PDA

Zobacz pełną wersję : robi się gorąco - problem z układem chłodzenia



matifcb
03-01-15, 00:06
Dzień dobry,

zdaję sobie sprawę z tego, że występowały już na forum podobne wątki, jednak opiszę dokładnie sytuację, z którą zmagam się już od kilku miesięcy.
Sprawa dotyczy Hondy Civic '98, 1.4 w benzynie.

Początkowo temperatura wzrastała aż do czerwonej kreski kiedy stałam w korku lub na światłach, opadała gdy otwierałam wentylatory by odprowadzić gorące powietrze spod maski, później musiałam zatrzymywać auto, by miało szansę się opamiętać.
W pierwszym etapie został wymieniony termostat, co jak się domyślacie wcale nie pomogło.
Mechanik sprawdził uszczelkę pod głowicą - szczelna. Polecił wymienić korek od chłodnicy, co oczywiście zrobiłam, zero poprawy.
Następnie podjęłam decyzję o wymianie chłodnicy, ponieważ stara była maksymalnie zanieczyszczona między swoimi "żeberkami", była zapchana piachem i innym badziewiem. Pomogło na około miesiąc.

Ostatnio sytuacja się pogorszyła, bardzo szybko ubywa płynu, więc auto grzeje się po około 30 min jazdy. Jeżeli uzupełniam poziom płynu, auto jest w stanie przejechać więcej, jednak przy prędkości około 100km/h, poniżej np. w korku zaczyna się gotować. Jednak i pęd powietrza w pewnym momencie przestaje pomagać, temperatura krytycznie wzrasta, po otwarciu maski zbiornik kontrolny jest pełen i wydobywa się z niego bardzo dużo pary. Górny gumowy wąż ma wyraźnie wyższą temperaturę niż ten na dole. Zauważyłam też, że wiatrak nie pracuje, a chłodnica się nie nagrzewa.

W najbliższych dniach będę szukać nieszczelności. Olej nie przybiera jakiejś jasnej barwy, ani nie mam problemów z odpalaniem, więc to chyba nie będzie wyciek wewnętrzny?

Będę wdzięczna za podpowiedź co może być przyczyną tych problemów. Oraz przepraszam, jeżeni nie wyrażam się jasno i "profesjonalnie" :) pozdrawiam

Małgosia/Matifcb

pafels
03-01-15, 10:06
Na poczatek bym sprawdził ten termostat moze i nowy ale moze byc uszkodzony, sam mialem taka sytuacje z czujnikiem wentylatora

dudix83
03-01-15, 12:29
wg mnie UPG.... jak niby sprawdzla ja mechanik ze to wyszlo ze nie uszczelka ? nie koniecznie musi woda mieszac sie z olejem jak padnie uszczelka - moze byc przejscie tylko miedzy cylindrem a kanalem wodnym i cisnie wode do zbiorniczka.

Jak odpalisz auto i stoi to widzisz zeby stan wody w zbiorniczku podwyzszal sie ? Widzisz tam jak ida bąble ? Jesli auto o wiele szybciej sie zagrzewa i przegrzewa i bije wode do zbiorniczka wyrownawczego to ewidentnie UPG ....i do tego ten znikajacy plyn chlodniczy

gumis1990
03-01-15, 13:10
ja ucieka płyn to jak dudix pisze. Do sprawdzenia i czekamy na info

Poll
03-01-15, 14:48
Można też sprawdzić czujnik wentylatora w obudowie termostatu. Jak widze to w hondzie rzadko płyn do oleju wpada. Najprostszy też to wąż do butli z wodą i płynem ; ) Jak na bąbluje to wiadomo co. Potem pojechać sprawdzić na co2.