PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań na najnowsze niegododnośći do fachowców.



Siekiera
24-08-14, 23:25
Siemka

Mam kilka pytań odnośnie mechaniki w mojej Hondzi (Civic, MA8) 1996 .
1. Chciałbym się dowiedzieć co się dzieje z lewarkiem skrzyni biegów niby wszystkie biegi wchodzą lecz ostatnimi czasy lewarek po prostu jak by zaczął sie blokować cieżko chodzić na przełączaniu z 2 na 3, z 3 na 4 czasami na 5. To może być wina niskiego poziomu oleju w zkrzyni czy to raczej wina wybieraka. Najczęściej taka przypadłość pojawiała się po obfitych opadach deszczu gdy auto stało na dworze ???
2. Cieknący magiel miałem okazję kupić drugi z używanej civiki tej samej generacji i tej samej lini nadwozia razem z pompą za 250 zeta, ale mechanik zażyczył sobie niezłych pieniędzy za wymianę, niewiem czy warto inwestować a auto, które ma przejechane 280 000, a tamten dawca miał 240 000 i wywiało mu uszczelke pod głowicą. Na takim cieknącym maglu można jezdzić jak uzupełnia sie płyn nie zatrze się w najmniej spodziewanym momencie ?
3. Czy za dziury w nadkolach od rdzy Policemani mogą zabrać dowod rejestracyjny ( za niby ostre krawędzie pojazdu), słyszałem takie coś od gostka ale nie chciało mi się za bardzo wierzyć, choć pewnie na przeglądzie bedzie kręcić nosem diagnosta jak tego nie naprawię?
4. Jeszcze są drobne piski w lewym zawieszeniu z przodu przy pokonywaniu nierówności. Dodam, że rozbierałem i wahacz górny i całą zwrotnice gdy wymieniałem osłone przegubu w tym właśnie kole. przy skręcaniu na wszystko poszedł smar miedziany więc z kąd te piski, niedociągniete albo luzujące się śruby czy jakiś drązek albo co gorsza wahacz do wymiany ??

Endrju1
25-08-14, 00:50
1. ciężko powiedzieć, jak oleju nie będzie to skrzynia najpierw zacznie ciężej chodzić, a później wyć.
Wystarczy na kanale lub podnośniku odkręcić korek pomiarowy i sprawdzić stan palcem. Przy okazji możesz sprawdzić czy patyki od wajchy biegów nie chodzą ciężko, czy nie mają luzów lub o coś nie ocierają.
2. z wymianą magla jest sporo zabawy, więc nic dziwnego, że za 50zł raczej ci nikt tego nie zrobi, ale z drugiej strony kosmicznych pieniędzy również chcieć nie powinni. Co do jego rozsypywania, to zależnie od uszkodzeń, może ci np zacząć w pewnym momencie ciężej chodzić, mogą się na nim pojawić luzy, jeśli nieszczelność duża i syfu z niej zaciągnie to może nawet uszkodzić pompę. Raczej zblokować się nie powinien, przynajmniej nie bez ostrzeżenia.
Czy warto inwestować, to ci nikt nie powie, jeśli zamierzasz jeszcze nim trochę jeździć to warto, maglowica to jednak element wpływający na bezpieczeństwo i wygodę jazdy.
3. Nie ma takiego paragrafu, aby za dziurę w nadkolu dowód zabrali, rozmawiałem o tym z diagnostą i powiedział, że zabrać by mogli jeśli by mieli podejrzenie, że mocno pordzewiałe są główne elementy konstrukcyjne (dziury w podłużnicach) gdyż to bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu, zaś sama obudowa nie jest takim elementem. Oczywiście jeśli policjant upierdliwy, to i za byle pierdołę dowód może zatrzymać i skierować na przegląd, ale nie słyszałem o takich przypadkach (a znam ludzi którzy się w ratstyle bawili).
4. podejrzewam, że skoro ty rozbierałeś ten zawias i widziałeś, a i tak nie wiesz co piszczy, to i my raczej nie podpowiemy, możemy co najwyżej zgadywać, że to któraś tuleja gumowo metalowa, a może łącznik stabilizatora, albo któryś sworzeń. Śruby bym raczej wykluczył, jak by któraś byłą nie dociągnięta, to by raczej tłukło, a nie piszczało.

gorky
25-08-14, 08:40
Ad1. Zacznij od oleju, szczególnie jak nie wiesz kiedy był zmieniany, jak wciąż będzie problem to kombinuj z innymi rzeczami.

Ad2. Dużo dałeś, za 250zł można kupić sprawny magiel. Czy warto inwestowac to sam musisz ocenić, ja przejechałem kilkadziesiąt tysięcy z cieknącym maglem, ale musisz się liczyć z tym że jak Ci nagle wypluje uszczelkę to wspomaganie padnie w jednej sekundzie - zablokować nie zablokuje, ale uczucie może być nieprzyjemne. Poza tym jeżdzenie z luźnym maglem to nieprzyjemna sprawa, więc jeśli chcesz tym autem pojeździć to zastanów się nad zrobieniem tego. Wymiana magla to sporo upieprzania, więc parę stówek musi to kosztować.

Ad3. Policjanci musieliby chcieć się do czegoś doczepić, ale przeglądu może Ci nie przejść.

