Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wycie silnika i wysokie obroty



Corum
15-11-14, 22:01
Witam,

Bardzo proszę o pomoc. Mam taki o to kłopot. Od ponad 2-ch miesięcy jest posiadaczem używanego Civica VIII z silnikiem 1,8 i 140KM. Wcześniej parę lat jeździłem Clio w Dieslu, więc była to zupełnie inna para kaloszy... Ale do rzeczy! Trochę zajęło mi czasie (i dalej to trwa) przyzwyczajanie się do jazdy sinikiem benzynowym i to przecież lubiącym wysokie obroty. No i zasadniczo z autem nie ma problemów poza paroma wypadkami, tj. dość niepokojących objawami które pojawiły się w czasie jazdy. Przy prędkości ok. 90 - 100 km/h i jadąc na biegu nr 4 (obroty "lekko" ponad 3500) zmuszony byłem do gwałtownego hamowania. W czasie tej operacji wcisnąłem sprzęgło i je przytrzymałem (zawsze wciskam "do końca") aby zredukować na niższe biegi, silnik zaczął wyć i wskoczył na obroty bliskie 6000! Po zwolnieniu sprzęgła wszystko wróciło do normy...

Co może być przyczyną? Nadmienię, że samochód ma przejechane niespełna 38 tysięcy więc jest stosunkowo "młody". Próbowałem odtworzyć podobną sytuację przy zbliżonych prędkościach w kombinacjach: wciskam hamulec i po chwili sprzęgło, wciskam sprzęgło i po chwili hamulec oraz równocześnie oba. Nie powtórzyła się taka sytuacja ale to może przez to, że nie hamowałem do "zera" - mówię o prawie zatrzymaniu! Próbowałem też hamować "silnikiem" ale nawet wtedy silnik nie wskakiwał na takie obroty i "wycie"

Podobne 2 przypadki miałem jadąc na "dwójce" z obrotami jak wyżej. Przy hamowaniu i użyciu sprzęgła auto zaczęło "lekko" wyć i znów skoczyły obroty...

Proszę Was o pomoc albo wskazanie podobnego wątku na forum bo jestem tu zupełnie nowy :-)

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Roof
15-11-14, 22:49
Prawdopodobnie masz szerokie buty i cisnąć hamulec - cisnąłeś jednocześnie gaz. Obroty skoczyły, bo docisnąłeś sprzęgło i silnik wskoczył na jałowe. Po zwolnieniu sprzęgła silnik dostał oporu i obroty spadły.

TRAFO
15-11-14, 22:56
Tez mam u siebie takie podbijanie przy zmianie biegów właśnie w okolicach 3500-4000 obr. Najprawdopodobniej odpowiedzialne za to jest wyłączenie i-VTECa albo oprogramowanie komputera. Soft zmieniałem niedawno - temat jest TUTAJ (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?219304-Aktualizacja-softu-ECU), ale to nie pomogło.
Jak mi się uda to niedługo założę kontrolkę od i-VTECa i wtedy powinno się okazać dlaczego tak jest.
Chyba że ktoś już wie, to chętnie poczytam, ciekawy też jestem, czy w wer. poliftowych jest tak samo.

jepek
16-11-14, 09:15
@TRAFO możesz napisać coś więcej nt kontrolki od i-VTECa?

Corum
16-11-14, 10:47
Witaj!

No nie jest to związane na pewni z butami... Akurat ostatni było wręcz na odwrót - miałem buty do "gajera", czyli ze szpicem, "wyjściówki"

No właśnie? Co to jest ta kontrolka? Czy mówisz o dodatkowym czujniku czy tylko o możliwości sprawdzenia dodatkowych parametrów z ECU?

Co do wersji "liftowych" to właśnie taką posiadam - rok produkcji 2009 a rejestracji 2010. I tu już po "lifcie" "ósemki" - między innymi zmieniono zabudowę przednich świateł...

TRAFO
16-11-14, 12:52
Kontrolka i-VTEC taki sygnał (w formie ciekawostki do samodzielnego montażu) mówiący o tym, czy i-VTEC jest włączony czy nie.
Sygnał ciągnie się z elektrozaworu sterującego dopływem oleju do zaworów.
Jest już kilka osób na tym forum które sobie coś takiego zamontowały i ja też chciałbym do nich dołączyć :)