Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów - małe pytanko



klubowicz
05-12-14, 10:23
Zabieram się w sobotę za regulację zaworów w moim D14A8. Wszystko wiem, doczytałem, narzędzia wraz ze szczelinomierzem mam.
Ale zastanawia mnie jedno - każdy manual jaki czytałem przewiduje kręcenie silnikiem za pomocą otworu we wnęce koła, kluczem nasadowym z przedłużką.

Trochę z tym zachodu by u mnie było, bo taki klucz musiałbym pożyczyć, bo nie kupię tylko na tę okazję.

Moje pytanie brzmi - czy nie można tego zrobić prościej kręcąc silnikiem za pomocą koła od pompy wspomagania? Jest na nim śruba 19tka, do której wstępnie przymierzałem klucz 19tkę i jest tam wystarczająco miejsca by zakręcić tym kołem, a ona przecież jest spięte paskiem wielorowkowym z wałem napędowym.

Dobrze kombinuję?

mirasek
05-12-14, 11:01
Jak się nakrętka nie odkręci (bo kręcisz w lewo) to możesz. Możesz nawet wbić bieg i przetaczać auto.

morcin123
05-12-14, 11:07
A jakbyś podniósł auto, wbił bieg i kręcił kołem? :)

bartek_levis
05-12-14, 15:31
x2 najlepiej jeden patrzy drugi kręci kołem jedno musi być w powietrzu prosta robota :)

Karpiczek
05-12-14, 19:36
Dodatkowo wykrec swiece zaplonowe, bedzie lzej obracac walem.

maaaster109
11-12-14, 11:51
Przy okazji co ile powinno sie zawory regulowac ?

mirasek
11-12-14, 11:54
Książkowo bodajże co 40 tys.km kontrola i w razie potrzeby regulacja.

Poll
11-12-14, 13:37
Z LPG jakoś się skraca, ale nie bardzo wiem, bo nie mam.

ats6
11-12-14, 17:37
Ja zawsze wbijam 5 bieg i przetaczam, tak mi najwygodniej;)

mirasek
11-12-14, 22:28
Z LPG jakoś się skraca, ale nie bardzo wiem, bo nie mam.
Niby zalecają 2x częściej sprawdzać ale... dobrze ustawione LPG nie powinno rzutować, a jak luzy okresowo znikają to coś jest nie tak, w wieczność nie da się tego rozkręcać i czapka poleci do wymiany :) Swoją droga, strasznie drogie te głowice ;)

maaaster109
12-12-14, 09:51
Gazownik mi to zrobi? Bo by wypadalo

Poll
12-12-14, 12:58
Sam zrób ; P

http://samnaprawiam.com/poradniki-5487-demontaz-pokrywy-zaworow-i-regulacja-luzow-zaworowych-honda-civic-lsi.html

SYNHRO
12-12-14, 17:53
Panowie, takie pytanie odnośnie B serii, gdzie się wkłada szczelinomierz? Tak samo jak w D serii bez pośrednio pod zawór czy pod wałek, bo takie zdjęcie gdzieś znalazłem...

Karpiczek
12-12-14, 17:59
Pod zawor to ciezko ci bedzie. Miedzy walek a dzwigienke w uproszczeniu.

SYNHRO
12-12-14, 18:18
Czyli tak jak na tym zdjęciu?
http://iv.pl/images/09326592374092822233.jpg (http://iv.pl/)

Karpiczek
12-12-14, 21:59
Wedlug manuala luzyzaworowe sa;
Dolot; 0.15-0.19
Wydech;0.17-0.21

arthi
29-01-16, 13:03
Właśnie zabrałem się za regulację luzów zaworowych no i teraz ma maly dylemat, ponieważ kółko rozrządu wygląda trochę inaczej niż we wszystich intrukcjach, nie mam tych linii, żeby zlapac poziom.

http://zapodaj.net/f98618a5f6b9d.jpg.html

Jak sobie pomóc?

