Zobacz pełną wersję : grzeje sie
Witam, mam taki drobny problem z taty hondą. Otóż zacznę od tego, że mama przegrzała silnik tzn. jechała ok. 7 km bez wody, i od tego czasu są cyrki, tzn. wskazówka po nagrzaniu auta jest w połowie, ale jak się bardziej przygazuje to po pewnym czasie skacze na 3/4. Pompa była wymieniona bo się od ciepła skrzywiła i nie wiem za bardzo co jeszcze może być nie tak? Może chłodnica się zabiła? Jak sie zagrzeje wystarczy na chwilke ogrzewanie włączyć i już temperatura spada do normalnej. Słyszałem, że gdzieś jakiś czujnik mógł się zabrudzić i od tego też to może być. Silnik d15z3 hatch 5d.
Jak ogrzewaniem zbijasz to sprawdz termostat - to wariant light.
Jak mama jechała bez cieczy 7 km to najgorszy wariant to uszczelka pod głowicą, przegrzane pierścienie (remont).
Zmień termostat. Jak pomoże to git. Jak nie to UPG może być.
termostat tez byl zmieniany( zapomnialem napisac)
Objawy termostatu. Sprawdź węże dużego obiegu czu są rozgrzane (jakie w manualu), czyli te, które są już za termostatem. Bo nowy nie znaczy dobry i zależy kiedy robiony.
Jeżeli to nie pomoże to sprawdzić UPG: włoż wąż od wyrównawczego zbiornika do butli z wodą i dawaj gazu mu. Jak będą leciały bąble to uszczelka pod głowicą.
Najgorsza wersja to rozwalona głowica lub/i pierścienie. Przy zbyt dużym i długim przegrzaniu głowica puchnie i domyśl się co dalej.
no ale jak by byly pierscienie rozwalone to by olej chyba brała
Sprawdź uszczelke głowicy. Jak to Ci napisałem.
Odpaliłem, nagrzała się. Węże górny, dolny i do kabiny gorące. (Dolny po jakimś czasie się nagrzał.) Włożyłem wąż od wyrównawczego do wody, jak się przygazuje to idzie kilka bąbelków. A tak na marginesie ten silnik ma błąd 41.
41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód
41 - Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód
sonda 5-żyłowa. Pytanie tylko, czy da się jakoś sprawdzić czy któreś z tych urządzeń działa poprawnie?
No to masz odpowiedź. Uszczelka pood głowicą. Sprawdz na diagnostyce czy nie ma CO2 ze spalin w płynie dla pewności. Płynu nie wywala?
Ja miałem takie objawy na termostacie, ale jak puszcza na długi obieg to jest dobrze. Więc stawiam problemy z UPg. Jedź sprawdzić czy są spaliny w układzie i rób.
sondę sprawdzą tylko w dobrym warsztacie z oscyloskopem tak jak kolega wyżej pisał sprawdź czy są spaliny w układzie chłodzenia
Witam, mam taki drobny problem z taty hondą. Otóż zacznę od tego, że mama przegrzała silnik tzn. jechała ok. 7 km bez wody, i od tego czasu są cyrki, tzn. wskazówka po nagrzaniu auta jest w połowie, ale jak się bardziej przygazuje to po pewnym czasie skacze na 3/4. Pompa była wymieniona bo się od ciepła skrzywiła i nie wiem za bardzo co jeszcze może być nie tak? Może chłodnica się zabiła? Jak sie zagrzeje wystarczy na chwilke ogrzewanie włączyć i już temperatura spada do normalnej. Słyszałem, że gdzieś jakiś czujnik mógł się zabrudzić i od tego też to może być. Silnik d15z3 hatch 5d.
pewnie się głowica odkształciła, czyli planowanie + nowa upg
generalnie jeśli silnik był przegrzany to już może być kibel - za chwile padnie panewka albo zacznie olej brać
swoją drogą pierwsze pytanie powinno brzmieć CZEMU uciekł płyn ?
Już może upg padła dlatego poszedł.
autko juz ponad rok tak jezdzi :P i cale i oleju nie bierze, a dlaczego juz wyjasniam, spadl waz od chlodnicy na dole a ze mama nie patrzy na zegary no so taki suprajs wyskoczyl . a w sumie fartem wsiadlem do tego auta bo cos mialem zrobic przekrecam stacyjke a tu temp fik na max . a mama zdziwiona
Bąble idą to już masz odpowiedź. Tyle moim zdaniem w temacie. Co dalej to dostałeś info. Samo się nie naprawi. A nie ignorowałbym UPG, bo może biada być ; )
autko juz ponad rok tak jezdzi :P i cale i oleju nie bierze, a dlaczego juz wyjasniam, spadl waz od chlodnicy na dole a ze mama nie patrzy na zegary no so taki suprajs wyskoczyl . a w sumie fartem wsiadlem do tego auta bo cos mialem zrobic przekrecam stacyjke a tu temp fik na max . a mama zdziwiona
wąż nie mógł tak sobie po prostu spaść, albo ktoś coś robił na krótko przed awarią (z jakiego powodu?) i go źle założył, albo już była uszczelka wysrana i takie ciśnienie w układzie że puściło akurat w tym miejscu
raczej tata zle zalozyl ;/ ewentualnie opaski nie dokrecil
raczej tata zle zalozyl ;/ ewentualnie opaski nie dokrecil
tam nie powinno być opaski zakręcanej, to nie opel - jest taka idioto odporna którą się zakłada ściskając kombinerkami i puszczając w miejscu docelowym
pytanie co się działo wcześniej że to było ruszane
tak wiem jaka jest, niestety autko bylo bite i jakis geniusz wstawil taką skręcaną
tak wiem jaka jest, niestety autko bylo bite i jakis geniusz wstawil taką skręcaną
Te opaski na dole lubiły sobie zgnić, może ktoś nie miał takiej ściskanej, to wstawił cybant nakręcany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.