PDA

Zobacz pełną wersję : Regulacja zawieszenia



dzelos
21-06-14, 20:01
Witam może ktoś wytłumaczy mi jak działa regulacja wysokości zawiszenia na tzw talezykach w zawieszeniu typu MTS

ciastek39
21-06-14, 23:01
Chodzi Ci o gwint ?

York22
22-06-14, 00:04
http://www.racingfactory.pl/dane/full/496e8302c2824800b96e50b21460095a.jpg

Na amorach masz rowki. W taki rowek zakłada się pierścień, a na tym pierścieniu siada talerzyk ze sprężyną. Ot cała filozofia ;)

yautja
22-06-14, 11:49
Działa to dokładnie tak, jak wygląda - im wyżej talerzyk, tym wyższe i twardsze zawieszenie.

reaktor
22-06-14, 15:33
Działa to dokładnie tak, jak wygląda - im wyżej talerzyk, tym niższe i twardsze zawieszenie.

..

dzelos
23-06-14, 08:28
dzieki za info panowie

kamil1988
23-06-14, 17:47
tylko nie rób tak jak kolega yautja radzi:) a odwrotnie

yautja
23-06-14, 21:13
Piszę jak działa, nie jak ma ustawić ;)

reaktor
23-06-14, 21:36
Piszę jak działa, nie jak ma ustawić ;)

działa odwrotnie dotego co piszesz:D

yautja
24-06-14, 13:13
Czyli rozumiem, że chcesz napisać iż MTS po ustawieniu talerzyka na sam dół będzie twardszy, niż podniesiony na talerzykach na samą górę?

Brylant1
24-06-14, 13:19
Tak jest

yautja
24-06-14, 14:59
Niestety tak nie będzie. Miałem te amortyzatory (jak również Ta-Technix'y) ze sprężynami od Proteca (H&R) jak i Eibachami. Efekt był zawsze taki, że im większe obniżenie tym większe "bujanie" (małych nierówności to nie wybierało a na zakrętach się kładło). To są miękkie amortyzatory bez regulacji twardości, więc pracę tego determinuje głównie założona sprężyna. Im bardziej ściśnięta, tym jest to "twardsze" zawieszenie.

reaktor
24-06-14, 15:03
Niestety tak nie będzie. Miałem te amortyzatory (jak również Ta-Technix'y) ze sprężynami od Proteca (H&R) jak i Eibachami. Efekt był zawsze taki, że im większe obniżenie tym większe "bujanie" (małych nierówności to nie wybierało a na zakrętach się kładło). To są miękkie amortyzatory bez regulacji twardości, więc pracę tego determinuje głównie założona sprężyna. Im bardziej ściśnięta, tym jest to "twardsze" zawieszenie.

no tak tylko napisałęś ze bedzie wyżej i twardziej
a progresywne dziłaja tak ze im nizsze zawieszenie tym twardziej

kamil1988
24-06-14, 18:36
im talerzyk wyżej tym auto wyżej stoi a co do twardości to niewiem jakie tam siedzą sprężyny.

ojojoj nie zauważyłem 2 strony tematu:D