Zobacz pełną wersję : Dziwny dzwiek po wymianie rozrzadu
Witam
Wymieniłem rozrzad w silniku 1.4 IS i teraz przy 1.5 obr jest dzwiek jak na tym filmiku tylko ze ciszej i w mniejszym przedziale obr. Powyzej 1.5 obr nie slychac tego i delikanie przy 3 tys
https://www.youtube.com/watch?v=a8OwwAQ1wh4
Dzwiek pojawia sie jak silnik sie nagrzeje, na zimnym nie slychac tego. Mechanik powiedział ze rolki muszą sie dopasowac do paska itp czy cos w tym stylu bo wpada w rezonans. I jak nie przejdzie zamontuje stare rolki.
Co wy o tym sądzicie?
Napiąć pasek zgodnie z manualem i śrubę rolki napinającej dokręcić odpowiednim momentem (teraz masz dokręconą za mocno) i wycie zniknie.
Dzieki za odp, Myslisz ze wycie zniknie z czasem? Bo powiedział mi ze jak po tygodniu nie zniknie to mam podjechac.
Z doświadczenia wiem, że samo nie zniknie :)
Wycie nie zniknie. W manualu EJ9 piszą, że po montażu nowego paska zostawiasz poluzowany napinacz, następnie kręcisz silnikiem w kierunku właściwym i napinacz sam zajmuje odpowiednią pozycję. Potem dokręcasz napinacz, ale inżynierzy Hondy mogli się pomylić ;)
No trudno... A moge narazie jezdzic smiało?
Lepiej zrobić szybciej bo podzespoły rozrządu przy długotrwałym nadmiernym napięciu mogą się szybciej zużywać.
Okej czyli trzeba jeszcze raz napiac pasek, na zimnym jest okej ale jak sie nagrzeje to wtedy slychac.
Nie ważne, czy na ciepłym czy zimnym. Wyje pasek bo jest za mocno naciągnięty, jedź i niech to poprawią, bo szkoda osprzętu.
Zrób to sam, robota na 10min. Luzujesz rolke, przkrecasz lekko silnikiem i dokrecasz rolke. Jak bedziesz tak jezdzil to moze nawalic rolka wlasnie oraz pasek sie szybciej zuzyje.
Zrób to sam, robota na 10min. Luzujesz rolke, przkrecasz lekko silnikiem i dokrecasz rolke. Jak bedziesz tak jezdzil to moze nawalic rolka wlasnie oraz pasek sie szybciej zuzyje.
x2
Unieś sobie lewe przednie koło na lewarku, wbij piąty bieg, obracając kołem w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) ustaw rozrząd na znakach, poluzuj napinacz, przekręć kołem tak (znów w lewo), by kółko rozrządu obróciło się o 3 zęby, a następnie z czuciem dokręć napinacz. To nie są tory kolejowe i nie trzeba tego dokręcać za pomocą 2 metrowej rurki-przedłużki, co chyba większość mechaników "mietków" ma w zwyczaju :p
Po takim napięciu paska nic nie ma prawa hałasować :)
Ok dzieki za wszystkie odp, racja nie ma co sie z tym bawic w przyszlym tygodniu podjade i niech poluzuje.
Tylko nikt nie bierze pod uwage ze sprezyna napinajaca moze byc juz stara, zuzyta i nadajaca sie do... sam wiesz czego, no ale powodzenia - w koncu to co w manualu to swiete.
Pasek i napinacz nowy pompa stara bo nie miala luzu ani nie ciekla
Tylko nikt nie bierze pod uwage ze sprezyna napinajaca moze byc juz stara, zuzyta i nadajaca sie do... sam wiesz czego, no ale powodzenia - w koncu to co w manualu to swiete. raczej wszystkie zestawy nowych napianczy dolaczaja nowa sprezyne.
Odkopuje troche,
Rozmawialem z mechanikiem i mowil ze moze wymienic na starą sprezyne bo ta za mocno moze naciągągac bo jest nowa, co o tym sadzicie?
Zmień mechanika na takiego, który będzie potrafił napiąć rozrząd zgodnie z manualem, albo zrób to sam.
Jest to bardzo prosta czynność.
hehe no mechanika masz nie od parady:D to nie sprezyna od zawieszenia tylko mala kilkucentymetrowa sprezynka;] mechanik chyba pomogl troche tej sprezynie bo rozrzad wyje jak pies pod buda.. zreszta zrob najlepiej tak jak Ci chlopaki pisza, bo jakby nie bylo to nie wymaga jakichs mega wielkich zdolnosci.. popros ktoregos o instrukcje krok po kroku i sam sobie poradzisz;]
Nie mam gdzie to robic;/
Filmik nie jest mojego autorstwa tylko chodzi o sam rodzaj dzwieku dzis postaram nagrac i zapodam jak to u mnie wyglada. Kolega inny mechanik slyszal jak u mnie chodzi to powiedzial ze pompa wyje ( nie wymieniałem bo niby nie miala luzów i nie ciekła ) i teraz nowa sprezyna napina mocniej pasek a zarazem pompe i powstaje ten dzwiek.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi ;)
marnej jakosci czesci zmien pasek na cos innego ...
Na 100% za mocno napięty pasek. Jak sprężyna jest nowa to tylko i wyłącznie ona ma napiąć pasek. Jezeli jest stara to niestety może ona za słabo to zrobić.
Mialem honde co zrobiła ponad 100 tyś km na mocniej napiętym pasku i było GITES.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.