PDA

Zobacz pełną wersję : Wydech



salvadore
16-07-08, 01:54
Panowie,
Model MA8 - D14A2. Jebajowy kolektor 4-2-1 już siedzi - teraz by przyszła pora na resztę wydechu.
Co zrobic:
a) zostawic katalizator - przelot środkowy - przelot tylni
b) katalizator - środek zostawic oryginał - tył przelot
c) wszystko przeloty?
Jaką średnicę dobrac 50 mm - może w którymś miejscu zwiększyc albo zmniejszyc średnicę w celach rozprężania - sprężania co może miec pozytywne wpływy na osiągi?

przesiedziałem już kupe czasu nad tematami dotyczącymi wydechów. Zero konstruktywnych wniosków jedni narzekają że głośne, że zaraz się psują. Pomóżcie coś wybrac, doradźcie co tu zrobic. Zależy mi głównie na waszych testach, odczuciach. Moze juz ktos to przetestowal w swojej angielce i stwierdzil ze strata kasy.

Wiekszoc tlumikow przelotowych koncowych ma srednice wlotowa 60 - mm. Gdzie dorwac taki o mniejszej srednicy.
Co sadzicie o tych tanich przelotach z allegro - pseudo carbonach itp itd.

Powiem tak zalezy mi zrobic jak najwydajniejszy uklad wydechowy - chodzi mi o performance a nie o mruczenie tlumika. Chcialbym uniknac ryczenia - bo wtedy wlacza mi sie system pokladowy (Żona) :p

Z gory dzieki za pomoc.

Konrad84
16-07-08, 08:39
Jeżeli chodzi ci o performance to musisz pozbyć się komromisów. Ekologiem nie jesteś, więc katalizator odpada. Zrób reszte wydechu na dwa cale. Na twoim miejscu wstawił bym wydech od Vti, w miejsce kata tłumik przelotowy i jakiś końcowy przelotowy na 2 cale. Zwiększając średnice robisz głośniej, ale przy takim zestawie nie będzie głośno. Przy żonie nauczysz się jeździć cicho :)

qba1983
16-07-08, 09:45
ja zaczynalem od
- kolektor z katem, srodek standard, kocowy przelotowy - bylo glosno, zbyt glosno( nie odczulem przyrostu mocy)
- kolektor 4-2-1, srodek standard, koncowy przelot - nadal glosno ale juz nie tak basowo, bylo bardziej metalicznie(tu dalo sie odczuc przyrosty mocy, pewnie dlatego ze u mnie wymiana kolektora byla rowna z wyzuceniem kata)
-kolektor 4-2-1, srodek przelot, koncowy przelot (wszystko na 2'') - jesli chodzi o moc to tak jak wyzej, ale jesli mowa o glosnosci to wszystko zalezy jak traktujesz pedal gazu, jak jade delikatnie do 3tys obr/min to jest prawie jak seria, ale jak wcisne pedal gazu to... jest glosno.

polecam wywalenie kata i dwa przeloty, jesli chcesz ciszej to zeczywiscie koncowy od VTI byl by zlotym srodkiem

salvadore
16-07-08, 09:59
Jeżeli chodzi ci o performance to musisz pozbyć się komromisów. Ekologiem nie jesteś, więc katalizator odpada. Zrób reszte wydechu na dwa cale. Na twoim miejscu wstawił bym wydech od Vti, w miejsce kata tłumik przelotowy i jakiś końcowy przelotowy na 2 cale. Zwiększając średnice robisz głośniej, ale przy takim zestawie nie będzie głośno. Przy żonie nauczysz się jeździć cicho :)


Konrad w znaczeniu wydech od VTI to chodzi Ci o srodkowy tlumik i rurki, katalizator- przelot i koncowy przelot??

