PDA

Zobacz pełną wersję : Turbo czy Kompresor D16Z9



blazernh
04-08-14, 17:09
Panowie chciałbym bardziej poznać ten temat.
W necie bardzo mało piszą o turbo ;/

Plusy i minusy które poznałem to :
Kompresor ciągnie od samego dołu nie ma nagłego ataku jak w turbo
Kompresor można sobie wyłączać w każdej chwili

I właściwie to tyle

kamil1988
04-08-14, 18:06
są tematy od tego, od turrbo 2 i kompresor 1 temat opisane tam jest multum rzeczy co cię tylko może interesować. turbo czy kompresor jak sie ma coś wysrać to nie ma dużego znaczenia czy to turbo czy eaton, a jak silnik jest ok to pociągnie tego softa

Bead
04-08-14, 18:17
Jak kolega wyżej wspomniał jest masa tematów. Osobiście wole turbo bo dźwięk kompresora mnie po prostu męczy. jeździłem ze znajomym i na początku podjarany jak fajnie to miałczy. A potem błagałem go żeby to wyłączył (tymbardziej że auto w wydmuszce - zero wygluszenia). Sam teraz montuje turbo, chociaz chciałem kompresor. Wybrałem głownie tą opcje ponieważ silnik do remontu, to od razu założyłem tloki od vitary i inne graty. Jak silnik zdrowy to soft turbo ja najbardziej. Plusem kompresora będzie natomiast fakt, że nie trzeba ingerować w wydech. Tzn umownie nie trzeba, ale jak ktoś robi porządnie pod strojenie to trzeba będzie dać coś większego od serii :). Kwestia portfela. Kompresor wyjdzie taniej.

PIMPEK_EJ2
04-08-14, 20:25
Panowie chciałbym bardziej poznać ten temat.
W necie bardzo mało piszą o turbo ;/

Plusy i minusy które poznałem to :
Kompresor ciągnie od samego dołu nie ma nagłego ataku jak w turbo
Kompresor można sobie wyłączać w każdej chwili

I właściwie to tyle



Najpierw zastanów sie w jaką moc bedziesz celowal i do czego auto Ci bedzie służyć.

Ja zaczynam mieć dosyć swojego choć przy każdym wdepnięciu w podłogę przestaje mi przeszkadzać:)

blazernh
04-08-14, 22:40
Autem głównie śmigam po mieście także dużej mocy mi nie potrzeba.
0.4 bara w zupełności starczy. Moc mocą nie potrzebuję więcej jak 170 KM ale dźwięk tutaj odbywa główną rolę :)
Jeśli chodzi o silnik to zdrowa jednostka D16Z9 z automata. Nie bierze oleju itp :)

kamil1988
04-08-14, 23:18
świst turbiny i dobry bv powinien Cie ucieszyć

wwljohn
05-08-14, 00:46
Only @. Nie ma się nad czym zastanawiać, tym bardziej, że auto do codziennego użytku.

Seba27
05-08-14, 08:57
Autem głównie śmigam po mieście także dużej mocy mi nie potrzeba.
0.4 bara w zupełności starczy. Moc mocą nie potrzebuję więcej jak 170 KM ale dźwięk tutaj odbywa główną rolę :)
Jeśli chodzi o silnik to zdrowa jednostka D16Z9 z automata. Nie bierze oleju itp :)

Mi osobiscie najbardziej odpowiada kompresor - no i co z tego ze boost na Vtecu spada
Jak jest go od samego dolu tyle ze gdy cofajac wrzuci sie 1 bez zatrzymania to bieda ruszyc.
Czlowiek wcale sie nie spieszy - jedzie 3-4tys obrotow - i wyprzedza 90% wszystkiego na ulicy - swiszczy i halasuje - i dobrze - inni wiedza ze tam jest - to troche jak jazda scigiem - opor miedzy autami zeby zrobili miejsce :P
Bedzie ci za glosno - chcesz oszczedzic paliwo - wylaczasz kompresor - i pyrkasz.
Wiadomo - sa fani tego i tego.

Tak czytam wyzej cos kolega Bead wspominal ze przy kompresorze nie trzeba ingerowac w wydech - BREDNIE :)
I tu i tu srednica wydechu wieksza jest zalecana - a mulenie silnika na wlasne zyczenie to troche bezsens - i tak bedzie cza przerobic kolektor by zmiescic eatona - wiec czemu nie dorzucic troche grosza i wjechac z 2,25 czy 2,5 z zapasem na rozwoj odrazu i final - przy kompresorze nie trzeba ingerowac w wydech - czegos takiego to dawno nie slyszalem.

