Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów - małe pytanko
Zabieram się w sobotę za regulację zaworów w moim D14A8. Wszystko wiem, doczytałem, narzędzia wraz ze szczelinomierzem mam.
Ale zastanawia mnie jedno - każdy manual jaki czytałem przewiduje kręcenie silnikiem za pomocą otworu we wnęce koła, kluczem nasadowym z przedłużką.
Trochę z tym zachodu by u mnie było, bo taki klucz musiałbym pożyczyć, bo nie kupię tylko na tę okazję.
Moje pytanie brzmi - czy nie można tego zrobić prościej kręcąc silnikiem za pomocą koła od pompy wspomagania? Jest na nim śruba 19tka, do której wstępnie przymierzałem klucz 19tkę i jest tam wystarczająco miejsca by zakręcić tym kołem, a ona przecież jest spięte paskiem wielorowkowym z wałem napędowym.
Dobrze kombinuję?
Jak się nakrętka nie odkręci (bo kręcisz w lewo) to możesz. Możesz nawet wbić bieg i przetaczać auto.
A jakbyś podniósł auto, wbił bieg i kręcił kołem? :)
bartek_levis
05-12-14, 15:31
x2 najlepiej jeden patrzy drugi kręci kołem jedno musi być w powietrzu prosta robota :)
Dodatkowo wykrec swiece zaplonowe, bedzie lzej obracac walem.
maaaster109
11-12-14, 11:51
Przy okazji co ile powinno sie zawory regulowac ?
Książkowo bodajże co 40 tys.km kontrola i w razie potrzeby regulacja.
Z LPG jakoś się skraca, ale nie bardzo wiem, bo nie mam.
Ja zawsze wbijam 5 bieg i przetaczam, tak mi najwygodniej;)
Z LPG jakoś się skraca, ale nie bardzo wiem, bo nie mam.
Niby zalecają 2x częściej sprawdzać ale... dobrze ustawione LPG nie powinno rzutować, a jak luzy okresowo znikają to coś jest nie tak, w wieczność nie da się tego rozkręcać i czapka poleci do wymiany :) Swoją droga, strasznie drogie te głowice ;)
maaaster109
12-12-14, 09:51
Gazownik mi to zrobi? Bo by wypadalo
Sam zrób ; P
http://samnaprawiam.com/poradniki-5487-demontaz-pokrywy-zaworow-i-regulacja-luzow-zaworowych-honda-civic-lsi.html
Panowie, takie pytanie odnośnie B serii, gdzie się wkłada szczelinomierz? Tak samo jak w D serii bez pośrednio pod zawór czy pod wałek, bo takie zdjęcie gdzieś znalazłem...
Pod zawor to ciezko ci bedzie. Miedzy walek a dzwigienke w uproszczeniu.
Czyli tak jak na tym zdjęciu?
http://iv.pl/images/09326592374092822233.jpg (http://iv.pl/)
Wedlug manuala luzyzaworowe sa;
Dolot; 0.15-0.19
Wydech;0.17-0.21
Właśnie zabrałem się za regulację luzów zaworowych no i teraz ma maly dylemat, ponieważ kółko rozrządu wygląda trochę inaczej niż we wszystich intrukcjach, nie mam tych linii, żeby zlapac poziom.
http://zapodaj.net/f98618a5f6b9d.jpg.html
Jak sobie pomóc?
Właśnie zabrałem się za regulację luzów zaworowych no i teraz ma maly dylemat, ponieważ kółko rozrządu wygląda trochę inaczej niż we wszystich intrukcjach, nie mam tych linii, żeby zlapac poziom.
http://zapodaj.net/f98618a5f6b9d.jpg.html
Jak sobie pomóc?
