PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki blok d-serii najlepszy???



Rafcik
20-06-14, 20:39
Siemka, mam obecnie w aucie D15B 130KM, które pomału kwalifikuje się do remontu. I tu pojawił się pomysł na wsadzenie bloku d16. Tylko czy jest sens się w to bawić i nie lepiej zostać przy D15???
Jeśli jednak gra jest warta świeczki, to który będzie najlepszy pod względem żywotności, wytrzymałości itp. z6, z9, y2, y8, czy może jakiś inny???
No i jak zmiana dołu będzie się miała do nie przerobionego kompa i obecnej seryjnej mapy z D15B???

Saiti
21-06-14, 02:09
wytrzymałością się nie różnią, natomiast ew. szukaj takiego, gdzie bagnet od oleju jest na środku, a nie w pompie (pompy oleju bez bagnetu są bardziej wydajne).

Poza tym - musisz to potem wystroić.

Rafcik
21-06-14, 19:57
wytrzymałością się nie różnią, natomiast ew. szukaj takiego, gdzie bagnet od oleju jest na środku, a nie w pompie (pompy oleju bez bagnetu są bardziej wydajne).

A to cenna uwaga. Czyli np. y8 już odpada. A jak z grubością korbowodów, nie było różnicy??? Bo moje w D15 pewnie są cieńsze niż z D16???

Saiti
21-06-14, 20:23
A myślałem, że o sam blok pytasz. Z tego co mi wiadomo, bloki z serii Z (Z2, Z6, Z7, Z9) miały tłoki z grubszymi przestrzeniami na pierścienie, stąd wytrzymałość na zużycie powinna być większa, i ogólnie łatwiej dostać oryginalne pierścienie. A z korbami to nie wiem jak tam ;)

reaktor
21-06-14, 20:50
A to cenna uwaga. Czyli np. y8 już odpada. A jak z grubością korbowodów, nie było różnicy??? Bo moje w D15 pewnie są cieńsze niż z D16???

z6 ma najgrubsze i moze z9

Saiti
21-06-14, 22:23
z6 ma najgrubsze i moze z9

Z6, Z7, Z9 to chyba bliźniacze konstrukcje - Z6 z eg5, z7 z RTSi a Z9 z eh3 :) Chyba chyba chyba :) Różniły się resztą poza silnikiem ;)

zakit
22-06-14, 01:15
z9 wystepowalo jeszcze czesto w ej1. konstrukcyjnie to to samo co z6.

co do tematu, ja bym zostal przy d15b, mialem chwaliłem. lepiej latało niz niejedno z6

Rafcik
22-06-14, 01:51
z9 wystepowalo jeszcze czesto w ej1. konstrukcyjnie to to samo co z6.

co do tematu, ja bym zostal przy d15b, mialem chwaliłem. lepiej latało niz niejedno z6

I taka opcja wchodzi w grę. Jeśli chodzi o części do remontu to problemu nie ma, ale co zrobić żeby KM przybyło, jakimi tłokami doprężyć itp.??? Dolot i wydech mam zrobiony.

Saiti
22-06-14, 14:52
Tłoki P29 :) Splanować mocniej blok + ostrzejszy wałek, jeszcze cywilny, najlepiej sprężynki+talerzyki pod wałek i pod 8 tysiacami obrotów mocy przybywa :)

blow3
22-06-14, 22:39
i hybryde kolektora z b seri

Rafcik
23-06-14, 00:06
Tłoki P29 :) Splanować mocniej blok + ostrzejszy wałek, jeszcze cywilny, najlepiej sprężynki+talerzyki pod wałek i pod 8 tysiacami obrotów mocy przybywa :)

Do D15B tłoki p29 są za wysokie :(

Saiti
23-06-14, 08:13
No to jednak nie są takie uniwersalne :P

sodemarco
24-06-14, 22:44
Dobra !
Panienki , czy d16y7 ma takie korby jak d16z6/y8/y2 ?
Chodzi mi o kupno ej6 zrobienie minime i doładowanie mendy :)

reaktor
24-06-14, 22:46
Dobra !
Panienki , czy d16y7 ma takie korby jak d16z6/y8/y2 ?
Chodzi mi o kupno ej6 zrobienie minime i doładowanie mendy :)

ma cieńsze i słabo sie nadaje do tego

sodemarco
24-06-14, 22:59
No właśnie staremu się coś obiło o uszy że coś tam jest nie halo.
Stary zostawi sobie w takim razie obecny zabity blok jakby go kusiło dmuchanie w przyszłym sezonie.

GizY
07-08-14, 17:03
odkopuje bo nie moge znalesc konkretnej odpowiedzi.

prosze o konkretna odpowiedz osoby ktora wie a nie wnioskuje ze moze byc tak a nie inaczej..

jak jest z tymi korbami w d15?? czy byla roznica w grubosci korb itd itp miedzy d15b7 a b8 dla przykladu? jesli tak to ktory silnik mial najgrubsze korby? najbardziej nadaje sie do upalania ..? (pytam o sam blok.. jego wytrzymalosc.. glowica to juz we wlasnym zakresie;] )

Bashoo
08-08-14, 09:53
Posiadam korby z D15Z1(delikatnie grubsze niż D16Z6 - ale pasuja na wał D15) przerobione na swozen plywajacy pod tloki ycp vitara, wszystko jest na wale D15B7 i bloku B7. Doladowane kompresorem i lata do dziś. Niby korby wytrzymują nawet powyżej 250NM

Calypso
08-08-14, 13:42
Najgrubsze korby z d15-serii ma d15z6/8

GizY
08-08-14, 15:58
czyli wychodzi na to ze d15 z Vitkiem ( czy to "pelen" czy ekonom ) ma grubsze korby niz d15 bez Vitka.. ? mysle o zrobieniu za jakis czas d15 z doladowaniem ale boje sie ze korby z b7 sa zbyt cienkie na takie zabawy..