Siekiera
25-08-14, 23:00
Oki zajrzę do tej skrzyni a raczej do tego korka jak go odnajde gdzieś przy łikendzie, na pierwszym biegu już wyje takie jakby nakręcanie się trybów, a co ile tysięcy kilometrów powinno się kontrolować stan oleju w skrzyni u nas w rodzinie auto jest ze 12 lat i chyba nikt tam jeszcze nie zagladał. Wymienić bym wymienił, bo wygodnie mi sie nią jeździ jest zwinna szybko sie zbiera spod swiateł i mnie jak dotąd nigdy nie zawiodła ale zaczyna chodzić juz jak traktor i niewiem czy silnik nie pierdnie przy 340 000, ten magiel wygladał dobrze nigdzie żadnych wycieków a pompa nóweczka śweciła się nie utlenionym duraluminium. Rozbierałem koło ale nawet niewiem gdzie naprężyć zeby usłyszeć ten pisk ( w sumie też troche tłuczenie jakby tak dudni ) czyli mogła się jakaś nakrętka poluzować pamiętam, że koronowa na dolnym wahaczu została stara bo nigdzie nie mogłem dostać nowej i gwint był chyba trochę wybrzuszony.

A zapomniałem, Dziekuję oczywiście za wcześniejsze odpowiedzi będą dla mnie bardzo pomocne. :D

bartek_levis
26-08-14, 10:32
olej Zmień o ile nie jest za późno ew gumy wybieraka mogły się już wytłuc ale to możesz poliuretanem zastąpić koszt nie wielki
magile może lepiej zregenerować robota ta sama co przy wymianie a masz pewny swój...
co do dziur to dla świetego spokoju pianka i szpachla z włuknem zapłatwi temat na jakis czas nie będzie nikomu przeszkadzała domyślam się ze blacharnia się kończy wiec odbudowa będzie droga a jak zasłonisz nie bedzie nikomu przeszkadzało
co do piszczenia musisz poszukać coś napewno się znajdzie...

gorky
26-08-14, 12:21
Regeneracja magla to nie taka pewna sprawa - o ile wymiana uszczelek to nie problem (i to zazwyczaj firmy robią), to zostaje jeszcze kwestia luzów na listwie, których nie da się ot tak usunąć (wyrabiają się zęby). Można nadspawywać albo chromować, ale za jakiś czas znowu będzie to samo. Nowej listwy kupić się nie da (w rozsądnych pieniądzach), więc zakłady 'regenerujące' zazwyczaj skręcają mocniej śrubę regulacyjną i kasują za to parę stówek.

Także ja wciąż będę polecał dobrą niezajeżdżoną używkę, chyba że jedyny problem to to że cieknie, a luzów przy tym nie ma (albo są minimalne).

Siekiera
26-08-14, 21:42
Nie ma luzów prowadzi się dobrze póki co tylko płyn ubywa i cieżej kierownica chodzi. Karoseria jest w dobrym stanie oprócz newralgicznych pkt (progi zewnętrzne, nadkola błotniki na dole klapa pod blendą, no troche jest zaniedbany. Dziś gadałem z ojcem i mówił, że przez 12 lat odkąd mamy auto nie zaglądał do skrzyni wycieków nie było, bo silnik jest suchy jak ostatnimi czasy go oglądałem od spodu ale sprawdze to. Dziś po deszczach wracałem w mżawke i dalej to samo 5 bieg cięzko wchodził jakby o coś tam zaczepiało. Powiedzcie mi tylko jak sie dobrać do tego wybieraka, albo gdzie szukać tego korka pomiarowego pod spodem /??

bartek_levis
27-08-14, 07:19
korek masz przy przegubie prawym, co do oleju jak zużyty a Twój ma już wiele najechane skoro 12 lat to zmień nawet na 10w40 nie musi być mtf hondy i będziesz wiedział czy działa czy szukać dalej w najgorszym wypadku wymiana skrzyni biegów, gumy wybieraka kupisz np w strongflex poliuretanowe.

Siekiera
02-09-14, 19:57
Dzisiaj zaglądałem do skrzyni i sprawa wyglada następująco. Olej jest czyściutki i klarowny ale jest go tylko pół stanu tak do połowy trzeba mały palec włożyć niewiem czy dolać tego 10 W40, bo niewiem czy sie nie zważą nawzajem te oleje przesmarowałem też troche drązek reakcyjny od tunelu do skrzyni niby wajcha chodzi gładziej ale to nic nie pomogło. Czyli diagnoza jest oczywista tryby w skrzyni się kończą czy dolać tego oleju mtf 'a i może jak bedzie cały stan pod korek może się polepszyć??

rafal86
03-09-14, 08:56
jak przez tyle lat nie był zmieniany olej a chcesz pojeździć autem jeszcze trochę to ja bym zlał ten olej i zalał świeży a nie bawił się w dolewki

Siekiera
05-09-14, 07:13
Ok, a jaki jest tam rozmiar klucza w spuście oleju? Zauważyłem, że jest czworokąt musze sobie taki kupić albo pożyczyć, bo nie mam w garażu takich.

Bartko
05-09-14, 08:43
Taki klucz powinien pomóc:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Klucz_nastawny#mediaviewer/File:Adjustable_wrench2.svg

Siekiera
06-09-14, 10:36
Tak tylko śruba jest okrągła i w środku jest wyżłobienie na czworokąt.

bartek_levis
09-09-14, 17:08
3/8 cala kwadrat inaczej średnia grzechotka pasuje jak masz

Poll
10-09-14, 12:57
Nie odkrecac grzechotka, bo zniszczysz sprzegielko. Szukaj z. koncowka jak od grzechotki, ale bez sprzegielka. Ja mialem przedluzke z pretem poprzecznie i git.