram.jpg
Znalazlem takie cos jeszcze i pojawia sie sprzecznosc, we wczesniejszym watku na nozke 30 szedl "+" sprzed stacyjki, a tu podajemy zolty kabel (IG2). Jest wiele wersji podlaczenia tego dlatego potrzebuje kogos kto cos takiego robil badz zna sie znacznie lepiej na elektronice, bo kabelki nie sztuka podlaczyc, sztuka jest by schemat byl czytelny i jasny. A jak mowisz, ze trzeba 3 kable tylko podlaczyc to pokaz schemat, gdzie to wystarczy, bo "fachowcow" tu widze na forum co nie miara, a jak przychodza konkrety to nieliczni sie wypowiadaja.
Ja mam przekaznik, ktory ma pod nozka 87 jeszcze 1 o oznaczeniu 87a, na jednych schematach jej nie podlaczaja na innych nie.
No jak widać jednak
bo nie sztuka kabelki podłaczyć
to nieprawda
Znalazłem taki schemat na pewno pomoże.
http://img63.imageshack.us/img63/9645/59564005.jpg
Kabelki z przycisku masz 3, bo pewnie ten 3 to podświetlenie tegoż. A skoro tak, to jeden jest wspólny masowy czyli przycisk steruje masą.
Nie patrz na oznaczenia pinów przekaźnika, tylko spróbuj zrozumieć zasadę jego działania.
Na powyższym schemacie masz piny 85 i 86 które są wyprowadzeniami cewki przekaźnika. A skoro tak, to na jeden pin musi być podany + a na drugi - żeby cewka zadziałała.
Co do której nóżki podłączysz to obojętnie. Ważne, żeby zasilanie cewki było poprowadzone z plusa po stacyjce (czyli IG2) a minus był poprowadzony przez przycisk.
Kolejnymi pinami przekaźnika są piny 30 i 87, które są zwierane, jeśli na cewkę jest podane zasilanie.
Po jednej stronie (30 lub 87) musi być podłączony stały plus, po drugiej zaś wyprowadzenie to sygnału do rozrusznika.
Przewód czarno-biały pokazany na schemacie można rozciąć, ale wtedy tracisz możliwość odpalenia z kluczyka, sam zdecyduj czy chcesz to zachować jako awaryjny sposób odpalenia czy też nie.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Miałem dobry dzień, wiec się rozpisałem, ale to na prawde jest tak proste, że wstyd kopać przy aucie nie wiedząc jak działa przekaźnik...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.