Calypso
11-08-14, 15:37
A w jakim stanie masz tą b7? Bo bloki d15z6/8 można wyrwać za śmieszną kasę. Jeśli to ma pojeździć to i tak szykuj się na mały remont.

GizY
11-08-14, 15:55
hmm powiem tak.. z jednej strony moje d15b7 jest po remoncie czyli panewki, pierscienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki, nowy rozrzad.. z drugiej strony na 3 i 4 mam pionowa ryse ( jesli tak to mozna nazwac ) gdyz niestety na tych 2 cylindrach pękły pierscienie tlokowe.. czuc pod palcem ze peklniete pierscienie odbily pietno na tulejach.. jakiej glebokosci sa te rysy ocenic nie umiem.. ale oleju sobie nie zyczy.. od wymiany do wymiany praktycznie poziom oleju sie nie zmienia ( co jest dla mnie mega dziwne.. )

co do z8 to oczywista sprawa ze remont byc musi.. nie ma mozliwosci w moim przekonaniu dmuchac, bez remontu, tym bardziej ze dany silnik jest w stanie X.. a nikt nie jest jasnowidzem zeby wiedziec jak wyglada ze srodka..

Calypso
11-08-14, 22:35
jeśli masz porysowane tuleje na 2 cylindrach to jeździj dalej w n/a bo jak załadujesz w to softa to szybko może być boom boom...
BTW, robiłeś remont i zostawiłeś blok z rysami na cylindrach?

GizY
12-08-14, 16:23
dlatego na tym bloku nie chce dmuchac.. stad moje pytanie o blok d15 ale "lepszy" do turbo..

btw byly to moje poczatki z Honda i szczerze nie wiazalem z nia przyszlosci.. ale jednak sie odmienilo i zostaje;] a zreszta nie mialem kapuszki na nnowe tloki, itd itp wiec zostalo tak jak jest.. trzyma moc, nie dymi wiec jak dla mnie jest ok;]

Arturvf500
13-08-14, 11:46
(pompy oleju bez bagnetu są bardziej wydajne)
Saiti, ja Cię proszę, nie pisz bzdurów;) przecież nawet ostatnio ktoś wrzucał wymiary zębatek w pompach i są takie same poza DOHC;)

Cytat Zamieszczone przez sodemarco Zobacz posta
Dobra !
Panienki , czy d16y7 ma takie korby jak d16z6/y8/y2 ?
Chodzi mi o kupno ej6 zrobienie minime i doładowanie mendy

ma cieńsze i słabo sie nadaje do tego

kolejny bzduropisarz;) są takie same!

Saiti
14-08-14, 13:02
Saiti, ja Cię proszę, nie pisz bzdurów przecież nawet ostatnio ktoś wrzucał wymiary zębatek w pompach i są takie same poza DOHC

Kolega pioootr wrzucał porównania, gdzie silniki 96-00 miały mniejszy przepływ niż te z lat poprzednich. Na tym się opieram.

wiesko1261
14-08-14, 17:00
w moim d16 jest inna (11 zębów) a są 9-10zębne pompy i dodatkowo inna szerokość wieńca wewnętrznego i wirnika zewnętrznego (dlatego inna wydajność)

Arturvf500
18-08-14, 15:57
w moim d16 jest inna (11 zębów) a są 9-10zębne pompy i dodatkowo inna szerokość wieńca wewnętrznego i wirnika zewnętrznego (dlatego inna wydajność)
Twoja ma więcej zębów, ma szerszą zębatkę, ale jest "niby" mniej wydajna ;) na prawdę nie opierał bym się na tym, a jedynie na wskazaniach zegara ciśnienia oleju ;)

Saiti
19-08-14, 00:18
na prawdę nie opierał bym się na tym, a jedynie na wskazaniach zegara ciśnienia oleju

Ogólnie zauważam, że co zegar/czujnik to wskazanie inne. Jeżeli prawda jest inna, to niech ktoś w końcu opisze to poprawnieee! :) Nie wykłócam się, jednak opieram się na tym, że im przepływ większy przy takim samym oporze, tym ciśnienie większe. Więc jeżeli przepływ jest większy wg tego, co wynalazł pioootr, to raczej trzymałbym się jego tezy. A jeżeli to bzdury, to coś się nie zgadza :<

wiesko1261
20-08-14, 06:41
Ogólnie zauważam, że co zegar/czujnik to wskazanie inne. Jeżeli prawda jest inna, to niech ktoś w końcu opisze to poprawnieee! :) Nie wykłócam się, jednak opieram się na tym, że im przepływ większy przy takim samym oporze, tym ciśnienie większe. Więc jeżeli przepływ jest większy wg tego, co wynalazł pioootr, to raczej trzymałbym się jego tezy. A jeżeli to bzdury, to coś się nie zgadza :<

też jestem tego samego zdania ;)
nawet na logikę -większy wirnik większy przepływ na obrót pompy (tak zawsze jest w hydraulice siłowej) Wydajność pompy zależy od pojemności geometrycznej i prędkości obrotowej silnika.

Arturvf500
20-08-14, 15:51
no ale właśnie u Ciebie jest "niby" mniejszy przepływ przy większym wirniku ;)

Szczery
20-08-14, 20:53
Poczytaj ten temat.
D15Z6/8T
Na stronie 8mej chyba masz porownanie korb d16 i d15
:)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?156603-Honda-CiviT/page6
i jeszcze
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?215521-97-Civic-EJ9-D15Z6-VTEC-Turbo

V-tece ma potencjal :P