PDA

Zobacz pełną wersję : Koło pasowe D16Z6 i D16Y2



adrian11
20-08-14, 23:12
Witam, czy koła pasowe w tych 2 silnikach mają identyczny rozmiar? Pytam bo potrzebuję takowe kupić, a nie chciałbym niespodzianki przy zakładaniu. Łatwiej dostać koło do z6 niż Y2, stąd moje pytanie. Obydwa silniki mają rozrząd na 104 zęby i 24 mm szerokość paska, wnioskuję że koło od z6 jest takie samo jak Y2 ale wolę się upewnić.

kaktusr
21-08-14, 02:16
Ja mam kolo z b7 przy y2 i tez bangla, ale twoje pytanie mnie zaciekawiło i się również zapytam. Czy kolo od b7 może być do Z6/Y2?

adrian11
21-08-14, 07:47
Chodzić to będzie tylko mnie interesuje czy nie będzie problemu z założeniem rozrządu.

motomaniak1988
22-08-14, 07:46
Koło pasowe od b7 i z6 z tego co pamiętam jest takie samo. Koło pasowe nie ma raczej nic wspólnego z rozrządem ;)

-marcin-
03-06-17, 21:28
wyciagam trupa. czy jest sens zalozyc kolo pasowe od d15b7 do d16z6? jest prawie dwa razy lzejsze (3 paskowe) tylko to od d15b7 nie ma tlumika drgan (gumy). ludzie pisza ze jak zalozy sie lekkie kolo pasowe bez gumy to rozwala panewki itd. ale skoro fabrycznie w d15b7 jest bez gumy to chyba nie jest to do konca prawda. ktos moze sie wypowiedziec na ten temat? bo nie chcial bym nowych panewek zepsuc :P

piotrek123
07-06-17, 22:09
wyciagam trupa. czy jest sens zalozyc kolo pasowe od d15b7 do d16z6? jest prawie dwa razy lzejsze (3 paskowe) tylko to od d15b7 nie ma tlumika drgan (gumy). ludzie pisza ze jak zalozy sie lekkie kolo pasowe bez gumy to rozwala panewki itd. ale skoro fabrycznie w d15b7 jest bez gumy to chyba nie jest to do konca prawda. ktos moze sie wypowiedziec na ten temat? bo nie chcial bym nowych panewek zepsuc :P

Chłopie zmień ty dilera albo mechaników. Druga sprawa chcesz lżejsze kółko zamów sobie albo zrób na zamówienie amelinowe a nie będziesz się w podmianki bawił... Tylko po co tobie to lekkie koło ?

-marcin-
09-06-17, 12:04
Nie bardzo rozumiem chlopaku o co ci chodzi z tymi mechanikami i dilerami....
po uj mam robic alu kolo skoro mam na polce w garazu kolo od d15b7 ktore pasuje bez problemu i jest lzejsze od tego z d16z6... zastanow sie czasem co piszesz...
poczytaj po co lekkie kolo pasowe to sie dowiesz. jak sie nie znasz to po uj sie wypowiadasz?
pytanie bylo skierowane do ludzi ktorzy moga sie wypowiedziec w tym temacie bo robili cos takiego (w d16z6) i nic zlego (dlugofalowo, a nie przez 1000 czy 2000km) sie nie dzialo a nie do fizykopseudomechanikow teoretykow takich jak ty...

kamil39
09-06-17, 19:05
Kolo pasowe jak Kolo pasowe.. porównaj je układojąc rowno klinami na wale i sprawdz, czy znak GMP jest w tym samym miejscu - jesli tak to przenies znaki z jednego kola na drugie do ustawiania zaplonu i będzie jezdzic. Odelzanie ukladu korbowego napewno ma wplyw na zywotnosc jednostki( mozliwe wieksze drgania silnika), ale roznice zuzycia pewnie widoczne bedą po bardzo duzych przebiegach..
Jesli komus nawet ****ie silnik/ zastuka panewka to nikt jednoznacznie nie okresli, czy to sie stalo przez lekkie kolo, bo na uszkodzenie jednostki napędowej moglo miec milion innych przyczyn..

-marcin-
09-06-17, 22:28
zakladam oryginalne z tlumikiem z d16z6. naczytalem sie praktycznie samych negatywnycj opini.
np.
"EE9 z B16A1 + kompresor rotrexa. Pasowe aluminiowy custom, bez tłumika drgań (wyważone było razem z wałem sprzęgłem itd).
Efekt 3 nowe oryginalne pompy oleju z B18C6 na śmietnik. Każda z pomp padała przed samą odcinką, za każdym razem ten sam scenariusz - cud, że silnik przetrwał.
Tak to wyglądało:
[/url]

Po wymianie pasowego na taki z tłumikiem drgań - problem już nigdy się nie powtórzył.
Ja bym był ostrożny z montowaniem takiego koła."


i to nie jest odosobniony przypadek. z tego co wyczytalem to wysoko krecace (powyzej 7000) sie silniki powinny miec tlumiki drgan. i w sumie ten cytat to potwierdza (rozwalalo mu pompy oleju przy odcince).