PDA

Zobacz pełną wersję : Alternator? 1,7 CDTi



Drophead
22-02-15, 09:45
Witam.

Od wczoraj zaczęły mi się dość poważne problemy. Na początek ciągłe świecenie się kontrolki ładowania, po przejechaniu kilometra dołącza do niej kontrolka ABS, później EPS - a razem z nią siada wspomaganie, czasem zamiast EPS to SRS. Na koniec wszystkie wskazówki opadają, ale samochód nadal pracuje. Do tego wszystkiego światła delikatnie przygasają co chwilę. Praca silnika wydaje się wiele cięższa i nierówna.

Czy to alternator? Na jakie koszty się szykować?

4funnow
22-02-15, 21:51
Miałem dokładnie to samo.
Oczywiście po zgaszeniu samochodu już nie było możliwe jego odpalenie (rozrusznik nie był wstanie wykrzesać z siebie siły)
Tobie mimo to udało się go odpalić ?

Wymień lub zregeneruj alternator czym prędzej.

Drophead
22-02-15, 22:49
Miałem dokładnie to samo.
Oczywiście po zgaszeniu samochodu już nie było możliwe jego odpalenie (rozrusznik nie był wstanie wykrzesać z siebie siły)
Tobie mimo to udało się go odpalić ?

Wymień lub zregeneruj alternator czym prędzej.

Po zgaszeniu pali normalnie za strzałem, ale historia zaczyna się od początku.

.Karol.
23-02-15, 09:54
Wygląda na padnięty / padający alternator, dla pewności sprawdź ładowanie

makias
23-02-15, 11:08
alternator

Drophead
23-02-15, 15:55
Dziś już nie zapalił. Potwierdzam alternator

makias
23-02-15, 16:24
za używke zapłacisz coś w granicach 100/150zł, warto zregenerować - taniej i pewniej

Sheiva
23-02-15, 19:06
Pełna regeneracja w firmie, to ponad 400zł dla tegoż akurat Diesla - wszystko zależy od tego ile elementów będzie podlegać wymianie.

.Karol.
24-02-15, 21:31
Zapewne w tej motorowni siedzi ten sam alternator co w oplowskim isuzu 1.7 DTI. Altki te raczej nie słyną z trwałości, rok temu oddawałem do naprawy, koszt 140 zł

jcknovel
24-02-15, 23:22
Alternatory siadają, bo są zamontowane w beznadziejnym miejscu (mokro, zimno i brak osłony pod autem).
W cztery lata (120tyś km przejechane) wymieniałem 2 razy, koszt 500zł na nowy (może regenerowany ale nie ważne).
Gdyby turbo też było w lepszym miejscu, to też by geometria lepiej chodziła (zimą centralnie na nią wieje).

MotoAutko_pl
02-03-15, 13:49
Tutaj również jestem zdania,że większy pożytek przyniesie regeneracja alternatora niż kupno używki bez gwarancji której tak na dobrą sprawę nie będziesz pewien.