Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15Z6 grzeje się



piootrek
05-05-15, 16:25
Dzień dobry,
zwracam się z prośbą o poradę odnośnie problemu z grzaniem, z którym zmagam się już chyba trzeci miesiąc.
Podczas jazdy, zwłaszcza w ciepłych warunkach jakie zaczynają się robić, wskazówka od temperatury wędruje bardzo wysoko, nieraz praktycznie pod czerwone pole. Najczęściej możemy to zaobserwować podczas nieustannej jazdy z równymi obrotami (trasa), w korku również, lecz o dziwo chyba mniej. Tutaj w zasadzie możliwe że klucz, nie jestem pewien czy wiatrak zawsze się włącza. Stojąc na postoju gdy wskazówka nieco podskoczy faktycznie się włącza, o tyle już podczas jazdy nie jestem tego pewien. Gdy się zatrzymam, wiatrak zazwyczaj jest wyłączony, a wskazówka jest o wiele powyżej optymalnego poziomu.
Z początku występowania problemu wywalało płyn z wyrównawczego - jak się okazało nieszczelna była uszczelka pod głowicą, spaliny dostawały się do układu. Uszczelkę wymieniłem, ten problem ustąpił - pozostało grzanie. Węże w momencie przegrzewania są gorące i twarde (da się ścisnąć, ale bez przesady). Termostat prawdopodobnie sprawny, na początku dolny obieg zimny, po chwili gdy się otworzy temperatura równa górnemu. Kolejnym problemem może być dziwny syf w układzie, nawet w okół cylindrów dziwny biały nalot, który również powoduje po dłuższym czasie przytykanie nagrzewnicy co w efekcie skutkuje brakiem grzania w środku. Na korku chłodnicy ciemny kolorek, spowodowany właśnie tym syfem (wykluczamy głowicę, zrobiona).
Chłodnica - stan średni - u dołu dość poniszczona od kamieni, u góry bardzo dobra. Możliwe że zasyfiona tym dziwnym nalotem.
Wymieniłem również termoczujnik obok termostatu, niestety żadnej różnicy.
Dodam również że wyłącznie świateł skutkuje lekkim spadkiem wskaźnika temperatury, a doraźną pomocą jest włączenie nawiewu na gorąco w środku. Pomaga również wyłączenie auta po rozpędzeniu, po ponownym uruchomieniu wskaźnik jest na optimum.

Na razie zaczynają się kończyć mi pomysły co może być nie tak, więc proszę was o poradę. Czy wymieniać chłodnicę, termostat, czy też problem leży jeszcze gdzieś indziej?

firstborne
07-05-15, 01:21
Przecież jeden waż musi być chłodny (może być tam ledwo ciepły), a jeden gorący. Winą tutaj wg mnie jest termostat.

Szczery
07-05-15, 04:52
Może tego syfu po tym jak wywaliło uszczelkę nazbierało się tyle, że przytkało chłodnice...
Może jest jakiś sposób by wyczyścić chłodnicę. Płyn można spuścić do jakiegoś pojemnika i wykorzystać ponownie a sama chłodnice zdemontować i obejrzeć co się za dolnym wężem kryje... Następnie przepłukać raz w jedna raz w druga stronę podłączając waż ogrodowy i puszczając pełne ciśnienie wody...

Może być też uszkodzony czujnik od wskazywania temp...
opór czujnika temp (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?191617-Termostat-wymieniony-a-problem-pozostal/page2)

komor
07-05-15, 08:40
Na Twoim miejscu zaczął bym od przepłukania całego układu. No chyba że jeszcze właśnie termostat, ale zacznij od płukania.

piootrek
16-05-15, 13:45
Układ był płukany przy wymianie uszczelki pod głowicą, fakt że na pewno coś musiało zostać, ciężko zdrapać ten nalot. Dziś wymieniłem termostat, cała kopułka w środku była w opłakanym stanie (foto na dole). Oczywiście wszystko to wyczyściłem i zaaplikowałem nowy termostat. Z początku nagrzewa się górny wąż ok, później zaczyna dolny. Wiatrak niestety chodzi jak chce - raz się włącza a raz nie, gdy dolny wąż jest już na prawdę bardzo gorący, a wskazówka w 3/4 skali (chodź czasem nawet w tym momencie nie miał zamiaru się włączyć).
Gdy przez cały tydzień teraz jeździłem z wiatrakiem włączonym na ostro (cały czas działał) problem z przegrzewaniem nie występował. Obstawiam teraz czujnik przy termostacie. Jest w prawdzie nowy (wymieniony 2 miesiące temu), ale to on przecież steruje załączaniem wiatraka na podstawie odczytanej temperatury. Czy te czujniki mają swoją wartość przy jakiej mają załączać wiatrak? Może ten czujnik ma tą wartość zbyt dużą?

Fotka (kliknij by powiększyć)
http://s10.ifotos.pl/mini/IMG201505_wwapenx.jpg (http://s10.ifotos.pl/img/IMG201505_wwapenx.jpg)

damiano16
24-05-15, 23:12
Sprawdź kolego zakrętke płynu chłodniczego. Ona musi puszczać minimalnie ciśnienie z układu bo gdy auto się nagrzewa rośnie ciśnienie w układzie i płynu że tak powiem "przybywa" , przez to też mogła uszkodzeniu ulec uszczelka pod głowicą. Nie wiem do końca jak jest w civic czy to zakrętka ma puszczać większe ciśnienie czy jest jakiś odpowietrznik.

sensej
27-05-15, 19:46
sprawdz jeszcze kostke od wiatraka:)

Inside4
27-05-15, 19:56
Wymontuj termostat i sprawdz we wrzątku czy się otwiera. Najpierw jednak wyeliminuj wiatraki czy działają prawidłowo. Stawiam też na termostat ale brud w układzie chłodzenia większości przypadków świadczy o UPG i na swojej hondzie doświadczyłem błąd mechanika i po miesiącu drugi raz robiłem UPG.