Konrad84
17-07-08, 13:46
chodziło mi o:
1. środkowy i tylny wydech od VTI, kolektro 4-2-1 - ciut więcej mocy i cicho.
1. Zestaw końcowy Kuby - moc i średnio głośno :)

czara
21-01-09, 08:27
witam, potrzebuje rady szukam tłumika końcowego do D14A8, MB2 mam kolektor 4w2w1 wywalony katalizator i przyszła pora na jakiś końcowy tłumik. Chciał bym znaleźć delikatnie basowy mocny tłumik żeby troszkę odetkać układ wydechowy w rozsądnej cenie. Znalazłem tłumiki uniwersalne firmy Montii przyznam szczerze ze nigdy nie słyszałem o tej firmie ale ceny maja dość przystępne wiec może ktoś mi pomoże w wyborze;]

crash
21-01-09, 08:31
ja mam kolektor od d16z6, srodek seria i tyl jakis ala mugen i jest kurewsko głośno jak dla mnie :D ale moc sie troszku zwiekszyla

czara
21-01-09, 08:40
mi nie zależy na tym żeby mnie wszyscy słyszeli hehe ale na lekkim basowym pomruku oczywiście wiadomo ze jak będzie 5 tys obrotów to będzie trochę wył:D ile płaciłeś za tego Mugena?

drex87
21-01-09, 09:57
mi nie zależy na tym żeby mnie wszyscy słyszeli hehe ale na lekkim basowym pomruku oczywiście wiadomo ze jak będzie 5 tys obrotów to będzie trochę wył:D ile płaciłeś za tego Mugena?

kolego załuz sobie wm sport mugen z salenserem czy jak to sie tam pisze taki jak mam ja na kolektorze 4-2-1 i dwuch calach przelotu i jest spoko jesli mam załozony ten "sajlenser" jest nawet cicho a jak chce poszalec kluczyk w dłon jedna srubeczka i jest mega :D dałem za niego jakies 160zł z przesyłką

czara
21-01-09, 10:08
problem w tym ze ja wywaliłem kata i nic nie wstawiałem hehe mam tylko jeden tłumik środkowy ;] wiec obawiam się ze becie strasznie ryczał hehe chyba żeby wstawić wtedy jakis przelotowy jeszcze ale koszta od razu idą do gory ;/

Chemiczny
21-01-09, 10:41
chodziło mi o:
1. środkowy i tylny wydech od VTI, kolektro 4-2-1 - ciut więcej mocy i cicho.


a jaką średnicę wylotową kolektora trzeba dobrać żeby spasować się z wydechem z VTI? po drodze chyba jeszcze trzeba wstawić rurę zamiast kata lub coś...
czy zostawienie katalizatora mija się z celem ? (zero przyrostu)
a jak sprawa ma się ze spalinami -> brak kata = lewe przeglądy ?

drex87
21-01-09, 12:07
kolego srednice wylotowa kolektora 4-2-1 masz tylko jedna i popasowujesz tylko rurke takze to nie ma znaczenia bo kazdy lepszy tłumnikarz ci to zrobi. Co do kata to nawet sie nie zastanawiaj wsac przelot od kolektora do koncowego na koncowy to juz jak uwazasz moze byc od vti bedzie napewno przyrost mocy i cicho

skolopendra
21-01-09, 15:46
czy zostawienie katalizatora mija się z celem ?

jeśli jest sprawny to zostaw

Gregu
23-01-09, 14:50
Ja jeździłem chwilę MB1 D16Y3 na strumienicy - seryjnym środkowym - końcowym przelotowym Ultera i było nawet znośnie z głośnością. Teraz, przy okazji wymiany układu wydechowego wywaliłem środkowy i mam strumienicę - końcowy przelotowy i jest fajnie(przy odpuszczeniu gazu strzelanie z tłumika), ale w trasie za głośno i męcząco:-/ W MB6 B18C4 mam katalizator - seryjny środkowy - końcowy przelotowy Ultera i jest prawie jak seria. Fajnie sobie mruczy i wcale nie przeszkadza. Głośność wzrosła również w obu przypadkach po wywaleniu rezonatora.

