PDA

Zobacz pełną wersję : Demontaż kokpitu



cien3d
09-09-14, 16:15
Witam serdecznie będę musiał zdemontować cały kokpit. Czy ma ktoś jakiegoś manuala związanego z tym zagadnieniem? Wiem, że można to rozkręcić bez lektury lecz muszę zrobić to w miarę szybko. Z góry dziękuję za pomoc.

Endrju1
10-09-14, 00:11
W telegraficznym skrócie, demontujesz:
kierownicę z plastikiem w około, ramkę wkoło licznika
tunel środkowy, radio, panel nawiewów i przyciski w około
schowek,
Potem już tylko kręcisz śruby i powoli odsuwasz kokpit.
Jeśli masz srs to zaleca się odłączanie poduszek na odpiętym akumulatorze.

cien3d
10-09-14, 07:14
Ok w weekend się za to zabiorę to zrobię jakieś fotki może komuś się kiedyś przydadzą.

Kucykov
10-09-14, 12:09
Looknij temat dt. mojej Hondy. Zmieniałem dechę 2 miesiące temu, sporo fotek cyknąłem, może Ci pomogą.
Uważaj na linki od regulacji nawiewów.
Gdybyś miał pytania, to wal na PW.

cien3d
10-09-14, 13:36
Ok serdecznie dziękuję. Przejrzałem twój temat. Właśnie wróciłem z gratami od dawcy teraz tylko założyć graty do mojej Hondziawki. Mam taki sam salon jak ty Kucykov, a będzie teraz czarny. Fotele VTI, boczki, plastiki wszystkie na czarno lecz tylko do połowy od połowy zostaje jasny salon łącznie z plastikami tylnej pułki.

Kucykov
10-09-14, 14:36
Plastiki tylnej części auta są najprostsze w demontażu i montażu - lepiej ogarniaj całość :)

cien3d
10-09-14, 16:28
Wiem, że plastiki to prosta sprawa fotele siedzą już. Teraz czas tylnych szyb i instalacja do nich. Następnie demontaż kokpitu, instalacja do podgrzewanych lusterek, pociągnięcie kabli do dimera, sterowanie szyby w drzwiach pasażera ponieważ boczki i fotele były z anglika, zamontowanie kokpitu, ogarnięcie gwizdków w plastiku wewnętrznym lusterka i założenie boczków.

Kucykov
10-09-14, 17:59
Ja wyjąłem wszystko z auta i składałem. Czasowo wyszło ok 10h razem z montażem elektrycznych szyb tył, przekładką sterowania foteli i innymi pierdołami.
Polecam Ci wyjąć przednie fotele i wtedy ściągać deche - wygodniej i nie zapomnij dobrze ustawić kierownicy i zwijaka SRS, bo będziesz musiał znowu rozbierać :)

cien3d
10-09-14, 21:19
Ja będę montował to bez demontażu kiery. Jedynie odkręcę plastiki obudowy kierownicy.

mirasek
10-09-14, 22:37
Nie chcę wprowadzić w błąd, ale chyba nie wyjmiesz deski bez demontażu kierownicy. Tak mi się wydaje bo pamiętam że zdejmowałem :)

MichałCK
10-09-14, 23:31
A co za problem odkręcenie kierownicy, już trudniejszy (bardziej czasochłonny) jest demontaż konsoli środkowej..

Kucykov
11-09-14, 04:45
Nie da się zdjąć konsoli bez demontażu kierownicy.

bartek_levis
11-09-14, 16:49
wyjmie jeśli odkręci kolumnę kierownicza od wspornika chyba 4 śruby i gotowe

jarossis
11-09-14, 22:35
Kolumny tez nie trzeba odkrecać. Wystarczy lekko poluzowac te sruby/ nakretki od kolumny i decha wychodzi. Zmienialem deche wiec wiem o co chodzi

cien3d
11-09-14, 22:39
Wczoraj wyjmowałem z dawcy i nie zdejmowałem kiery. Dzisiaj miałem zdemontować w swoim aucie ale problemy z przyciskiem sterowania szybą w boczku pasażera pochłonęły cały mój wolny czas.

Kucykov
12-09-14, 06:25
Kiere zdejmuje się przecież 3min - to chyba najprostszy sposób :)

Endrju1
12-09-14, 10:58
Kiere zdejmuje się przecież 3min - to chyba najprostszy sposób :)

Dokładnie, warto tylko zaznaczyć sobie flamastrem, aby potem tak samo prosto założyć.

