PDA

Zobacz pełną wersję : remont silnika czy wymiana na nowy? honda civic VI 98r 3D



daroEM
12-10-14, 23:30
Witam, jestem posiadaczem Hondziny CIVIC VI 98r 3D hatchback. Obecnie siedzi w niej silnik D14a4 strasznie kopci i bierze olej, mysle, ze to albo pierscienie albo uszczelniacze zaworow.
Znalazlem silnik d16y3 i mysle go kupic i przelozyc do hondzi, ale..
Czy beda konieczne jakies zmiany mocowan silnika?
Rozwazam tez kupno takiego samego silnika jak mam lub naprawe terazniejszego,
Za uszczelke pod glowica, uszczelke pod pokrywe zaworow, uszczelke miski olejowej, pierscienie, pasek rozrzadu, olej i filtr dam 700zl, planowanie glowicy + regulacja zaworow dam 300zl. Za robocizne grosze, bo odbywam praktyki w warsztacie.

I nie wiem co mam robic, doradzcie cos !

wiesko1261
13-10-14, 06:47
mechanicznie nic nie trzeba przerabiać :)
ale elektrykę już tak - do przerobienia wiązka silnika ,aparat i komp do podmiany
a to drugie tyle (koszt)

cien3d
13-10-14, 10:34
Skoro robocizna cię nie będzie kosztowała to warto się zastanowić nad odbudową silnika. Ja mam d14a8 i właśnie zbieram graty i będę wszystko robił od nowa. Kupno drugiego to nie zawsze dobra opcja. Po odbudowie masz nowy silnik więc jeśli masz zamiar jeździć tym samochodem dłużej to gra jest warta świeczki. Jakiej firmy wkładasz pierścienie?

Guscioren
13-10-14, 15:41
Skoro robocizna cię nie będzie kosztowała to warto się zastanowić nad odbudową silnika. Ja mam d14a8 i właśnie zbieram graty i będę wszystko robił od nowa. Kupno drugiego to nie zawsze dobra opcja. Po odbudowie masz nowy silnik więc jeśli masz zamiar jeździć tym samochodem dłużej to gra jest warta świeczki. Jakiej firmy wkładasz pierścienie?

Jeżeli silnik trzyma wymiar oczywiście. Przydało by się pomierzyć tuleje czy nie ma jaja i sprawdzić luz na prowadnicach w głowicy ;P
Tak btw. Zły dział

cien3d
13-10-14, 16:05
Kolego Guscioren głowica idzie do kapitalnego remontu w zakładzie, który zajmuje się głównie naprawą głowic.

Guscioren
13-10-14, 17:24
Kolego Guscioren głowica idzie do kapitalnego remontu w zakładzie, który zajmuje się głównie naprawą głowic.
No i? Napisałem tylko co ja bym zrobił ewentualnie doradzam co zrobić. Zrobią głowice na tiptop a 80% warsztatów nawet nie wymienia pierścieni bo po co jak dobre były? To gdzie droga do mierzenia tulei.

cien3d
13-10-14, 19:13
Przydało by się pomierzyć tuleje czy nie ma jaja i sprawdzić luz na prowadnicach w głowicy ;P no i tyle piszesz o prowadnicach w głowicy więc piszę że głowica idzie do remontu.

Bead
13-10-14, 19:21
Przemyśl swap na coś konkretniejszego. Z autopsji wiem, że nie ma co liczyć kosztów remontu bo zawsze coś dodatkowego wyjdzie :) I nie pisze tego ze względu na to, że mam zdrowiutkie d16y7 na sprzedaż. Taka tam krypto reklama :D. Jak dla mnie d14 po prostu nie jedzie a d16 ma spore możliwości rozwoju.

wiesko1261
13-10-14, 19:27
No i? . Zrobią głowice na tiptop a 80% warsztatów nawet nie wymienia pierścieni bo po co jak dobre były? To gdzie droga do mierzenia tulei.

prawda jest taka że te 80% nie jest w stanie zrobić pomiarów ,bo nie posiada narzędzi
pomiarowych :) a jak podejmą się wymiany to albo się uda , albo nie :p

cien3d
13-10-14, 20:11
Przemyśl swap na coś konkretniejszego. Z autopsji wiem, że nie ma co liczyć kosztów remontu bo zawsze coś dodatkowego wyjdzie :) I nie pisze tego ze względu na to, że mam zdrowiutkie d16y7 na sprzedaż. Taka tam krypto reklama :D. Jak dla mnie d14 po prostu nie jedzie a d16 ma spore możliwości rozwoju.

jak miałbym ładować kasę w swap to poleciał bym z grubej rury w b18, ale to już konkretne pieniądze. Dużo zabawy silnik skrzynia komp wiązki tu zamknie się wszystko w 1000 jeśli nie wyskoczy coś jeszcze. Chyba, że masz cały komplet w atrakcyjnej cenie to może się uda przemyśleć. Proszę o cenę na pw