Daniel - jak masz chwile popoludniem to wpadnij do mnie na Arke - przewine ci temat jak chcesz

Bead
05-08-14, 12:09
Tak czytam wyzej cos kolega Bead wspominal ze przy kompresorze nie trzeba ingerowac w wydech - BREDNIE
Ja wspomniałem, że na upartego nie trzeba wymieniać. Jeżeli ktoś nie ma aktualnie kasy :) Dodałem przecież, że jak kogoś interesuje porządne wystrojenie tego, to wypadałoby dać większy wydech.

Bashoo
05-08-14, 15:36
Autem głównie śmigam po mieście także dużej mocy mi nie potrzeba.
0.4 bara w zupełności starczy. Moc mocą nie potrzebuję więcej jak 170 KM ale dźwięk tutaj odbywa główną rolę :)
Jeśli chodzi o silnik to zdrowa jednostka D16Z9 z automata. Nie bierze oleju itp :)

0.4 bara to spoko Eaton M45 ogarnie jeśli chodzi o kompresor, ale pytanie czy dla 0.4b chcesz dmuchac czy nie lepiej wsadzić jakies mocne NA ? B18C4 i masz 169km jeśli trzyma serie.
Cenowo pewnie wyjdzie swap taniej, chyba ze będziesz skladac graty do dmuchania po taniości i nie będziesz ingerować wgl w serducho silnika. Bo jak u mnie wszystko przekroczylo 5k przy M62 to już przestałem liczyc dalej :D

kamil1988
05-08-14, 17:54
swap wyjdzie taniej od eatona? bardzo ostrożnie bym podchodził do tego

Bashoo
05-08-14, 22:05
Chociaz.... może podobnie bo przy B18C4 swap kompletny kolo 5k, ewentualnie robocizna + oleje, filtry, plyny i części eksploatacyjne, ale podobnie tyczy się dmuchania, lapy, gajgery, strojenie, dmuchawka, dolot, silikony, ic, wydech i trzeba się liczyc ze seryjny silnik może pierdnac :)

blazernh
10-08-14, 01:21
Jak wygląda sytuacja z montażem turbo , jeżeli mam lekko przerysowany wał na 4 panewce?
Panewki były wymieniane , przyjęły się nie stukają nie pukają :)

blazernh
26-08-14, 19:33
Odświeżam dyskusję. Jak to widzicie jeżeli panewki były wymieniane ?

kamil1988
26-08-14, 20:07
spolerowałes wał? czy zostawiłes taki jaki był? jak bedziesz dbal o ilosc i jakosc oleju i nie butowal od niskich obrotow to powinno byc ok.

blazernh
26-08-14, 20:13
Wał nie był polerowany, ponieważ znikome były na nim ślady po obróconej panewce.

Po wymianie panewek zrobiłem ok 8000 km bez problemowo.

kamil1988
26-08-14, 21:04
to zakladaj, eaton czy turbo to Twoj wybor, a czy sie wysra to loteria+(nie) umiejetnosci kierownika

PIMPEK_EJ2
27-08-14, 20:55
Po wymianie panewek zrobiłem ok 8000 km bez problemowo.

Czyli w sumie bardzo nie dużo:) Czemu panewki obróciło? Sprawdzałeś pompę oleju?

Seba27
28-08-14, 15:53
Wał nie był polerowany, ponieważ znikome były na nim ślady po obróconej panewce.


Bravo dla mistrza ktory to zalecil :)

Ja oddaje wal na polerke nawet przy zmianie panewek jak stare mocno klepia


to zakladaj, eaton czy turbo to Twoj wybor, a czy sie wysra to loteria+(nie) umiejetnosci kierownika

Wybor jak wybor - na kompresorze panewki dostana mocniej po dupalku bo wstaje wczesniej niz turbo

Brylant1
28-08-14, 16:39
Te znikome slady na wale tez oczywiscie na oko ocenil? Tam licza sie setne milimetra, okiem tego nie wylapiesz.

sodemarco
01-09-14, 23:30
Wał nie był polerowany, ponieważ znikome były na nim ślady po obróconej panewce.

Po wymianie panewek zrobiłem ok 8000 km bez problemowo.

Bezproblemowe 8000km po wymianie panewek :cool:
U made my day !
Bierz turbo , kompresor wyje huczy - a idź pan w hooy , mnie po jakimś czasie wkurzał bov a tak byłem zajarany na ten dźwięk a co dopiero kompresor...