Jedras
29-01-16, 13:10
Właśnie zabrałem się za regulację luzów zaworowych no i teraz ma maly dylemat, ponieważ kółko rozrządu wygląda trochę inaczej niż we wszystich intrukcjach, nie mam tych linii, żeby zlapac poziom.

http://zapodaj.net/f98618a5f6b9d.jpg.html

Jak sobie pomóc?
Wkładasz jakiś śrubokręt duży czy tam drut czy co tam chcesz w dziurę od swiecy żeby znalazł się na tłoku, kręcisz kołem pasowym żeby tłok znalazł się w GMP (śrubokręt będzie w najwyższym możliwym miejscu, jak zacznie zjeżdżać w dół to już wiesz że trzeba się trochę cofnąć) i ustawiasz zawory ;) tam gdzie masz śrubokręt włożony to te zawory regulujesz

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

arthi
29-01-16, 14:06
Wkładasz jakiś śrubokręt duży czy tam drut czy co tam chcesz w dziurę od swiecy żeby znalazł się na tłoku, kręcisz kołem pasowym żeby tłok znalazł się w GMP (śrubokręt będzie w najwyższym możliwym miejscu, jak zacznie zjeżdżać w dół to już wiesz że trzeba się trochę cofnąć) i ustawiasz zawory ;) tam gdzie masz śrubokręt włożony to te zawory regulujesz

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Super, serdecznie dzięki, co prawda zrobiłem już po znakach, ale i tak muszę sprawdzić, czy wszystko gra.

Karpiczek
31-01-16, 09:36
Po co tak kombinowac. Przeciez wyczujesz ze zawory"sa luzne", wiec je regulujesz.

blochu88
31-01-16, 09:42
A u mnie po regulacji jest taka anomalia ,że po odpaleniu nawet w najgorsze mrozy jest cisza zawory niby nie klepią ale jak gwałtownie robię takie chwilowe przygazówki to jakby coś metalicznie klekotało...

Kubuniek
31-01-16, 10:40
Ja regulowałem zawory od kupna auta już dwa razy. Za każdym razem po odpaleniu zimnego motoru przez jakiś czas chodzi jak diesel

blochu88
31-01-16, 10:49
Ja regulowałem zawory od kupna auta już dwa razy. Za każdym razem po odpaleniu zimnego motoru przez jakiś czas chodzi jak diesel
Dużo zależy od oleju i również kondycji klawiatury :) Ja miałem tak ,że klepało jak głupie na mineralnym tanim oleju.W czasie wymiany zrobiłem płukanke silnika preparatem liqui moly,zalałem silnik olejem Valvoline Max Life 10w40 i teraz jak nowy silnik.Po płukance olej,który zlewałem to normalnie smoła,cuchnąca czarna maź .Od wymiany 2 tys przebiegu a barwa oleju jak zaraz po zalaniu.

mirasek
31-01-16, 11:00
A u mnie po regulacji jest taka anomalia ,że po odpaleniu nawet w najgorsze mrozy jest cisza zawory niby nie klepią ale jak gwałtownie robię takie chwilowe przygazówki to jakby coś metalicznie klekotało...
Po rozgrzaniu cichnie? Pewnie słyszysz luźny tłok w tulei, tzw. piston slap.

Kubuniek
31-01-16, 11:02
Silnik zalany olejem Valvoline Max Life 10w40 ale płukanki nie robiłem.
Na wiosnę rozkręcę klawiaturę z czystej ciekawości i zobaczę czy popychacze nie są wybite.

Po rozgrzaniu cichnie zupełnie.

Z tym, że luźny tłok miałby związek z poborem oleju. A tak się nie dzieje.

mirasek
31-01-16, 11:25
Niekoniecznie musi pobierać olej, tuleja i pierścienie mogą być całkiem ok, a tłok będzie klepać na zimno.

blochu88
31-01-16, 11:47
u mnie właśnie po rozgrzaniu hałasuje po gwałtownych krótkich przygazówkach na zimnym jest cisza...

arthi
31-01-16, 12:24
Po co tak kombinowac. Przeciez wyczujesz ze zawory"sa luzne", wiec je regulujesz.Może jak robisz to 10 raz, ja robilem to pierwszy raz w życu i ta wskazówka okazała sie bezcenna. Pierwsza regulacja trochę zajeła, ale kolejne to już będzie formalność.

Michał102
31-01-16, 15:32
U mnie też jest metaliczne klekotanie przy dodaniu gazu na zimnym silniku - w momencie jak schodzi z obrotów, to lekko hałasuje.
Nie jeden już tego słuchał i kazał olać - ten typ tak może mieć.
Ja jednak podejrzewam, że przyczyną tego może być u mnie inny wałek rozrządu. Stary oryginalny pewno dotarł się z resztą elementów i było cacy, a ten "nowy" jest już dotarty pod inny silnik i stąd taka anomalia.

Słychać to tylko przez bardzo krótki czas po odpaleniu silnika w bardzo niskich temp. Jak załapie troszkę ciepła, to jest cisza.