KamilGCZ
23-01-09, 15:49
Kolego czara ja mam do sprzedania tłumik , Poszukaj w dziale sprzedam. Mysle ze bedzie pasował do Ciebie. kwestia wyciagnuiecia uniwersalnego i wlozenia tego . Sam to zrobisz.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=36162

Vex
23-01-09, 22:01
Czara > prosty odcinek na wysokosci katalizatora to chynba nie jest najlepsze rozwiazanie. Jesli chcesz tanio i cicho to zostaje tylko Ulter :) oczywiscie standart nie "mugenowy".

wunat
23-01-09, 22:10
mozesz rozwinac to: "prosty odcinek na wysokosci katalizatora to chynba nie jest najlepsze rozwiazanie" ?

Vex
23-01-09, 22:43
Brak rozprezenia (pojemnosci), co moze wplynoc na splaszcenie momentu w dolno-srednim zakresie obrotow. To najwazniejszy odcinek ukladu za kolektorem. Cala prota rura od kolektora bez tlumikow to juz dramatyczne pogorszenie osiagow.

wunat
23-01-09, 22:48
jakes wykresy, cokolwiek? pytam tak z ciekawosci tylko bo sam mam wyciety katalizator, ale moze kompenuje to wiekszy tlumik srodkowy?

Konrad84
23-01-09, 22:51
szczerze mówiąc nie sądze. Stosując większą średnicę na całej długości rekompensujesz tą stratę. Dodatkowo katalizator po przebiegu to taka trochę zatyczka.

wunat
23-01-09, 22:54
no tak, tak, ja mysle o sprawnym kacie, a nie o zapchanym kupsztalu

Vex
23-01-09, 23:03
jakes wykresy, cokolwiek? pytam tak z ciekawosci tylko bo sam mam wyciety katalizator, ale moze kompenuje to wiekszy tlumik srodkowy?

Konkretnego przykladu Ci teraz nie przytocze, ale widzialem :) Byc moze sprawa wyglada inaczej jak caly wydech jest policzony od A do Z. Szkoly byly zawsze rozne, przelotowy tlumik, sportowy katalizator, wywalenie wkladu. Moze wlasnie zastosowanie wiekszej srednicy zalaatwia sprawe, szcegolnie gdy czlowiek sie nastawia na wyzsze predkosci obrotowe. Napewno zapchany katalizator to nic dobrego :)

Chemiczny
24-01-09, 19:30
kolego srednice wylotowa kolektora 4-2-1 masz tylko jedna i popasowujesz tylko rurke takze to nie ma znaczenia bo kazdy lepszy tłumnikarz ci to zrobi. Co do kata to nawet sie nie zastanawiaj wsac przelot od kolektora do koncowego na koncowy to juz jak uwazasz moze byc od vti bedzie napewno przyrost mocy i cicho

Cicho to nie jest nawet w serii :) nie oszukujmy się ale Honda do wyciszonych aut nie należy - to ma być auto do jeżdżenia - a nie katowania się - dlatego jedyna modyfikacja wydechu to seria z VTI.
dziwi mnie tylko że kolektory mają jedną średnicę - czyli jak wsadzam szerszy wydech od VTi to kolektor jest i tak taki sam ? hmmm rozumiem że pewnie węższy niż Vti?

abarth81
25-01-09, 15:48
mi nie zależy na tym żeby mnie wszyscy słyszeli hehe ale na lekkim basowym pomruku oczywiście wiadomo ze jak będzie 5 tys obrotów to będzie trochę wył ile płaciłeś za tego Mugena
kolego http://www.ulter.com.pl/index.php?show=shop&f=11&m=57&s=129 mam taki u siebie(silnik odmulone d14a7 czyli to amo co u ciebie) drugi rok zero sladów korozji pasuje idealnie w seryjne zaczepy i daje lekki basowy pomruk, nie meczy przy dalekiej jezdzie co sprawdziłem jadąc na Gdańsk do kumpla (560 km z jednym przestojem, bez bólu głowy).

