Zobacz pełną wersję : Problem ze skrzynią
Witam,
Posiadam Civica 1.6 z silnikiem D16V1. Niedawno padła mi skrzynia, tzn. biegi 2 i 4 wyskakują i w ogóle drążek zaczął chodzić jakoś ciężko.
Wymieniłem olej, nasmarowałem linki i wstawiłem nowe sprzęgło ale problem pozostał. Z tego co się dowiedziałem to jest problem z synchronizatorami.
Oczywiście naprawa w tym przypadku już nie ma sensu, lepiej kupić inną używaną skrzynie i po prostu wstawić. Postaram się dostać skrzynie do mojego Civica,
aczkolwiek żeby zwiększyć szanse na dostanie skrzyni w dobrym stanie w grę wchodzi też skrzynia z Civica słabszego czyli 1.4 90KM.
I teraz pytanie: Czy skrzynia od Civica z silnikiem D14Z6 będzie pasować do D16V1? Wiem że przełożenia mogą być inne ale to mi nie przeszkadza.
Za pomoc z góry dziękuję.
Jeśli się nie mylę to skrzynie są identyczne więc problemu nie będzie żadnego. Możesz porównać w EPC (http://japancars.ru/catalogs)
https://lh3.googleusercontent.com/Kx_fz_mfgUhLNcmqTOFFX3her4CMhKShavoprN09HF1r=w958-h865-no https://lh3.googleusercontent.com/-4f8G4HnEr3M/VDlkyhB3PsI/AAAAAAAAR4A/4GKsU7BxUbQ/w963-h865-no/skrzynia%2BD14Z6.JPG
sprawdziłem "z grubsza" i numery poszczególnych części są identyczne.
Dzięki za szybką odpowiedz lajsta. Z tego co widzę to różnic nie ma. Wydaje mi się tylko, że skrzynia w 1.4 ma inne przełożenia niż ta w 1.6 ze względu na mniejszą moc. Czyli teoretycznie po wstawieniu skrzyni z 1.4 moje autko będzie ciut wolniejsze ale za to będzie mieć ciut lepsze przyspieszenie. To akurat by mi nie przeszkadzało z tego względu, że większość autko używam w kombinacji miasto+drogi wiejskie.
Z tego co widzę to różnic nie ma. Wydaje mi się tylko, że skrzynia w 1.4 ma inne przełożenia niż ta w 1.6 ze względu na mniejszą moc.
Przypuszczam, że wątpię - skoro poszczególne zębatki i wałki mają te same numery OEM to i skrzynie będą identyczne. Różnica 20 KM na tych silnikach to niewiele więc i nie było potrzeby projektowania innej skrzyni. Ale może się mylę.
Zobaczymy co będzie. Postaram się w tym tygodniu kupić skrzynię. Chciałbym od 1.6 ale od 1.4 też będzie ok. W każdym razie dzięki za pomoc.
Lepiej kup 1.6 i najlepiej żeby to był taki model jak Ty masz - tzn przedlift czy polift. Mniej kombinowania ;)
Jak kupujesz skrzynie ze szrotu to i tak trzeba ją rozebrać i sprawdzić łożyska.
Sam widziałeś rysunki skrzyń z 1.4 i 1.6, które podesłał lajsta. Nie ma żadnych różnic w budowie.
Mieszkam w UK i tutaj jak kupuje jakąś część ze szrotu to mam na to 1 rok gwarancji, więc raczej nie muszę się obawiać niczego.
Najlepsze jest to, że od wczoraj skrzynia zaczęła znowu pracować normalnie, tzn. biegi nie wyskakują i nie ma problemu z ich wrzuceniem.
Czyżby Honda potrafiła się sama naprawiać :confused:. Pewnie to tylko przejściowe, ale też strasznie dziwne zachowanie skrzyni...
No to co opisywałeś to chyba miało więcej wspólnego z linką od wybieraka... Z dnia na dzień biegi nie wypadają. Ściągnij puszkę rezonansową i pooglądaj mechanizm wybierania czy tam coś się nie dzieje. Ewentualnie niech ktoś Ci pozmienia biegi.
W tej chwili auto u znajomego na warsztacie stoi. Ma mi przejrzeć wszystko, znaleźć problem i naprawić. Jak będzie po to napisze co było nie tak.
Problem został rozwiązany. Nie był to problem ze skrzynią tylko z końcówkami linek. Po prostu zardzewiały i nie można było poprawnie wrzucić biegów, dlatego wyskakiwały.
Wszystko zostało wyczyszczone, nasmarowane i pracuje idealnie. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.