Zobacz pełną wersję : b18c4 dlawi się, temperatura
Witam.
Mój problem polega na tym że silnik dlawi się przy lekkim dodaniu gazu przy 2500-3000 obrotów. Przy gwałtownym przyspieszeniu jest ok.Rzecz się dzieje uciazliwiej gdy jest rozgrzany do 2/3 właściwej temperatury. Oprócz tego chyba się nie dogrzewa gdyż temperatura najczęściej wchodzi do 2/3 właściwej temperatury i podczas jazdy spada. Ubywa też sporadycznie 200ml plynu. Jest tak że ubędzie 2 setki i nie więcej. Jakieś pomysly??' będę wdxieczny
Zacznij od naprawy układu chłodzenia silnika.
Wskazówka temp. powinna być na 1/3 skali po pełnym rozgrzaniu silnika.
Połowa skali to już znak, że coś jest nie tak, a 2/3 uwaga.
Jak wejdzie na czerwone pole to silnik na złom.
hm, ubywa plyn to uszczelka pod glowica, grzeje sie do 2/3? albo termostat na malym obiegu jezdzi, albo uszczelka pod glowica, przepuszcza "spaliny" czy tez sprezone powietrze z komory spalania do ukladu chlodzenia i tak sie dzieje. wiem - autopsja, masz dobry silnik, drogi w ch*j, nie bagatelizuj tego bo bedziesz plakal
Troszke zle ujalem wskazanie temperatury. Na postoju grzeje sie do 1/3 czyli tak jak powinien natomiast podczas jazdy wskazówka opada do dolnej kreski. Termostat byl wymieniony. Chyba ze trefny sie trafil. No i te dlawienie sie... dzieje sie to przy 2000-3000 obr zanim wskazowka temperatury minie dolna kreske. Dzis przybserwowalem ze przy 180-200km/h lekko poszarpuje. Ma ktos jakies pomysly? Za pomoc duuuuuuzeee piwo:)
Jedz na SKP o zrób sobie analizę spalin to będziesz wiedział czy UPG poległa.. no do poszarpywania.. zawory wyregulowane?
Czyli ewidentnie masz silnik nie dogrzany.. wykreć termostat i zobacz przy jakiej temp się otwiera bo może faktycznie jakiś felerny
Ale co mnie też zawsze zastanawiało i mój znajomy w B18 miał to samo. Mianowicie ubywało płynu ze zbiorniczka do jakiegoś tam poziomu i stał później. Za każdym razem tak było jak dolałem. Autko chodziło cacy.
Najpierw wymień termostat i dobrze odpowietrz układ.
A jak się dławi to sprawdź układ zapłonowy kable świece kopułka palec.
mi też tak się dławi, zazwyczaj po krótkim postoju (np. pod sklepem), tyle że z temperaturą nie mam problemów.
co ciekawe jak przeszedłem na kompa OBD1 to objawy znikły, teraz gdy wróciłem z powrotem do oryginalnego ECU powróciły (zamontowałem innego kompa niż wcześniej więc samego kompa wykluczam).
jaka jest różnica w sterowaniu silnika standardowym kompem P9k a strojonym OBD-1 że taki objaw się pojawia?
masz LPG ?
Może oryginalnemu ECU brakuje sygnału z jakiegoś czujnika? TDC np?
odgrzeje kotleta, po wymianie sondy wszystko wróciło u mnie do normy. (co ciekawe stara sonda nie wywalała checka)
odgrzeje kotleta, po wymianie sondy wszystko wróciło u mnie do normy. (co ciekawe stara sonda nie wywalała checka)
Jaka sondę kupiłeś? Info się przyda!
Jaka sondę kupiłeś? Info się przyda!
Dokładnie tym bardziej że mój też ma podobne objawy ale od kiedy go mam właściwie
miałem używkę na stanie :) jak coś mam jeszcze jedną.
prawie cały osprzęt silnika wymieniłem zanim wpadłem i zmieniłem sondę, ale ja jej nie podejrzewał bo błędu nie wywalała. a jednak to była sonda.
miałem używkę na stanie :) jak coś mam jeszcze jedną.
prawie cały osprzęt silnika wymieniłem zanim wpadłem i zmieniłem sondę, ale ja jej nie podejrzewał bo błędu nie wywalała. a jednak to była sonda.
Kiedyś czytałem że sonda nie wywali. No chyba ze całkiem zdechnie.
wywala jak obwód grzania się wysra. U mnie była sonda do wymiany. Kupiłem od ziomka z forum za około 80 zł. Zepsuta, oczywiście nie moglem zwrócić bo u niego przeciez sprawna byla itp mierzona! :D
Kupilem na ebayu za 2 euro z przesyłką 2 używki z toyoty w komplecie, podmieniłem kostkę i hula :D
wywala jak obwód grzania się wysra. U mnie była sonda do wymiany. Kupiłem od ziomka z forum za około 80 zł. Zepsuta, oczywiście nie moglem zwrócić bo u niego przeciez sprawna byla itp mierzona! :D
Kupilem na ebayu za 2 euro z przesyłką 2 używki z toyoty w komplecie, podmieniłem kostkę i hula :D
Z,jakiej Toyoty? To też może się przydać :)
W manualu jest chyba rozpiska jak pomierzyć sondę
Hmm a jak płyn ubywa. Oleju czasem też ubywa a wskaźnik temp. 3/5 to co to
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Wsumie wskaźnik 1/2 a mówicie że ma być 1/3 wiec jest to źle?
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Z,jakiej Toyoty? To też może się przydać :)
http://www.ebay.de/itm/141692766612?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
nie wiem czy będzie pokazywać ta aukcja, z : Toyota MR 2 III ZZW3_ 1.8 16V VT-i
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.