Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zbyt mocne doprężenie



ABG
24-06-14, 14:35
Opisze po kolei. Silnik d16z6, tloki P29, glowica splanowana 0,3. Uszczelka oem od d16y8. Silnik po kapitalnym remoncie. Jezdzone na PB98. Stukowego nie bylo.Planowany blok i glowica. 3tys km docierania prawie. 2tys od dotarcia i wyrzuca plyn ze zezbiorniczka, wiec to pewnie UPG. Mozliwe ze jest za mocno doprezony? CR wg kalkulatora to 12.5:1. Czy szukac bledow po stronie mechanikow?

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Brylant1
24-06-14, 15:49
Glowica skrecona na szpilkach ARP?

skilo_one
24-06-14, 15:50
Opisze po kolei. Silnik d16z6, tloki P29, glowica splanowana 0,3. Uszczelka oem od d16y8. Silnik po kapitalnym remoncie. Jezdzone na PB98. Stukowego nie bylo.Planowany blok i glowica. 3tys km docierania prawie. 2tys od dotarcia i wyrzuca plyn ze zezbiorniczka, wiec to pewnie UPG. Mozliwe ze jest za mocno doprezony? CR wg kalkulatora to 12.5:1. Czy szukac bledow po stronie mechanikow?

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Skąd wiesz, że nie było stukowego? był strojony? Ale akurat stukowe to chyba nie ma związku z uszczelką. Jakimi śrubami była dokręcona głowica? Dokręcali wg manuala? Może zadaj takie pytania, bo jak wszystko byłoby dobrze poskładane, to by nie było problemów. .

ABG
24-06-14, 18:04
Sruby nowe OEM. Zapytam co i jak. No wlasnie dziwię sie ze po takim malym przebiegu juz dmuchlo uszczelke. Glowica byla szczelna, robiona w jednym z lepszych zakladow w mojej okolicy. Czyli raczej zbyt duze sprezanie nie mialo wplywu?

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

skilo_one
24-06-14, 18:13
Do takiego cr oem śruby to może być już trochę mało, ale znam z6 z podobnym CR służące tylko do upalania i jeździ bez problemów na oem śrubach. Nie sądzę żeby mechanicy się przyznali do błędu, ale może choć nie policzą za robotę tej uszczelki jak pogadasz. Pomyśl wtedy o śrubach arp

Fawor
24-06-14, 18:43
było to strojone czy jeździło na seryjnej mapie? Bo jeśli niestrojone to na pewno stukało obojętnie na jakim paliwie..

ABG
24-06-14, 18:55
Nie zdazylem wystroic... Zlozyc na uszczelce od z6 czy profilaktycznie dac grubszą? Planowanie musi byc? Bo nie chce juz doprezac bardziej. Rozrzad moze zostac?

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Fawor
24-06-14, 19:14
planowanie to nei powinno być więcej niż 0,1 i nie robi to juz prawie żadnej róznicy. Możesz zlozyć na seryjnej, 3 warstwowej uszczelce i koniecznie od razu półgazami na strojenie. Jeśli śruby są przykręcone ok (da sie do sprawdzić przy odkręcaniu kiedy puszczą) to zayebałes silnik na własne życzenie. Sprawdź czy w ogole nie ma jakiś śladów na półkach tłoków..

motoboy
24-06-14, 19:41
Nie zdazylem wystroic...

no właśnie, i tak dziwne że aż 5 tys km wytrzymał :)

motomaniak1988
24-06-14, 23:41
ja skladalem kiedys d15 na tlokach d13 glowica planowana prawie do znaczkow, zabielony blok (musialem dremelem tloki podciac bo zawory dotykaly :P) uszczelka stalowa oczywiscie 3 warstwy (chodz nie wiem czemu ludzie gadaja ze oem stalowa ma 2 warstwy,guzik prawda :P ) nowe panewy itd. silnik skrecony na oem uzywanych szpilakch z sila jakies 110Nm ;) i wytrzymalo to wszystko auto kumpla jezdzilo prawie 2 lata i silnik poszedl dalej wiec seryjne szpilki tez potrafia :P
a z tego co kolega pisze to spory stopien sprezania i za lekko dokrecona glowica dlatego dmucha takie jest moje zdanie no chyba ze kiepsko byla splanowana plaszczyzna bloku badz glowicy... ale bardziej stawiam na za lekko dokrecona glowice :)

reaktor
24-06-14, 23:43
Nie zdazylem wystroic... a

ludzie to maja pomysły ..

hold
26-06-14, 17:11
na 1000% stukowe zrobiło robotę z uszczelką, a że nie zdążyłeś wystroić to chociaż mogłeś jak by to powiedzieć na "krzywy ryj" opóźnić zapłon aparatem chociaż ze 3-4stopnie (względem ori 16 stopni) na pewno było by bezpieczniej i w takiej konfiguracji pojechać na strojenie. A co do śrub głowicy to OEM jak są dokręcone dobrze wg manuala w takim setupe powinny dawać rade ja śmigam u siebie w D16 z CR 9,9:1 na doładowaniu 0,5bara i OEM śruby dają rade :)

Zagi
30-06-14, 15:58
Stukowe musiało być , u mnie zapłon jest opóźniony o 2 stopnie , a stukowe było na dzień dobry przy odpalaniu. U mnie śruby też OEM, i wytrzymują doprężenie też mam na poziomie 12cr.