PDA

Zobacz pełną wersję : nowe pierścienie na niehonowaną powierzchnię



Ruffy
16-12-14, 22:10
Witam, planuję mały remoncik czy jak wymienię pierścienie to koniecznie muszę robić honowanie? obejdize się bez tego jesli tuleje cylindrów są bez rys itd?

airman
17-12-14, 00:53
Jak wcina olej to bez pomiarów daję 50/50. Wypadało by sprawdzić owalizację.

Ruffy
17-12-14, 16:09
właśnie jest tak że uszczelniacze zaworowe przepuszczały, pierścienie są szczelne ale czy po wymianie na nowe mogą zacząć puszczać?

piroman
17-12-14, 16:15
a skąd masz pewność ze pierścienie byly szczelne??
ja bym sprawdzil czy nie ma owalizacji i jak jest ok to wkladal nowe pierścienie bez żadnego honowania

Ruffy
17-12-14, 16:24
kolega polecił wlać mi ropę do cylindra i ile wlałem tyle wyciągnąłem także powinien być szczelny

Guscioren
20-12-14, 22:35
kolega polecił wlać mi ropę do cylindra i ile wlałem tyle wyciągnąłem także powinien być szczelny

Sposób twojego kolegi jest dobry tylko na to żeby stwierdzić czy trzymały kompresje. Dużo hond bedzie Ci trzymać kompresje a olej wpierdzielać pierścieniami aż miło ;)

PIMPEK_EJ2
26-12-14, 18:09
Witam, planuję mały remoncik czy jak wymienię pierścienie to koniecznie muszę robić honowanie? obejdize się bez tego jesli tuleje cylindrów są bez rys itd?

Ja bym odpuścił sobie taki remont, to że cylider nie ma rys pionowych nie znaczy że jest okej. Warto by sprawdzić jak jest pasowany z tłokiem i czy nie ma owalizacji.

Paru znajomych zrobiło taki remont i przez chwile był spokój a póżniej zaczynały dymyć

Yotomeczek86
26-12-14, 18:59
U mnie było tak zrobione, złożone na pierścieniach TP bez obróbki cylindra, ba nawet bez pomiaru... I co? Po 30 tyś bierze olej, ale teraz najlepsze.... Że uszczelniaczami z głowicy ;) Także ja tylko od siebie polecę aby pomierzyć chociaż cylinder, jak będzie ok to składać. O ile fabryczne honowanie widoczne jest

Fawor
27-12-14, 22:28
bardzo często jest tak, że nowe pierścienie na starych tulejach funkcjonują bez problemów (największy problem upatrywałbym w C4, które lubi sie owalizować). Aczkolwiek należy zdawać sobie sprawę, że bez tego może się nie udać :)

romekex
28-12-14, 09:58
swoja droga mnie to ciekawi jedno czemu slynne d13b2 nie bierze oleju nawet po 300tkm;D

Cobain
28-12-14, 12:47
D13 ma wyższy pierścień olejowy ze wszystkich Dserii

Fawor
28-12-14, 12:57
swoja droga mnie to ciekawi jedno czemu slynne d13b2 nie bierze oleju nawet po 300tkm;D

RS ratio

Szczery
03-01-15, 20:50
W manualu napisano, że jeśli rys w cylindrach nie zaobserwowano (chyba nawet coś o przejechaniu paznokciem jest) to honować nie trzeba. Jeśli natomiast cylindry są owalne i wymagane było wtaczanie to wtedy w celu usunięcia rys po wytaczaniu honowanie jest niezbędne...

Manual nowy str 182 (7-16) i 183 (7-17).

wiesko1261
04-01-15, 10:41
ja tam profilaktycznie każdą tuleję honuję :p po honowaniu ile ucieknie wymiar ,tysięczne milimetra ,a mam pewność że pierścienie się lepiej dotrą-ułożą i nie zacznie po 30k znów chlać oleju :)
oczywiście najpierw pomiary ,czy się kwalifikuję (zaleta pracy w zakładzie obróbki i dostęp do maszyn i narzędzi ):D

Szczery
04-01-15, 11:28
To fakt. Jeśli się ma dostęp do odpowiednich narzędzi to jasne że nie zaszkodzi.

motomaniak1988
04-01-15, 13:30
Mi tam kiedyś się udało robiłem mini me tłoki d13 założyłem nowe pierścienie npr bez honowania i ani kropli full syntetyka nie brał ;)

Michał102
05-01-15, 23:27
U mnie honowania nie było i po 20kkm silnik zaczął popijać olej.
Także profilaktycznie lepiej to zrobić :)

kamil39
06-01-15, 11:38
U mnie honowania nie było i po 20kkm silnik zaczął popijać olej.Ty robiles nadwymiar? Czy poprostu mechanik rozlozyl silnik i zlozyl na nowych pierscieniach ?

majson
06-01-15, 11:49
Koszta zadne a raczej lepiej to ogarnac.

Michał102
06-01-15, 13:08
Ty robiles nadwymiar? Czy poprostu mechanik rozlozyl silnik i zlozyl na nowych pierscieniach ?

Tylko składanie na nowych częściach.
Żadnych pomiarów, szlifów czy honowań.

Także potwierdza się to, że takie "remonty" są na 20 max 30kkm. i szkoda na to pieniędzy.

Jeszcze sobie wrócę do oleju 5W50, bo wcześniej na takim jeździłem i od wymiany do wymiany dolałem 0,7l.
Teraz na 5W40 muszę tyle dolewać co 1000km :p

Szczery
06-01-15, 14:53
A skoro o honowaniu to jaki jest przybliżony koszt takiej operacji?