PDA

Zobacz pełną wersję : Ciepły dolot



ZdanoG6
10-07-14, 20:47
Witam
Mój problem dotyczy temperatury w komorze.
Wskazówka nigdy nie wychodzi poza środek skali, wentylator włączył się ostatnio pierwszy raz od zakupu- kilka dni temu zrobiłem 3km nie szybciej jak 50km/h i trochę stałem na światłach, także mógł się zagrzać. Nie ubywa płynu chłodniczego i oleju, ale parówa jest gorąca, nawet po jeździe w trasie. Powietrze doprowadzone jest ze zderzaka za pomocą spiro rury dokładnie do filtra, sam filtr jest na razie prowizorycznie ale odgrodzony plexą obitą od boku 2 warstwami maty termo, od góry ten sam temat.
Co zrobić w takim układzie bo mam kilka myśli :
* wycięcie plastików(osłon) w żeberkach grilla
* owinięcie bandażem(to chyba najbardziej rozsądne)
* podniesienie maski(wolałbym uniknąć tego wiejskiego stylu)
* wycięcie dziury w zderzaku i w podłużnicy(wtedy spiro rura będzie potrzebna tylko na 30cm)
Po dłuższej jeździe w korku na słońcu, chcę przyspieszyć i nie idzie jak powinien, jest zduszony(jakby obciążenie 300-400kg na budzie). Co z tym fantem zrobić? To akurat chyba popularny problem, także proszę niech wypowie się każdy kto to przeczyta i zna temat.

reaktor
10-07-14, 21:07
dokup odgrodzenie filtra parówy i starczy

ma1ster
10-07-14, 21:20
hahaha... zobacz sobie jakie masz korekty czasów wtrysku podczas gorącego dolotu...

Wiadomym jest, że powietrze cieplejsze zawiera w sobie mniej atomów tlenu niż ta sama objętość zimnego, stąd zapewne nadpisanie korekt na krótsze czasy wtrysku, aby wyjść z lambdą przy pętli CL ok. 1... W OL masz już gorszą sprawę, bo czasy wtrysku są ze stałej mapy, ale chyba są korygowane przez między innymi czujnik temp. w kolektorze dolotowym... Więc złego nie dzieje się nic... Poza tym, że tracisz kilka KM, a czy do cywilnej jazdy warto o drobny procent ubytku mocy... Jak dla mnie to nie warto...

I tak więcej zaszkodziłeś zakładając nie seryjny układ dolotowy... I korekty leżą nie wiadomo gdzie :D już na zimnym, a rezonansy i odbicia falowe pojawiają się pewnie w tych zakresach pracy, w których odczuwasz spadki mocy spotęgowane mniejszą ilością tlenu w objętości powietrza... I stąd cały problem...

Seria nie ma takich problemów, nawet najbardziej wysilona...

fełtek
10-07-14, 21:24
Mam ten sam problem a raczej miałem. Sprzedałem parowe i kupiłem short ram. Bez odgrodzenia juz jest lepiej. Ale będzie i odgrodzenie tylko kończy się projektować :-p
mój wniosek taki ze parowa jest szeroka i za blisko silnika przez to dostaje ciepła.
No i czytałem temat gdzie potwierdzone hamowni ami ze parowa daje najgorsze osiągi.

ma1ster
10-07-14, 21:35
haha... zróbcie charakterystyki na hamowni przy stałych obrotach silnika np 4000 min^-1, a zmieniajcie moment obciążający hamulca i położenie przepustnicy...

A nie charakterystyki maksymalnej mocy... bo to za wiele nam nie powie... czy nasz układ jest dobry, czy nie do końca...

ZdanoG6
10-07-14, 22:52
Nie pałuję tego motoru, raczej auto teraz służy mi do spokojnej jazdy. Parówa zostaje, w sobotę będę działał z wężami z cieczą chłodzącą, postaram się jak najdalej je usadowić, no i może dokończę odgrodzenie, a przy upałach będę musiał się przyzwyczaić.

reaktor
10-07-14, 23:03
No i czytałem temat gdzie potwierdzone hamowni ami ze parowa daje najgorsze osiągi.

żle czytałeś
daje najwieksze

ma1ster
10-07-14, 23:07
żle czytałeś
daje najwieksze

:confused:

reaktor
10-07-14, 23:29
:confused:

największe przyrosty momentu w srednim zakresie głownie w prównianiu dio serii i CAI

u mnie ukreciło przegub podczas premierowego przejazdu:D

fełtek
11-07-14, 01:14
Dobrze czytałem. Możliwe ze było źle napisane. W każdym razie u mnie w b18 jest na shorcie teraz lepiej jak na parowie. Czytałem posty Fawora ty tez możesz poczytać.

Labed2007
11-07-14, 01:32
Mam owinięty dolot dwoma warstwami bandażu, carbon airbox podłączony do rury idącej od zderzaka i mimo tego mam podobny problem..... Postoję chwilę w korku i auto jakby straciło 10-15KM :/ Myślałem żeby również owinąć airboxa bandażem, ale to pewnie niewiele da......

fełtek
11-07-14, 02:09
Mam owinięty dolot dwoma warstwami bandażu, carbon airbox podłączony do rury idącej od zderzaka i mimo tego mam podobny problem..... Postoję chwilę w korku i auto jakby straciło 10-15KM :/ Myślałem żeby również owinąć airboxa bandażem, ale to pewnie niewiele da......
A też masz parowe? Mi parowa tak ciasno siedziała i dotykala węży z cieczą. Gorąca była jak cholera.

ma1ster
11-07-14, 10:32
największe przyrosty momentu w srednim zakresie głownie w prównianiu dio serii i CAI

u mnie ukreciło przegub podczas premierowego przejazdu

chyba w snach...

reaktor
11-07-14, 11:00
chyba w snach...

i na jawie:D

skolopendra
11-07-14, 11:05
Mam owinięty dolot dwoma warstwami bandażu, carbon airbox podłączony do rury idącej od zderzaka i mimo tego mam podobny problem..... Postoję chwilę w korku i auto jakby straciło 10-15KM :/ Myślałem żeby również owinąć airboxa bandażem, ale to pewnie niewiele da......

na to jest tylko jedna rada .przy silniku o pojemności 1,8l wzwyż zjawisko już prawie nie jest odczuwalne...

fełtek
12-07-14, 16:29
No i ja się pochwaliłem. Dziś miałem okazję dłużej pojezdzić i dalej to samo. Short ram goracy. Ale w sumie jak zimne powietrze idzie ze zderzaka pędem to raczej nie zdąży Go zagrzać.
Auto jak dostanie pełną temperature i dam mu w ****ę to idze i iaby czuć jak dają kopa. Później jak już się nagrzeje dobrze komora auto nie idzie i nawet nie czuć że Iaby coś dają. Postoję z 30 min temperatura opada i auto znów zapieprza do poki komora się nie zgrzeje.
Olej jest bo nie bierze. Płynu nie bierze. Węże podciśnienia jak nowe. Kable świece,aparat ogarnięty.
Nie mam już pomysłów.
Błędów na zworce nie pokazuje.
Może to być walnięta sonda?
W poprzednim MB6 miałem identyczny setup dolotu i pozgała az miło czy ciepło czy zimno.
Chłopaki poradzi mi ktoś coś?