PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne zachowanie na zakrętach w lewo



hacker
30-09-14, 23:18
Cześć,

mam od jakiegoś czasu 2 problemy z autkiem. Jeden opisałem w innym dziale. Drugi pasuje do tego.

Otóż normalnych zachowaniem w zakręcie jest to, że kierownica stawia opór i sama wraca. Niestety pojawił mi się dziwny objaw podczas wchodzenia w zakręty w lewą stronę, że w pewnym momencie kierownica chce się tak jakby sama dokręcić jeszcze bardziej. Auto wtedy też trochę dokręca zakręt. Nie jest to duże uciekanie auta, ale sprawia, że nie mam zupełnie pewności do tego co zrobi.
Gorsze jest to, że dopiero co sprawdzałem zawieszenie i nie ma najmniejszego luzu. Co więcej robiłem też geometrię w ASO, więc małe szanse, żeby to była jej wina. Ostatnio grzebiąc przy czymś innym w aucie zauważyłem, że tnie mi prawą przednią oponę. Opona od wewnątrz jest o wiele bardziej zużyta. Objaw taki jest tylko na tym kole.
Ktoś ma jakieś pomysły albo miał to samo i rozwiązał problem?

sebawo
01-10-14, 10:29
sam podałeś wszystko, nawet się rozwiązanie samo ciśnie ;) zmień szpeca od geometrii, bo jak Ci ścina oponę to bankowo nie jest ona poprawna.

hacker
01-10-14, 11:39
Problem w tym, że ten dziwny objaw na zakrętach pojawił się kilka miesięcy po zrobieniu geometrii w ASO.

Dodam tylko, że nie skosiłem żadnego krawężnika, nie wpadłem w dziurę na tyle dużą żeby coś uszkodzić, a kierownica jest idealnie prosto i auto nie ucieka.

Wiciu949
01-10-14, 14:52
Sprawdź ciśnienie w oponach, czy zwrotnica jest prosta ewentualnie wahacz/drążek, a jeśli nic to zostaje geometria.

hacker
01-10-14, 16:09
Ciśnienie w oponach jest właściwe. Sprawdzałem na 2 kompletach kół.
Pogięte elementy robiłyby efekt taki jakby się samo koło bardziej skręcało? Patrzyłem i wszystko wydaje się proste i luzu też nie widziałem... Jeszcze raz popatrzę, ale jak nic nie znajdę to będzie trzeba ASO odwiedzić

Cywa
01-10-14, 22:33
Pokaz wykres/dane z tej "geometrii"

sebawo
02-10-14, 11:19
kurde, ale tu nie ma czego szukać na ślepo, jedziesz na geometrię to Ci wyjdzie wszystko, krzywy wahacz, złe ciśnienie, wywalone tulejki, nawet zwrotnicę krzywą da się wykryć.
A jak oponę ścina, i to po wizycie na 'geometrii' w aso no to już wiadomo co to za 'geometria' była.

hacker
02-10-14, 11:28
Czytajcie ze zrozumieniem. To się pojawiło bez żadnego uderzenia i nie po zrobieniu geometrii, a kilka miesięcy później.
Pewnie podjadę za tydzień albo dwa jak znajdę czas sprawdzić geometrię jeszcze raz.

Cywa
02-10-14, 12:59
Ze zrozumieniem to Ty nie potrafisz analizowac, np. sworzen, tuleja wahacza pada tylko po jakims uderzeniu ?

Pewnie podjadę za tydzień albo dwa jak znajdę czas sprawdzić geometrię jeszcze raz.
Patrz zebys przez te 2 tygodnie nie mial malego kuku na mokrym z lysa opona i tak pewnie prowadzacym sie autem.

hacker
02-10-14, 14:17
Jeśli pada - nie jest pokrzywione to pojawia się luz, a takowego nie ma (:
Poza tym cięcie opony nie jest takie, żeby ją zdarło w jeden dzień, bo to się dzieje powoli.

Jeśli siedzisz w domu i się nudzisz to podjedziesz kiedy chcesz. Jak pracujesz i masz tyle czasu, żeby czasem coś zjeść to zmieniasz gadkę.

hacker
06-01-15, 22:59
Byłem w ASO jeszcze przed świętami. Geometria ok. Luzów w zawieszeniu wg. nich brak. Zrzucili, że opony cięło przez obniżone zawieszenie, ale na argument, że stało się to teraz, a przez 2 lata nic się nie działo już nie odpowiedzieli.

PIMPEK_EJ2
13-01-15, 21:55
Widzisz z obniżonym zawiasem jest tak że koła bardziej się pochylają w negatyw. Skoro jest negatyw to na wewnętrzną strone opony jest większy nacisk..

Jedź do innego warsztatu na sprawdzenie tulejek i sworzni i na geometrie