Zobacz pełną wersję : nowe pierścienie na niehonowaną powierzchnię
Witam, planuję mały remoncik czy jak wymienię pierścienie to koniecznie muszę robić honowanie? obejdize się bez tego jesli tuleje cylindrów są bez rys itd?
Jak wcina olej to bez pomiarów daję 50/50. Wypadało by sprawdzić owalizację.
właśnie jest tak że uszczelniacze zaworowe przepuszczały, pierścienie są szczelne ale czy po wymianie na nowe mogą zacząć puszczać?
a skąd masz pewność ze pierścienie byly szczelne??
ja bym sprawdzil czy nie ma owalizacji i jak jest ok to wkladal nowe pierścienie bez żadnego honowania
kolega polecił wlać mi ropę do cylindra i ile wlałem tyle wyciągnąłem także powinien być szczelny
kolega polecił wlać mi ropę do cylindra i ile wlałem tyle wyciągnąłem także powinien być szczelny
Sposób twojego kolegi jest dobry tylko na to żeby stwierdzić czy trzymały kompresje. Dużo hond bedzie Ci trzymać kompresje a olej wpierdzielać pierścieniami aż miło ;)
PIMPEK_EJ2
26-12-14, 18:09
Witam, planuję mały remoncik czy jak wymienię pierścienie to koniecznie muszę robić honowanie? obejdize się bez tego jesli tuleje cylindrów są bez rys itd?
Ja bym odpuścił sobie taki remont, to że cylider nie ma rys pionowych nie znaczy że jest okej. Warto by sprawdzić jak jest pasowany z tłokiem i czy nie ma owalizacji.
Paru znajomych zrobiło taki remont i przez chwile był spokój a póżniej zaczynały dymyć
Yotomeczek86
26-12-14, 18:59
U mnie było tak zrobione, złożone na pierścieniach TP bez obróbki cylindra, ba nawet bez pomiaru... I co? Po 30 tyś bierze olej, ale teraz najlepsze.... Że uszczelniaczami z głowicy ;) Także ja tylko od siebie polecę aby pomierzyć chociaż cylinder, jak będzie ok to składać. O ile fabryczne honowanie widoczne jest
bardzo często jest tak, że nowe pierścienie na starych tulejach funkcjonują bez problemów (największy problem upatrywałbym w C4, które lubi sie owalizować). Aczkolwiek należy zdawać sobie sprawę, że bez tego może się nie udać :)
swoja droga mnie to ciekawi jedno czemu slynne d13b2 nie bierze oleju nawet po 300tkm;D
D13 ma wyższy pierścień olejowy ze wszystkich Dserii
swoja droga mnie to ciekawi jedno czemu slynne d13b2 nie bierze oleju nawet po 300tkm;D
RS ratio
W manualu napisano, że jeśli rys w cylindrach nie zaobserwowano (chyba nawet coś o przejechaniu paznokciem jest) to honować nie trzeba. Jeśli natomiast cylindry są owalne i wymagane było wtaczanie to wtedy w celu usunięcia rys po wytaczaniu honowanie jest niezbędne...
Manual nowy str 182 (7-16) i 183 (7-17).
wiesko1261
04-01-15, 10:41
ja tam profilaktycznie każdą tuleję honuję :p po honowaniu ile ucieknie wymiar ,tysięczne milimetra ,a mam pewność że pierścienie się lepiej dotrą-ułożą i nie zacznie po 30k znów chlać oleju :)
oczywiście najpierw pomiary ,czy się kwalifikuję (zaleta pracy w zakładzie obróbki i dostęp do maszyn i narzędzi ):D
To fakt. Jeśli się ma dostęp do odpowiednich narzędzi to jasne że nie zaszkodzi.
motomaniak1988
04-01-15, 13:30
Mi tam kiedyś się udało robiłem mini me tłoki d13 założyłem nowe pierścienie npr bez honowania i ani kropli full syntetyka nie brał ;)
U mnie honowania nie było i po 20kkm silnik zaczął popijać olej.
Także profilaktycznie lepiej to zrobić :)
U mnie honowania nie było i po 20kkm silnik zaczął popijać olej.Ty robiles nadwymiar? Czy poprostu mechanik rozlozyl silnik i zlozyl na nowych pierscieniach ?
Koszta zadne a raczej lepiej to ogarnac.
Ty robiles nadwymiar? Czy poprostu mechanik rozlozyl silnik i zlozyl na nowych pierscieniach ?
Tylko składanie na nowych częściach.
Żadnych pomiarów, szlifów czy honowań.
Także potwierdza się to, że takie "remonty" są na 20 max 30kkm. i szkoda na to pieniędzy.
Jeszcze sobie wrócę do oleju 5W50, bo wcześniej na takim jeździłem i od wymiany do wymiany dolałem 0,7l.
Teraz na 5W40 muszę tyle dolewać co 1000km :p
A skoro o honowaniu to jaki jest przybliżony koszt takiej operacji?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.