Wkładasz jakiś śrubokręt duży czy tam drut czy co tam chcesz w dziurę od swiecy żeby znalazł się na tłoku, kręcisz kołem pasowym żeby tłok znalazł się w GMP (śrubokręt będzie w najwyższym możliwym miejscu, jak zacznie zjeżdżać w dół to już wiesz że trzeba się trochę cofnąć) i ustawiasz zawory ;) tam gdzie masz śrubokręt włożony to te zawory regulujesz
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wkładasz jakiś śrubokręt duży czy tam drut czy co tam chcesz w dziurę od swiecy żeby znalazł się na tłoku, kręcisz kołem pasowym żeby tłok znalazł się w GMP (śrubokręt będzie w najwyższym możliwym miejscu, jak zacznie zjeżdżać w dół to już wiesz że trzeba się trochę cofnąć) i ustawiasz zawory ;) tam gdzie masz śrubokręt włożony to te zawory regulujesz
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Super, serdecznie dzięki, co prawda zrobiłem już po znakach, ale i tak muszę sprawdzić, czy wszystko gra.
Po co tak kombinowac. Przeciez wyczujesz ze zawory"sa luzne", wiec je regulujesz.
A u mnie po regulacji jest taka anomalia ,że po odpaleniu nawet w najgorsze mrozy jest cisza zawory niby nie klepią ale jak gwałtownie robię takie chwilowe przygazówki to jakby coś metalicznie klekotało...
Ja regulowałem zawory od kupna auta już dwa razy. Za każdym razem po odpaleniu zimnego motoru przez jakiś czas chodzi jak diesel
Ja regulowałem zawory od kupna auta już dwa razy. Za każdym razem po odpaleniu zimnego motoru przez jakiś czas chodzi jak diesel
Dużo zależy od oleju i również kondycji klawiatury :) Ja miałem tak ,że klepało jak głupie na mineralnym tanim oleju.W czasie wymiany zrobiłem płukanke silnika preparatem liqui moly,zalałem silnik olejem Valvoline Max Life 10w40 i teraz jak nowy silnik.Po płukance olej,który zlewałem to normalnie smoła,cuchnąca czarna maź .Od wymiany 2 tys przebiegu a barwa oleju jak zaraz po zalaniu.
A u mnie po regulacji jest taka anomalia ,że po odpaleniu nawet w najgorsze mrozy jest cisza zawory niby nie klepią ale jak gwałtownie robię takie chwilowe przygazówki to jakby coś metalicznie klekotało...
Po rozgrzaniu cichnie? Pewnie słyszysz luźny tłok w tulei, tzw. piston slap.
Silnik zalany olejem Valvoline Max Life 10w40 ale płukanki nie robiłem.
Na wiosnę rozkręcę klawiaturę z czystej ciekawości i zobaczę czy popychacze nie są wybite.
Po rozgrzaniu cichnie zupełnie.
Z tym, że luźny tłok miałby związek z poborem oleju. A tak się nie dzieje.
Niekoniecznie musi pobierać olej, tuleja i pierścienie mogą być całkiem ok, a tłok będzie klepać na zimno.
u mnie właśnie po rozgrzaniu hałasuje po gwałtownych krótkich przygazówkach na zimnym jest cisza...
Po co tak kombinowac. Przeciez wyczujesz ze zawory"sa luzne", wiec je regulujesz.Może jak robisz to 10 raz, ja robilem to pierwszy raz w życu i ta wskazówka okazała sie bezcenna. Pierwsza regulacja trochę zajeła, ale kolejne to już będzie formalność.
U mnie też jest metaliczne klekotanie przy dodaniu gazu na zimnym silniku - w momencie jak schodzi z obrotów, to lekko hałasuje.
Nie jeden już tego słuchał i kazał olać - ten typ tak może mieć.
Ja jednak podejrzewam, że przyczyną tego może być u mnie inny wałek rozrządu. Stary oryginalny pewno dotarł się z resztą elementów i było cacy, a ten "nowy" jest już dotarty pod inny silnik i stąd taka anomalia.
Słychać to tylko przez bardzo krótki czas po odpaleniu silnika w bardzo niskich temp. Jak załapie troszkę ciepła, to jest cisza.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.