Zobacz pełną wersję : Zbyt mocne doprężenie
Opisze po kolei. Silnik d16z6, tloki P29, glowica splanowana 0,3. Uszczelka oem od d16y8. Silnik po kapitalnym remoncie. Jezdzone na PB98. Stukowego nie bylo.Planowany blok i glowica. 3tys km docierania prawie. 2tys od dotarcia i wyrzuca plyn ze zezbiorniczka, wiec to pewnie UPG. Mozliwe ze jest za mocno doprezony? CR wg kalkulatora to 12.5:1. Czy szukac bledow po stronie mechanikow?
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Glowica skrecona na szpilkach ARP?
Opisze po kolei. Silnik d16z6, tloki P29, glowica splanowana 0,3. Uszczelka oem od d16y8. Silnik po kapitalnym remoncie. Jezdzone na PB98. Stukowego nie bylo.Planowany blok i glowica. 3tys km docierania prawie. 2tys od dotarcia i wyrzuca plyn ze zezbiorniczka, wiec to pewnie UPG. Mozliwe ze jest za mocno doprezony? CR wg kalkulatora to 12.5:1. Czy szukac bledow po stronie mechanikow?
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Skąd wiesz, że nie było stukowego? był strojony? Ale akurat stukowe to chyba nie ma związku z uszczelką. Jakimi śrubami była dokręcona głowica? Dokręcali wg manuala? Może zadaj takie pytania, bo jak wszystko byłoby dobrze poskładane, to by nie było problemów. .
Sruby nowe OEM. Zapytam co i jak. No wlasnie dziwię sie ze po takim malym przebiegu juz dmuchlo uszczelke. Glowica byla szczelna, robiona w jednym z lepszych zakladow w mojej okolicy. Czyli raczej zbyt duze sprezanie nie mialo wplywu?
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Do takiego cr oem śruby to może być już trochę mało, ale znam z6 z podobnym CR służące tylko do upalania i jeździ bez problemów na oem śrubach. Nie sądzę żeby mechanicy się przyznali do błędu, ale może choć nie policzą za robotę tej uszczelki jak pogadasz. Pomyśl wtedy o śrubach arp
było to strojone czy jeździło na seryjnej mapie? Bo jeśli niestrojone to na pewno stukało obojętnie na jakim paliwie..
Nie zdazylem wystroic... Zlozyc na uszczelce od z6 czy profilaktycznie dac grubszą? Planowanie musi byc? Bo nie chce juz doprezac bardziej. Rozrzad moze zostac?
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
planowanie to nei powinno być więcej niż 0,1 i nie robi to juz prawie żadnej róznicy. Możesz zlozyć na seryjnej, 3 warstwowej uszczelce i koniecznie od razu półgazami na strojenie. Jeśli śruby są przykręcone ok (da sie do sprawdzić przy odkręcaniu kiedy puszczą) to zayebałes silnik na własne życzenie. Sprawdź czy w ogole nie ma jakiś śladów na półkach tłoków..
Nie zdazylem wystroic...
no właśnie, i tak dziwne że aż 5 tys km wytrzymał :)
motomaniak1988
24-06-14, 23:41
ja skladalem kiedys d15 na tlokach d13 glowica planowana prawie do znaczkow, zabielony blok (musialem dremelem tloki podciac bo zawory dotykaly :P) uszczelka stalowa oczywiscie 3 warstwy (chodz nie wiem czemu ludzie gadaja ze oem stalowa ma 2 warstwy,guzik prawda :P ) nowe panewy itd. silnik skrecony na oem uzywanych szpilakch z sila jakies 110Nm ;) i wytrzymalo to wszystko auto kumpla jezdzilo prawie 2 lata i silnik poszedl dalej wiec seryjne szpilki tez potrafia :P
a z tego co kolega pisze to spory stopien sprezania i za lekko dokrecona glowica dlatego dmucha takie jest moje zdanie no chyba ze kiepsko byla splanowana plaszczyzna bloku badz glowicy... ale bardziej stawiam na za lekko dokrecona glowice :)
Nie zdazylem wystroic... a
ludzie to maja pomysły ..
na 1000% stukowe zrobiło robotę z uszczelką, a że nie zdążyłeś wystroić to chociaż mogłeś jak by to powiedzieć na "krzywy ryj" opóźnić zapłon aparatem chociaż ze 3-4stopnie (względem ori 16 stopni) na pewno było by bezpieczniej i w takiej konfiguracji pojechać na strojenie. A co do śrub głowicy to OEM jak są dokręcone dobrze wg manuala w takim setupe powinny dawać rade ja śmigam u siebie w D16 z CR 9,9:1 na doładowaniu 0,5bara i OEM śruby dają rade :)
Stukowe musiało być , u mnie zapłon jest opóźniony o 2 stopnie , a stukowe było na dzień dobry przy odpalaniu. U mnie śruby też OEM, i wytrzymują doprężenie też mam na poziomie 12cr.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.