Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nierówna praca silnika, błąd 43



Kriss91
18-02-15, 20:01
Po kolei: kawałek czasu temu robiłem swapa z D16Y7 na B18C4. Miesiąc temu silnik był strojony na P06/P28. Wszystko ładnie i pięknie, ale miałem problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku (samochód gasł bez dodawania gazu, po rozgrzaniu działał ok). Jest to podobno standard.. Jako, że seryjna przepustnica nie posiada zaworu FITV, który wyeliminowałby problem wolnych obrotów na zimnym silniku, zakupiłem przepustnicę od B16A2 (oczywiście ze wspomnianym zaworem). Po oczyszczeniu jej i zmianie pancerzyka oraz montażu uchwytu linki, wstawiłem ją do jednostki i... wolne obroty na ponad 3000 z falowaniem. No więc przepustnica z auta i zabrałem się za zawór FITV. Rozebrany, oczyszczony i złożony. Efekt był taki, że miałem nieco ponad 2000 obrotów na zimnym (co nie było w sumie takie tragiczne), ale co gorsza, obroty nie zostały zbite po rozgrzaniu silnika. Próbowałem jeszcze regulować FITV, ale efekt był niewiele lepszy (falowanie nie ustąpiło). W końcu, z racji tego, że gonił mnie czas, zamontowałem starą seryjną przepustnicę. Problem w tym, że po ponownym montażu silnik miał problem z wolnymi obrotami i kulturą pracy. O ile obroty z czasem się uspokoiły, to już kultura pracy niestety nie. Auto wydawało się nie palić na wszystkie gary. W dodatku bardzo mocno wyczuwalna była niespalona benzyna. Po przejechaniu kilku kilometrów wyskoczył check, który gasł po wyłączeniu silnika. Z przymusu pojechałem w takim stanie do pracy. Po odczytaniu błędu okazał się być to nr 43, a więc problem z układem paliwowym. Wszystko zaczęło się rozwijać później. O ile wcześniej silnik nie pracował równo, tak teraz nie chciał nawet odpalić. Zrzuciłem świece, które okazały się być czarne i z intensywnym zapachem świeżej benzyny (wszystkie). Wrzuciłem więc komplet nowych świec, ale silnik nadal wydaje się pracować nie na wszystkich cylindrach (nierówna praca, z przerywaniem i krztuszeniem się). Zastanawiające jest to, że przy kopnięciu pedału gazu silnik pracuje normalnie, zaś przy utrzymywaniu dowolnych obrotów, krztusi się.
Szczerze mówiąc ogłupiałem. Czy jest szansa, że problem jest wynikiem kombinacji z przepustnicą, czy to zwykły zbieg okoliczności i mam szukać dalej? Check engine nie wyskakuje od razu, tylko po przejechaniu określonego dystansu.

FaziRBK
18-02-15, 21:25
Kto stroil? Ja nie mam u siebie fitv ze wzgledu, ze przepustnice skunka go nie ma. Mialem ten sam problem ale na strojeniu Przema72 ustawil mi obroty na ok 1500 na zimnym i schodza wraz z nagrzewaniem sie silnika. Wiec ten problem mozna rozwiazac u stroiciela. A skoro czuc mocno benzyna to po prostu go przelewa. Moze wina lezy po stronie strojenia?

Kriss91
18-02-15, 22:28
Stroił Niuton.
Szczerze mówiąc dziwne, że akurat problemy zaczęły się dopiero przy kombinacji z przepustnicą. Wcześniej po zagrzaniu wszystko ładnie działało (na zimnym, oprócz tego, że nie trzymał sam obrotów, też było ok).
Choć szczerze mówiąc nie wiedziałem, że da radę ogarnąć wolne obroty na zimnym przez kompa na P28 :confused:

Wpadł mi teraz do głowy dziwny pomysł. Czy poprzez x-krotne resetowanie kompa w ciągu stosunkowo krótkiego czasu możliwe jest uszkodzenie zapisanej mapy na kości kompa?

snafu
18-02-15, 23:41
Wpadł mi teraz do głowy dziwny pomysł. Czy poprzez x-krotne resetowanie kompa w ciągu stosunkowo krótkiego czasu możliwe jest uszkodzenie zapisanej mapy na kości kompa?

Nie
a nawet jeśli to zaraz po włączeniu zapłonu będziesz miał chceka na desce i odcinka na 4500 RPM

kamilgt
19-02-15, 00:11
Są korekty obrotów po temp. wody ale to też nie u każdego działa idealnie. Czasami trzeba się pobawić regulacją krokowego.

Kriss91
19-02-15, 13:41
Ok, a wracając do sedna problemu, czego powinienem się uczepić?

jogal
20-02-15, 17:33
Ja zainteresowałbym się działaniem sondy lambda, skoro mówisz, ze jak utrzymujesz obroty to zaczyna się krztusić. Wygląda mi to tak jakby umarła sonda i pokazywała cały czas 0V no i komputer sobie wzbogaca mieszankę... Miernik w rekę, wpinasz się nim w d14+ i d22-, ustawiasz zakres 2V i patrzysz jak zachowuje się (ma sobie skakać tak mniej więcej od 0.2-0.8V na gorącym silniku). Przewód podciśnieniowy od regulatora paliwa szczelny i podłączony pod kolektor dolotowy??

Kriss91
21-02-15, 15:55
Przewód podciśnienia podłączony i wymieniony dla pewności na nowy.
Co do sondy to dowiem się w poniedziałek, bo auto stoi na warsztacie.

Kriss91
23-02-15, 19:13
No więc problem był prozaiczny. Ze swojego zaje*ania przez zmęczenie... źle założyłem uszczelkę pod przepustnicę. Są dwie opcje w jakie można teoretycznie ją zamontować. Jak widać wybrałem złą. Poza tym uszczelka przepustnicy od b18c4 jest nieodpowiednia do przepustnicy od b16. Trzeba robić customową (lub może przypasuje ta od b16).
Wniosek jest taki, że pier*olę i nie robię już auta po nocach, bo to już nie pierwszy taki głupi błąd :D