OSCAR
26-01-09, 09:25
vtam,

jesli chodzi ci o cichy tlumik w lekkim basowym pomrukiem rowniez polecam ultera. w zaleznosci ile masz na to kasy albo dedykowanego albo uniwersalny.
ja rok temu wrzucilem do siebie uniwersalny z koncowka 80mm. co takiego:
http://www.ulter.com.pl/index.php?show=uni&typ=5&t=3

jestem pod ogromnym wrazeniem, jest super cichy, slychac go tylko przy ruszaniu, na 1 i 2 biegu do kolo 2000-2500obr. pozniej sie wycisza, a na 4 czy 5 biegu w trasie w ogole go nie slychac. na trasy super sie nadaje, jezdze z zona i malym dzieckiem i wszyscy czuja sie komfortowo w czasie podrozy.
powiem jeszcze, ze dosc duzy wplyw na glosnosc samego wydechu, tez ma srednica koncowki. zanim kupilem swojego przelota ;) pojedzilem chwile kolesia mb6 z takim tlumikiem ale z koncowka 100mm, bylo troche glosniej ale dla mnie bylo ok. moj z koncowka 80mm jest jeszcze cichszy i jestem mega zadowolony.

taki uniwersalny kupisz za kolo 250pln + dorabialem rure fi50 na gietarce + montaz i wynioslo mnie na gotowo kolo 350-400pln (juz nie pamietam dokladnie), wiec troche taniej jak dedykowany, ktorego nie ma do 1.8, maja tylko z rura wlotowa fi45.

pozdrawiam

Salam
26-01-09, 13:06
Ja niedawno kupiłem dedykowanego ultera z końcówką 80mm i jest bardzo dyskretny w swoim mruczeniu. W weekend przejechałem 300km w trasie i nie dawał się w ogóle we znaki. Wewnątrz słychać go tak jak napisał OSCAR - przy ruszaniu i do około 2500 obrotów.

czara
26-01-09, 13:52
no tak tylko ten ulter kosztuje 500zł :( trochę sporo, a orientujecie sie może jaka jest żywotność takiego tłumika?

Gregu
26-01-09, 16:45
Ja mam jednego Ultera (tego zwykłego, nie NRS) ponad 1 rok, a drugiego prawie 3 lata i zero oznak zużycia!

abarth81
26-01-09, 17:35
no tak tylko ten ulter kosztuje 500zł trochę sporo, a orientujecie sie może jaka jest żywotność takiego tłumika?
kolego uwiez mi warto zainwestowac te peniądze ja wydałem je 2 lata temu i do tej pory nie zaluje i mysle ze nie bede załował jeszcze przez nastepne dwa...a tak off topic to masz identyczna hanke jak moja hehe blizniaki:D

czara
26-01-09, 17:43
wierze ze warto, ale wpadłem w dziurę dosłownie:D mam do wymiany dwa sworznie, przegub,łączniki na stabilizatorze do tego za 5 tys km rozrząd i naprawdę 500 zł w tym momencie jest dla mnie po prostu za dużo dogadałem sie nawet z ulterem ze dostane ten tłumik za 400zł ale nie skręcę takiej kasy. A co myślicie o tym:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=530726872

gość naprawdę sie chyba zna na tłumikach powiedział mi ze za lekka dopłata zrobi mi pół przelotowy z silencerem. za tą cenę chyba warto?

noctyfer
26-01-09, 18:30
no mnie zainteresowała taka firma jak buzzer http://www.buzzer.pl/, z pewnych źródeł wiem że jest to firma kolesi którzy kiedyś właśnie robili w Ulterze, a i ceny są bardziej atrakcyjne

czara
27-01-09, 07:25
Przeglądałem ich ofertę wcześniej, rzeczywiście ceny maja naprawdę konkurencyjne , napisałem e mail zobaczymy co mi doradza,

Czy ktoś już może korzystał z ich oferty?

