PDA

Zobacz pełną wersję : grzeje sie



Paju86
06-06-14, 19:08
Witam, mam taki drobny problem z taty hondą. Otóż zacznę od tego, że mama przegrzała silnik tzn. jechała ok. 7 km bez wody, i od tego czasu są cyrki, tzn. wskazówka po nagrzaniu auta jest w połowie, ale jak się bardziej przygazuje to po pewnym czasie skacze na 3/4. Pompa była wymieniona bo się od ciepła skrzywiła i nie wiem za bardzo co jeszcze może być nie tak? Może chłodnica się zabiła? Jak sie zagrzeje wystarczy na chwilke ogrzewanie włączyć i już temperatura spada do normalnej. Słyszałem, że gdzieś jakiś czujnik mógł się zabrudzić i od tego też to może być. Silnik d15z3 hatch 5d.

Poll
06-06-14, 21:04
Jak ogrzewaniem zbijasz to sprawdz termostat - to wariant light.
Jak mama jechała bez cieczy 7 km to najgorszy wariant to uszczelka pod głowicą, przegrzane pierścienie (remont).
Zmień termostat. Jak pomoże to git. Jak nie to UPG może być.

Paju86
06-06-14, 22:57
termostat tez byl zmieniany( zapomnialem napisac)

Poll
07-06-14, 20:01
Objawy termostatu. Sprawdź węże dużego obiegu czu są rozgrzane (jakie w manualu), czyli te, które są już za termostatem. Bo nowy nie znaczy dobry i zależy kiedy robiony.

Jeżeli to nie pomoże to sprawdzić UPG: włoż wąż od wyrównawczego zbiornika do butli z wodą i dawaj gazu mu. Jak będą leciały bąble to uszczelka pod głowicą.

Najgorsza wersja to rozwalona głowica lub/i pierścienie. Przy zbyt dużym i długim przegrzaniu głowica puchnie i domyśl się co dalej.

Paju86
08-06-14, 10:49
no ale jak by byly pierscienie rozwalone to by olej chyba brała

Poll
08-06-14, 14:01
Sprawdź uszczelke głowicy. Jak to Ci napisałem.

Paju86
08-06-14, 16:44
Odpaliłem, nagrzała się. Węże górny, dolny i do kabiny gorące. (Dolny po jakimś czasie się nagrzał.) Włożyłem wąż od wyrównawczego do wody, jak się przygazuje to idzie kilka bąbelków. A tak na marginesie ten silnik ma błąd 41.
41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód
41 - Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód
sonda 5-żyłowa. Pytanie tylko, czy da się jakoś sprawdzić czy któreś z tych urządzeń działa poprawnie?

Poll
08-06-14, 19:23
No to masz odpowiedź. Uszczelka pood głowicą. Sprawdz na diagnostyce czy nie ma CO2 ze spalin w płynie dla pewności. Płynu nie wywala?
Ja miałem takie objawy na termostacie, ale jak puszcza na długi obieg to jest dobrze. Więc stawiam problemy z UPg. Jedź sprawdzić czy są spaliny w układzie i rób.

Paju86
08-06-14, 21:19
nie plynu nie wywala

saviola93
08-06-14, 21:54
sondę sprawdzą tylko w dobrym warsztacie z oscyloskopem tak jak kolega wyżej pisał sprawdź czy są spaliny w układzie chłodzenia

Szczur[R]
10-06-14, 11:19
Witam, mam taki drobny problem z taty hondą. Otóż zacznę od tego, że mama przegrzała silnik tzn. jechała ok. 7 km bez wody, i od tego czasu są cyrki, tzn. wskazówka po nagrzaniu auta jest w połowie, ale jak się bardziej przygazuje to po pewnym czasie skacze na 3/4. Pompa była wymieniona bo się od ciepła skrzywiła i nie wiem za bardzo co jeszcze może być nie tak? Może chłodnica się zabiła? Jak sie zagrzeje wystarczy na chwilke ogrzewanie włączyć i już temperatura spada do normalnej. Słyszałem, że gdzieś jakiś czujnik mógł się zabrudzić i od tego też to może być. Silnik d15z3 hatch 5d.
pewnie się głowica odkształciła, czyli planowanie + nowa upg
generalnie jeśli silnik był przegrzany to już może być kibel - za chwile padnie panewka albo zacznie olej brać
swoją drogą pierwsze pytanie powinno brzmieć CZEMU uciekł płyn ?

Poll
10-06-14, 17:21
Już może upg padła dlatego poszedł.

Paju86
10-06-14, 20:12
autko juz ponad rok tak jezdzi :P i cale i oleju nie bierze, a dlaczego juz wyjasniam, spadl waz od chlodnicy na dole a ze mama nie patrzy na zegary no so taki suprajs wyskoczyl . a w sumie fartem wsiadlem do tego auta bo cos mialem zrobic przekrecam stacyjke a tu temp fik na max . a mama zdziwiona

Poll
10-06-14, 20:27
Bąble idą to już masz odpowiedź. Tyle moim zdaniem w temacie. Co dalej to dostałeś info. Samo się nie naprawi. A nie ignorowałbym UPG, bo może biada być ; )

Szczur[R]
10-06-14, 21:17
autko juz ponad rok tak jezdzi :P i cale i oleju nie bierze, a dlaczego juz wyjasniam, spadl waz od chlodnicy na dole a ze mama nie patrzy na zegary no so taki suprajs wyskoczyl . a w sumie fartem wsiadlem do tego auta bo cos mialem zrobic przekrecam stacyjke a tu temp fik na max . a mama zdziwiona
wąż nie mógł tak sobie po prostu spaść, albo ktoś coś robił na krótko przed awarią (z jakiego powodu?) i go źle założył, albo już była uszczelka wysrana i takie ciśnienie w układzie że puściło akurat w tym miejscu

Paju86
10-06-14, 21:59
raczej tata zle zalozyl ;/ ewentualnie opaski nie dokrecil

Szczur[R]
11-06-14, 08:06
raczej tata zle zalozyl ;/ ewentualnie opaski nie dokrecil

tam nie powinno być opaski zakręcanej, to nie opel - jest taka idioto odporna którą się zakłada ściskając kombinerkami i puszczając w miejscu docelowym
pytanie co się działo wcześniej że to było ruszane

Paju86
11-06-14, 18:25
tak wiem jaka jest, niestety autko bylo bite i jakis geniusz wstawil taką skręcaną

Jacek1983
20-06-14, 21:26
tak wiem jaka jest, niestety autko bylo bite i jakis geniusz wstawil taką skręcaną

Te opaski na dole lubiły sobie zgnić, może ktoś nie miał takiej ściskanej, to wstawił cybant nakręcany