Zobacz pełną wersję : Kierunkowskazy problem
Witam wszystkich. Mam problem z kierunkowskazami w Civic'u V Gen. Po włączeniu lewego świeci się również prawy ( na desce rozdzielczej również). Przy włączeniu prawego wszystko jest dobrze. Czy ktoś ma pomysł co może wywoływać taki problem ?
Po pierwsze to bym się skłaniał ku sprawdzaniu przełącznika od świateł, ewentualnie podmienić na inny bo może w nim leży wina :)
Przełącznik to na pewno pójdzie do sprawdzenia bo to podstawa :) Myślałem, że może spotkał się ktoś z takim problemem i przyczyna leżała gdzie indziej.
Pytanie jeszcze jedno, da się ściągnąć przełącznik bez ściągania kierownicy ? Pytam, ponieważ problem złapał mnie na wakacjach i nie mam dostępu do wszystkich narzędzi oprócz podstawowych ;)
Do ściągnięcia kiery potrzebujesz właśnie podstawowej przedłużki i nasadki 19 z kluczem/grzechotką + jakiś nożyk/scyzoryk/mały śrubokręcik. Chyba, że posiadasz SRS, wówczas nie wiem czy Twój podstawowy zestaw zawiera Torxy :P Bez ściągnięcia kierownicy, nie podmienisz, ale... wypniesz za to wtyczkę i możesz podłączyć drugi przełącznik w celu przynajmniej sprawdzenia :)
bartholomew982
02-08-14, 19:06
jeżeli nie ma poduszki da rade ściągnąć kiere kluczem od kół
wyjmuje się znaczek "H" i kluczem da radę dojść do śruby
Zakładając, że wozi ze sobą tego w kształcie X, a nie hondowskiego z zestawu lewarka.
bartholomew982
03-08-14, 13:48
jak swoją odkręcałem użyłem klucza teleskopowego z Tesco, zawsze można od kogoś pożyczyć ten w kształcie X
BARTEK.LDR
03-08-14, 14:42
Masz alarm lub sterownik na pilota zamka centralnego? Jeśli tak to dioda prostownicza może mieć przebite złącze.
Alarm lub sterownik centralnego zamka mają często jeden sygnał wyjściowy (+12V), który steruje miganiem kierunkowskazów. Sygnał na kierunkowskazy w takim przypadku odseparowany jest od siebie dwoma odpowiednio spolaryzowanymi diodami prostowniczymi. Jeśli jedna dioda się "spali" to efekt będziesz miał jaki masz.
Jeśli nie masz alarmu ani takiego sterownika to problem Cię nie dotyczy i szukać musisz przyczyny tak jak koledzy piszą wyżej. Ale zamiast wszystkiego rozbierać najlepiej pogrzebać w kostkach pod kierownicą jeśli jest w nich dostęp i tam sprawdzić czy nie ma zwarcia.
Masz alarm lub sterownik na pilota zamka centralnego? Jeśli tak to dioda prostownicza może mieć przebite złącze.
Alarm lub sterownik centralnego zamka mają często jeden sygnał wyjściowy (+12V), który steruje miganiem kierunkowskazów. Sygnał na kierunkowskazy w takim przypadku odseparowany jest od siebie dwoma odpowiednio spolaryzowanymi diodami prostowniczymi. Jeśli jedna dioda się "spali" to efekt będziesz miał jaki masz.
Jeśli nie masz alarmu ani takiego sterownika to problem Cię nie dotyczy i szukać musisz przyczyny tak jak koledzy piszą wyżej. Ale zamiast wszystkiego rozbierać najlepiej pogrzebać w kostkach pod kierownicą jeśli jest w nich dostęp i tam sprawdzić czy nie ma zwarcia.
Miałeś rację, zwarcie robiła centralka alarmu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.