PDA

Zobacz pełną wersję : Stuki po odpuszczeniu gazu



kataklysm
25-03-15, 01:50
Problem polega na tym, że kiedy jadę i puszczę gaz to auto zaczyna się czasami tak bujać przód - tył wydając przy tym odgłos pukania (takie puk - puk kiedy buja go przód - tył)

Podniosłem samochód i ten dźwięk wydaje albo skrzynia albo przegub ponieważ ruszając prawym kołem (prawe jeśli siedzicie za kierownicą - to z krótszą półosią) jest tam jakiś luz i tam słychać to cykanie kiedy kręci się kołem. Moje pytanie do Was to co to jest ? problem ze skrzynią czy przegub do wymiany ?

Na zdjęciu półośka przy skrzyni która wydaje te dźwięki

Zdjęcie (http://pokazywarka.pl/7w1k0r/)

Tiga
25-03-15, 09:14
Opisz dokladniej to bujanie, bo nic takiego nie powinno miec miejsca. Przy puszxzenu pedalu przyszpieszenia auto musi zwalniac. JK sie buja do tylu tzn ze przyspiesza.. masz instalacje gazowa?

MrBlotko
25-03-15, 13:32
A dzieje ci się to podczas ciepłego silnika czy zimnego. ? Możesz sprawdzić luzy zaworowe. Wszystkie sworznie końcówki drążków. Poduszki silnika i skrzyni. Jeśli byłby to przegub wewnętrzny to podczas jazdy na wbitym biegu są drgania na dźwigni zmiany biegów. Jeśli to Przeguby zewnętrzne to weź autko na wolną przestrzeń i sprawdź jak zachowuje się auto podczas mocnego skrętu w lewo i prawo jeśli coś tyrkocze podczas manewrów to przegub zewnetrzny.

kataklysm
26-03-15, 00:59
Już wiem, że albo przegub wewnętrzny ma luz albo skrzynia. Przegub wymienię ale jak jest na skrzyni to ponoć nie warto bo wszystkie będą miały jakiś

zabor
26-03-15, 09:16
Wewnętrzny sprawdzasz łapiąc za ośkę i obudowę wewnętrznego, ale nigdy nie spotkałem jeszcze zużytego wewnętrznego w Hondzie. Najczęściej pyka ze skrzyni mechanizm różnicowy, szarpie ze stukiem do przodu i tyłu podczas toczenia. Na dłuższą metę powoduje to przyśpieszone zużywanie się wszystkich przegubów.

Przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=8vockzhk1Oc
https://www.youtube.com/watch?v=9TROOIVMn1s

kataklysm
27-03-15, 00:51
Wewnętrzny sprawdzasz łapiąc za ośkę i obudowę wewnętrznego, ale nigdy nie spotkałem jeszcze zużytego wewnętrznego w Hondzie. Najczęściej pyka ze skrzyni mechanizm różnicowy, szarpie ze stukiem do przodu i tyłu podczas toczenia. Na dłuższą metę powoduje to przyśpieszone zużywanie się wszystkich przegubów.

Przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=8vockzhk1Oc
https://www.youtube.com/watch?v=9TROOIVMn1s

U mnie aż takiego luzu nie ma ale właśnie o to mi chodziło, orientujesz się co należy z tym zrobić i jakie są koszty ? Wydaje mi się, że zmiana skrzyni na inna używkę jest bez sensu bo pewnie będzie to samo...

zabor
27-03-15, 14:11
Jak dobrą znajdziesz i sprawdzisz to nie widzę problemu. Gdzie szukać i jakie koszty trudno powiedzieć, ja po prostu sprzedałem samochód :D