OSCAR
27-01-09, 08:27
wierze ze warto, ale wpadłem w dziurę dosłownie:D mam do wymiany dwa sworznie, przegub,łączniki na stabilizatorze do tego za 5 tys km rozrząd i naprawdę 500 zł w tym momencie jest dla mnie po prostu za dużo dogadałem sie nawet z ulterem ze dostane ten tłumik za 400zł ale nie skręcę takiej kasy. A co myślicie o tym:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=530726872

gość naprawdę sie chyba zna na tłumikach powiedział mi ze za lekka dopłata zrobi mi pół przelotowy z silencerem. za tą cenę chyba warto?

jakis bajkopisarz ......

hmmm, chyba sam nie wiesz czego chcesz i wybierasz jakies polsrodki ....... jak chcesz kupic nonname za 155 + wyslka to powodzenia. kto nie ma kasy, ten nie ryzykuje !
ja na twoim miejscu bym kupil firmowego, sprawdzonego ultera za 250pln w zakladzie tlumikarskim i po sprawie. bedziesz zadowolony :)
za montaz tego z allegro zaplacisz tyle samo co za montaz ultera.

pozdrawiam

wunat
27-01-09, 10:08
akurat ten czlowiek (ciekawski) wypowiada sie u nas na forum, wiec moze tak warto by bylo zapytac czy tez przeczytac Jego posty, a nie odrazu pisac o bajkopisarstwie?

czara
27-01-09, 10:58
jakis bajkopisarz ......

Skoro jest z forum hondy i oferuje Swoje produkty forumowiczom wiec musi sie silą rzeczy trochę znać na tym co robi, no chyba ze chwyta sie wszystkiego żeby znaleźć klientów :D.ale wątpię bo jeśli sprzedawał by buble taka wieść pewnie szybko by sie rozniosła po forum.


no mnie zainteresowała taka firma jak buzzer http://www.buzzer.pl/,

rozmawiałem z przedstawicielem tej firmy maja ciekawe produkty ale niestety tylko tłumiki przelotowe ;/

OSCAR
27-01-09, 11:43
akurat ten czlowiek (ciekawski) wypowiada sie u nas na forum, wiec moze tak warto by bylo zapytac czy tez przeczytac Jego posty, a nie odrazu pisac o bajkopisarstwie?

a to sorry, nie wiedzialem ..... moze faktycznie za szybko go ocenilem. przepraszam.
z zycia wiem, ze jak tlumik kosztuje tyle co dobra flaszka, to nie moze byc dobrym tlumikiem, ale skoro daje 2 lata gwarancji to moze faktycznie cos w tym jest.

z reszta, sami wiecie ile kosztuja dobre tlumiki (ktore dzialaja, cos daja, a nie tylko wygladaja i bucza), wiec nie bede dalej bil piany, powiedzialem swoje zdanie a wybor zostawiam zainteresowanym.

pozdrawiam

czara
20-02-09, 09:48
to ja może odkurzę pewna myśl która padła tu na forum a mianowicie ze wycięcie kata i wystawienie prostej rury z seryjna średnicą pogorszą osiągi tzn nie porównując katalizatora. Jeden kolega pisał ze lepiej jest wstawić przelotowy żeby gazy mogły sie rozprężyć . Czy ktoś już to sprawdzał? przelotowy kosztuje z 200zł wiec ....


zara > prosty odcinek na wysokosci katalizatora to chynba nie jest najlepsze rozwiazanie..

dokładniej chodziło mi o to stwierdzenie

Brak rozprezenia (pojemnosci), co moze wplynoc na splaszcenie momentu w dolno-srednim zakresie obrotow. To najwazniejszy odcinek ukladu za kolektorem. Cala prota rura od kolektora bez tlumikow to juz dramatyczne pogorszenie osiagow. :

mam wyciętego kata i wstawiona rurę mam jeden środkowy ale czy jest różnica? może rzeczywiście trochę zmulil na średnich obrotach ale wydaje mi sie ze to wina seryjnego wydechy końcowego przy kolektorze 4w2w1 a może nie? :D

znalazłem taki środkowy przelotowy, czy to będzie dobry wybór?

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=553762158&msg