cien3d
12-09-14, 21:45
Dzisiaj zabrałem się za demontaż tej konsoli. Zacząłem od demontażu środkowego tunelu. Tylna część poszła szybko. Następnie zabrałem sie za przód. Wyjmujemy radio i włączniki ogrzewania szyby tylnej i awaryjnych świateł ja opisałem sobie kostki co do czego. Na początek dwie śrubki po bokach konsoli a następnie te które na zdjęciu zaznaczyłem czerwonymi kółkami.
http://images70.fotosik.pl/174/369cc0869974cb17gen.jpg
Odpinamy zegarek i konsola wyjeżdża ukazuje się widok i ponownie wypinamy włączniki oraz odkręcamy w miejscach zaznaczonych
http://images70.fotosik.pl/174/90d7c3401c04f243gen.jpg
http://images70.fotosik.pl/174/095f981fd8f8631bgen.jpg
Następnie proponuję wyjąć popielniczkę wraz z zapalniczką odpinając instalację i mała walka z linkami nawiewów.
http://images66.fotosik.pl/174/0a884784e6533650gen.jpg
Ja zdjąłem środkowe pokrętło, a następnie rozkręciłem środkowy mechanizm zdjąłem czarną linkę a następnie po odkręceni jednej śrubki zeszła ta czarna linka (śruby na klucz t20 ). Następnie krzyżak w rękę i zaczynamy rozkręcanie plastików ja zacząłem od strony kierowcy.
http://images66.fotosik.pl/174/79362afe0b4d4229gen.jpg
Następnie od lewej strony wyciągany przełącznik od ustawienia wysokości świateł, regulacji lusterek i zaślepkę. Następnie włącznik świateł przeciw mgielnych i po drugiej stronie w moim przypadku zaślepkę (miejsce na dimer ). Odkręcamy śrubki obudowy licznika.
http://images70.fotosik.pl/174/d552e5039380e35dgen.jpg
Zdejmujemy obudowę i odkręcamy trzy śrubki
http://images67.fotosik.pl/175/90cd7d46c31a221egen.jpg
Wyjmujemy licznik i odpinamy wszystkie kostki. Następnym krokiem jest (jednak) odkręcenie dwóch śrub trzymających kolumnę kierowniczą.
http://images67.fotosik.pl/175/a48eeb9d7de30ce4gen.jpg
Oraz poluzowanie dwóch śrub poniżej. Niestety pominąłem zrobienie zdjęcia.
Przechodzimy na drugą stronę i odkręcamy schowek od dołu dwie śruby można to zrobić śrubokrętem krzyżakowym lub kluczem nasadowym 10.
http://images69.fotosik.pl/174/06c8592c651b04bfgen.jpg
Po odkręceniu schowka ukazuje nam sie widok poduszki i 5 śrub odkręcamy 3 z nich. Klucz 10. Pod poduszką znajduje sie żółty kabel z kostką należy ją rozpiąć by nie urwać przewodu przy wyjmowaniu kokpitu. Na zdjęciu widoczna jedna część rozpiętej kostki.
http://images69.fotosik.pl/174/ac833a7a6395f64bgen.jpg
Teraz przechodzimy do boku kokpitu od drzwi pasażera wyciągamy zawleczkę pod którą znajduje się śruba 10 i odkręcamy ją .
http://images66.fotosik.pl/174/50931a8020eae026gen.jpg
Druga strona kokpitu i bok kierowcy tak samo plus 1 dodatkowa śruba widoczna na zdjęciu.
http://images69.fotosik.pl/174/090bed48d95474d2.jpg
Następnie śruba pod środkowym nawiewem konsoli tym od góry. Musimy wyjąć plastikową oprawę aby się do niej dostać.
http://images66.fotosik.pl/174/b88e873a1b58d342gen.jpg
I ostatnia na środku
http://images69.fotosik.pl/174/8a1fdd46144653f7gen.jpg
Ciągniemy za kokpit a on nie chce wyjść bo zapomniałem o ostatniej lince od środkowego nawiewu (tego pomiędzy dwoma małymi środkowymi nawiewami) która znajduje się od strony pasażera po jego lewej stronie z pod spodu.
http://images69.fotosik.pl/174/eb40a6541f311acegen.jpg
Wypinamy całą elektrykę z zaczepów i wyciągamy w końcu naszą dechę.
http://images66.fotosik.pl/174/df93bc7b939ea87egen.jpg
Mam nadzieję, że komuś to się przyda. Proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy opis.

marcus209
14-09-14, 17:45
Dzięki za opis. Możesz poprawić zdjęcia tak, by po kliknięciu otwierały się pełnowymiarowe? Teraz otwierają mi się tylko miniaturki.

cien3d
14-09-14, 18:25
Ok postaram sie to poprawić. Teraz są większe ale i tak nie mam pojęcia czemu się nie otwierają na serwerze fotosik tam gdzie są zapodane. Może coś nie tak robię. Ogólnie otwieram fotkę i biorę pokaż informacne..... kopiuję adres i wklejam w opcji dodawania zdjęcia. A jak otwierałem zdjęcie na fotosik i wklejałem adres to były tylko takie miniaturki. Więc nie wiem już co jest.

MichałCK
14-09-14, 23:32
To teraz można założyć z powrotem zegary i jazda w trasę bez deski :D swoją drogą komicznie by to wyglądało :D