PDA

Zobacz pełną wersję : Reinkarnacja D16W4



Sprezyna
17-03-15, 23:04
Witam wszystkich.

Jakis czas temu pisalem o moim problemie z Hania.
Mianowicie po pojechaniu pod dom i wyciaganiu rzeczy z bagaznika (na wciaz pracujacym silniku) auto zgaslo. Po sprawdzeniu bezpiecznikow pod kierownica znalazlem spalony 15A od pompy paliwa. Szybka wymiana przekrecenie kluczyka na 2 pozycje i pstryk - spalony.
Sprawdzali to na warsztacie 3 dni ale nie mogli doszukac sie przyczyny. Nastepnie ogladal Honde magik ktory uznal ze jest zwarcie w wiazce kabinowej i metoda prob i bledow "kladl" nowy kabel z puszki bezpiecznikow do wiazki silnikowej - ecu.
Jak sie okazalo bez powodzenia. Zrezygnowany wstawilem Honde do garazu i zaczelem szukac innego srodka transportu (trafilo na Astre G 8v).
Zima minela wiec wzielem sie do rozbierania Hondy w celu znalezienia przyczyny. Po 3 dniach i wielu przeklenstwach znalazlem stopiona izolacje na kablu masowym przy G401. Jak sie pozniej okazalo kabel masowy stopil sie przez zmiazdzone kable przy klapie bagaznika.
A wiec po 6 miesiacach smierci klinicznej Honda powrocila. Niestety z nowymi problemami oto one:

Blad 41 - grzalka pierwszej sondy
Pytanie: Czy jest mozliwosc sprawdzenia samej sondy oraz kabli idacych do ecu (po magiki mialem ze 10 kabli poprzecinanych- przynajmniej nie placilem mu)

Lekkie dymienie na bialo/szaro nie wazne czy na zimnym czy cieplym
Pytanie: woda wyparowuje czy wplyw sondy?

Nurkujace obroty po dodaniu gazu (silnik nie gasnie)
Pytanie: Sonda?

Linka od srodkowego nawiewu (tego cieple zimne nad zegarkiem)
Pytanie: Gdzie to cholerstwo idzie. zlozylem cale okablowanie/ deske a nie mam pojecia gdzie to ma byc...

Jezeli bedzie koniecznosc wymiany sondy to na jaka? mile widziane linki :)

Wszelkie wypowiedzi milo widziane
Pozdrawiam

cien3d
18-03-15, 14:12
Pytanie o linkę: linka idzie od spodu widoczna jest od strony pasażera przy tunelu środkowym pod osłoną nawiewu
http://oi60.tinypic.com/2ljg8ix.jpg

Nurkujące obroty : może jakiś magik odłączał aku i teraz musi zaprogramować się komp

Sprezyna
18-03-15, 19:35
Pytanie o linkę: linka idzie od spodu widoczna jest od strony pasażera przy tunelu środkowym pod osłoną nawiewu

Nurkujące obroty : może jakiś magik odłączał aku i teraz musi zaprogramować się komp

dzieki wielkie za namiar gdzie ta linka idzie

Aku odlanczalem sam kilka razy ale nawet po nauce kompa nurkuja.
Dzisiaj zauwazylem ze dzieje sie to tylko na cieplym silniku wiec sonda (a raczej jej grzalka) chyba nie ma na to wplywu.
Ktos pomoze jak sprawdzic sonde?

MichałCK
18-03-15, 20:52
Też mam leciuteńko nurkujące obroty po dodaniu i odpuszczeniu gazu, mam tak że raz "nurknie" sobie lekko o te ok 100rpm i wraca do normy :D
Może silniczek krokowy ma coś do powiedzenia w twoim przypadku :D

Sprezyna
18-03-15, 22:04
Też mam leciuteńko nurkujące obroty po dodaniu i odpuszczeniu gazu, mam tak że raz "nurknie" sobie lekko o te ok 100rpm i wraca do normy :D
Może silniczek krokowy ma coś do powiedzenia w twoim przypadku :D

Z tego co wiem przy silniczku krokowym falowaly by mi obroty. U mnie stabilne na zimnym (ok 1.5k) i na cieplym (hmm 2-ga kreska nad 0)
Coz za pare dni podjade na warsztat niech mi wymienia lambde i zobaczymy czy pomoze.
Dziekuje za pomoc i wypowiedzi. Dam znac co wyszlo po wymianie.

pafels
18-03-15, 22:35
Moze zanim ją wymieni niech ja sprawdzi czy dziala, szkoda wydawac 250zl skoro byc moze sonda jest dobra, tez mam taki problem, ale nie mam pojecia czego to jest wina

Bartko
19-03-15, 09:42
Jak mi któryś udowodni, że nurkujące obroty po dodaniu gazu to wina sondy lampda to stawiam flaszkę.
Uszkodzona lambda to zazwyczaj lekko za niskie obroty na biegu jałowym. Koniec kropka.
Przyczyn szukać należy gdzie indziej. Manual w dłoń i po kolei schematy usuwania usterek.

Zwykły miernik uniwersalny będzie potrzebny.

Pytanie: Czy jest mozliwosc sprawdzenia samej sondy oraz kabli idacych do ecukable no to prostą metodą można sprawdzić czy jest ciągłość (a więc miernik powinien pokazywać opór rzędu kilku, do max 10 omów). Sprawdzanie sondy masz opisane w manualu.



Lekkie dymienie na bialo/szaro nie wazne czy na zimnym czy cieplym
Pytanie: woda wyparowuje czy wplyw sondy?poczekajmy na naprawę innych problemów



Jezeli bedzie koniecznosc wymiany sondy to na jaka? mile widziane linkijeśli potrafisz poprawnie lutować to polecam sondę uniwersalną 4-przewodową. Można 100 zł zaoszczędzić.

Sprezyna
22-03-15, 22:27
Zwykły miernik uniwersalny będzie potrzebny.
kable no to prostą metodą można sprawdzić czy jest ciągłość (a więc miernik powinien pokazywać opór rzędu kilku, do max 10 omów). Sprawdzanie sondy masz opisane w manualu.

Sprawdzalem dzisiaj sonde i brak oporu grzalki sondy = zdechla.
Idzie do wymiany po wyplacie. Dzieki :)

PS. jezeli ktos potrzebuje to znalazlemm fajny manual po angielsku:
http://www.manualslib.com/manual/464698/Honda-Civic.html?page=1#manual

Bartko
23-03-15, 10:04
PS. jezeli ktos potrzebuje to znalazlemm fajny manual po angielsku:W odpowiednim dziale tego forum znajdziesz manual po polsku.