Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwny dzwiek po wymianie rozrzadu



bolo741
14-11-14, 09:51
Witam
Wymieniłem rozrzad w silniku 1.4 IS i teraz przy 1.5 obr jest dzwiek jak na tym filmiku tylko ze ciszej i w mniejszym przedziale obr. Powyzej 1.5 obr nie slychac tego i delikanie przy 3 tys

https://www.youtube.com/watch?v=a8OwwAQ1wh4
Dzwiek pojawia sie jak silnik sie nagrzeje, na zimnym nie slychac tego. Mechanik powiedział ze rolki muszą sie dopasowac do paska itp czy cos w tym stylu bo wpada w rezonans. I jak nie przejdzie zamontuje stare rolki.
Co wy o tym sądzicie?

Michał102
14-11-14, 10:24
Napiąć pasek zgodnie z manualem i śrubę rolki napinającej dokręcić odpowiednim momentem (teraz masz dokręconą za mocno) i wycie zniknie.

bolo741
14-11-14, 10:30
Dzieki za odp, Myslisz ze wycie zniknie z czasem? Bo powiedział mi ze jak po tygodniu nie zniknie to mam podjechac.

Michał102
14-11-14, 10:35
Z doświadczenia wiem, że samo nie zniknie :)

zabor
14-11-14, 10:58
Wycie nie zniknie. W manualu EJ9 piszą, że po montażu nowego paska zostawiasz poluzowany napinacz, następnie kręcisz silnikiem w kierunku właściwym i napinacz sam zajmuje odpowiednią pozycję. Potem dokręcasz napinacz, ale inżynierzy Hondy mogli się pomylić ;)

bolo741
14-11-14, 11:07
No trudno... A moge narazie jezdzic smiało?

zabor
14-11-14, 11:10
Lepiej zrobić szybciej bo podzespoły rozrządu przy długotrwałym nadmiernym napięciu mogą się szybciej zużywać.

bolo741
14-11-14, 12:12
Okej czyli trzeba jeszcze raz napiac pasek, na zimnym jest okej ale jak sie nagrzeje to wtedy slychac.

Miskku
14-11-14, 13:20
Nie ważne, czy na ciepłym czy zimnym. Wyje pasek bo jest za mocno naciągnięty, jedź i niech to poprawią, bo szkoda osprzętu.

Tiga
14-11-14, 17:15
Zrób to sam, robota na 10min. Luzujesz rolke, przkrecasz lekko silnikiem i dokrecasz rolke. Jak bedziesz tak jezdzil to moze nawalic rolka wlasnie oraz pasek sie szybciej zuzyje.

Michał102
14-11-14, 19:19
Zrób to sam, robota na 10min. Luzujesz rolke, przkrecasz lekko silnikiem i dokrecasz rolke. Jak bedziesz tak jezdzil to moze nawalic rolka wlasnie oraz pasek sie szybciej zuzyje.

x2

Unieś sobie lewe przednie koło na lewarku, wbij piąty bieg, obracając kołem w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) ustaw rozrząd na znakach, poluzuj napinacz, przekręć kołem tak (znów w lewo), by kółko rozrządu obróciło się o 3 zęby, a następnie z czuciem dokręć napinacz. To nie są tory kolejowe i nie trzeba tego dokręcać za pomocą 2 metrowej rurki-przedłużki, co chyba większość mechaników "mietków" ma w zwyczaju :p

Po takim napięciu paska nic nie ma prawa hałasować :)

bolo741
14-11-14, 22:56
Ok dzieki za wszystkie odp, racja nie ma co sie z tym bawic w przyszlym tygodniu podjade i niech poluzuje.

Cywa
15-11-14, 14:35
Tylko nikt nie bierze pod uwage ze sprezyna napinajaca moze byc juz stara, zuzyta i nadajaca sie do... sam wiesz czego, no ale powodzenia - w koncu to co w manualu to swiete.

bolo741
15-11-14, 17:02
Pasek i napinacz nowy pompa stara bo nie miala luzu ani nie ciekla

kamil39
17-11-14, 09:24
Tylko nikt nie bierze pod uwage ze sprezyna napinajaca moze byc juz stara, zuzyta i nadajaca sie do... sam wiesz czego, no ale powodzenia - w koncu to co w manualu to swiete. raczej wszystkie zestawy nowych napianczy dolaczaja nowa sprezyne.

bolo741
28-11-14, 10:58
Odkopuje troche,
Rozmawialem z mechanikiem i mowil ze moze wymienic na starą sprezyne bo ta za mocno moze naciągągac bo jest nowa, co o tym sadzicie?

Michał102
28-11-14, 12:53
Zmień mechanika na takiego, który będzie potrafił napiąć rozrząd zgodnie z manualem, albo zrób to sam.
Jest to bardzo prosta czynność.

GizY
28-11-14, 16:50
hehe no mechanika masz nie od parady:D to nie sprezyna od zawieszenia tylko mala kilkucentymetrowa sprezynka;] mechanik chyba pomogl troche tej sprezynie bo rozrzad wyje jak pies pod buda.. zreszta zrob najlepiej tak jak Ci chlopaki pisza, bo jakby nie bylo to nie wymaga jakichs mega wielkich zdolnosci.. popros ktoregos o instrukcje krok po kroku i sam sobie poradzisz;]

bolo741
29-11-14, 12:56
Nie mam gdzie to robic;/
Filmik nie jest mojego autorstwa tylko chodzi o sam rodzaj dzwieku dzis postaram nagrac i zapodam jak to u mnie wyglada. Kolega inny mechanik slyszal jak u mnie chodzi to powiedzial ze pompa wyje ( nie wymieniałem bo niby nie miala luzów i nie ciekła ) i teraz nowa sprezyna napina mocniej pasek a zarazem pompe i powstaje ten dzwiek.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi ;)

kiero
30-11-14, 09:45
marnej jakosci czesci zmien pasek na cos innego ...

kiko
30-11-14, 19:13
Na 100% za mocno napięty pasek. Jak sprężyna jest nowa to tylko i wyłącznie ona ma napiąć pasek. Jezeli jest stara to niestety może ona za słabo to zrobić.
Mialem honde co zrobiła ponad 100 tyś km na mocniej napiętym pasku i było GITES.