PDA

Zobacz pełną wersję : Mini-me / mpfi



Fulcrum
09-07-14, 00:34
Witam,
Chciałbym porady od Was, niestety dopiero zaczynam, ale kto pyta nie błądzi. Mam pytanie: Czy posiadając silnik d15b2 lepiej zrobić mpfi i wtedy swap głowicy, czy przy mini-me już nie trzeba robić mpfi. Uprzedzając pytania, nie chce tego sam zrobić tylko chcę porady, żeby wiedzieć o co chodzi, bo jak na razie ogarnąłem definicje :D
Dziękuję z góry za jakiekolwiek konstruktywne odpowiedzi :)

airman
09-07-14, 10:55
Na forum wszystko znajdziesz, szukaj cierpliwie.

Mając D15B2 robisz swap wtrysku wielopunktowego czyli MPFI, Mini-me to zmiana głowicy na taką z VTEC, jak nie masz MPFI to nie ma sensu wkładać głowicy. Możesz oczywiście zrobić wszystko za jednym zamachem.

Fulcrum
09-07-14, 11:20
Dzięki wielkie za odpowiedź, właśnie szukałem jakiś czas i nie mogłem nigdzie znaleźć tej informacji jednoznacznie :)
Swoją drogą jest ktoś z okolic Krakowa lub gdzieś w centrum kto mógłby to zrobić?

RobertVTI
09-07-14, 14:46
Zrób wszystko za jednym zamachem, czyli łeb z vtec i odrazu mpfi. Najlepiej kup cały komplet z Z6 z kolektorem dolotowym.

Fulcrum
10-07-14, 00:46
Ma ktoś może na zbyciu taki zestawik podwójny do mini-me i mpfi? :)

Fulcrum
10-07-14, 18:12
Wybaczcie że takie pytania, ale jako iż jestem początkujący moje rozeznanie jest dość słabe, a ponoć kto pyta nie błądzi :D Czy potrzebuję te części do mpfi i mini-me oddzielnie czy któreś przy robieniu "na raz" tych 2 modyfikacji się niwelują, mam na myśli te części:
MPFI
-kolektor ssący kompletny z przepustnicą, wtryskami z D15B7 (lub inny)
-uszczelka pod kolektor ssący nowa
-aparat zapłonowy z przewodami wysokiego napięcia z D15B7 (przewody z B7 mają inny numer katalogowy niż B2, więc teoretycznie się różnią chociaż w praktyce można użyć z D15B2)
-komputer P06 z D15B7
-wiązkę silnikowa i kabinową z D15B7, D16Z6 lub zgodną
-sonda lambda z D15B7
-podstawka pod kolektor ssący (można wykorzystać tą z D15B2 po pewnych modyfikacjach)
-rurka do termostatu [(w zaleźności od wersji kolektora D15B7, D16Z6 lub D16Y2)
-ok. 1m gumowego węża o średnicy wewnętrznej 8mm (ilość zależy od tego jak dużo węży dostaniemy z kolektorem)
-wąż pomiędzy kolektorem a termostatem, ten od D15B2 nie pasuje - jeśli nie mamy oryginalnego, to należy kupić do 1m węża o średnicy wewnętrznej 16mm
-zaciski na węże w zależności od tego ile mamy ze starego/nowego kolektora
-rura łącząca filtr powietrza z przepustnicą, ta z D15B2 nie pasuje, jest za długa
-smar wysokotemperaturowy aby posmarować gwint sondy lambda przed wkręceniem
MINI-ME
-D16Z6 głowica (włączając pokrywę rozdzielacza, pokrywę zaworów, świece/przewody, wiązka VTEC, itp.)
-D16Z6 albo D16Y8 uszczelka głowicy
-P28 ECU
-D16Z6 pasek rozrządu
-Świece i przewody dla przełącznika ciśnienia oleju VTEC

RobertVTI
10-07-14, 21:38
To wszystko jest potrzebne, dodał bym do tego jeszcze kolektor z Z6.

siara87
11-07-14, 02:33
Do mini me potrzebujesz jeszcze aparatu od d16z6 i zawór od vtec'a. Do komputera p06 mozna dolozyc vtec'a (koszt ok 100zl), jak bedziesz mial kompletna wiazke z d15b7 to do vtec'a potrzeba juz tylko dwóch dodatkowych przewodów od komputera do zaworu