Zobacz pełną wersję : rdza na nadkolach, reparaturki, konserwacja podwozia itp
Wiem, ze tematow o tym troche bylo ale mam kilka konkretnych pytan.
1.Kilka dni temu zobaczylem, ze wyskoczyly mi rdzawe bable na nadkolach wielkosci polowy malego paznokcia, po obustronach.
Jak nozykiem zeskrobalem bombla, to zrobila sie mala dziurka na wylot. Nie wiem jak to wyglada od wewnatrz, bo jeszcze nie mialem okazji tam zagladnac.
Sprawa ma sie tak, ze mam zaplanowane malowanie calego samochodu z poczatkiem wrzesnia, i narazie chcialbym to jakos zabezpieczyc, zeby rdza nie zezarla tego do reszty.
Czy jak oczyszcze wszystko dokladnie z rdzy do gołej blachy ( nie wiem jak spora dziura zostanie po tym), to czy da rade to jakos zaszpachlowac tymczasowo??
I jakimi srodkami zakonserwowac ta blache??( najlepiej cos co szybko dziala i schnie, tak zeby mozna to bylo ogranac w jeden dzien). Brunox z tego co czytalem sporo schnie, a ja potrzebuje samochod do codziennego urzytkowania.
W jakiej kolejnosci nakladac te srodki( cos na rdze, podlklad, szpachla, lakier)
2. Jesli chodzi o pozniejszy remont blacharsko lakierniczy, to co z reperaturkami??
Z tego co wyczytalem to blacha na nich jest fatalnej jakosci i po jakims czasie zaczyna korodowac. Czy jak nie bedzie sporego ubytko w blasze, to nie lepiej bedzie wspawac jakis maly kawalek w miejsce ubytku i wszystko potem dobrze zakonserwowac jakas dobra chemia??
3. Czym najlepiej i jak konserwowac podowzie. Starac sie zedrzec cala stara konserwacje, i na to nakladac nowa. Czy tylko oczyscic ewentualnie do golej blachy w miejscach ubytkow?? Co z profilami zamknietymi? I jakimi srodkami to robic.
podepnę sie tez pod temat :afro:
:szukaj: Znam szukajke i korzystalem z niej.....Jednak jakbys zauwazyl mam konkretne pytania :bicie:
jeśli w późniejszym terminie chcesz malować cały samochód to nie baw się w klejenie tych dziur i niepotrzebne wydawanie $ tylko je zabezpiecz jakimś środkiem antykorozyjnym i tak śmigaj ;)
jeśli będzie mała powierzchnia i będziesz miał możliwość wspawania kawałka blachy OEM
to będzie to najlepsze rozwiązanie + zabezpieczenie nadkoli
jesli będziesz wstawiał reperaturki (nie OEM) i malował to tylko u kogoś kto da Ci gwarancje na to (2-3 lata co najmniej). Dodatkowo pod w nadkolach musi byc zapaćkane masą zabezpieczająca plus nadkola i bedzie pięknie
aha .. zrób to jak będziesz już całość robił. teraz tylko zabezpiecz po taniości.
wojtek csw
26-05-08, 19:43
najlepiej bedzie jak przyjedziesz do mnie do lakierni i po sprawie
na rdzę Brunox Epoxy dopiero potem podkład i lakier .jak tego nie zrobisz za 2 lata znowu to wyjdzie .kupisz na allegro
wojtek csw
28-05-08, 20:50
naajlepiej wyspawaz lub wycynowac u nas cynuja jest lepiej z tego wzgledu ze blacha sie nie nagrzewa tak jak przy spawaniy pamietaj ze zawsze musisz zakonserwowac od srodka !! koniecznie!
No niestety bez wycinania sie nie obejdzie. Zzarlo tez troche nadkola wewnetrzne.
http://img407.imageshack.us/img407/8201/20080531001fy8.th.jpg (http://img407.imageshack.us/my.php?image=20080531001fy8.jpg)
http://img92.imageshack.us/img92/3879/20080531003kf0.th.jpg (http://img92.imageshack.us/my.php?image=20080531003kf0.jpg)
http://img125.imageshack.us/img125/2798/20080531005vg1.th.jpg (http://img125.imageshack.us/my.php?image=20080531005vg1.jpg)
Jest tez sporo rdzy na nadkolu wewnetrznym u gory przy zderzaku. Ogolnie ruda zaszalala. Nawet nie wiedzialem, ze tyle tego bedzie, ale dopiero po sciagnieciu tej gumowej oslony nadkola prawda wyszla na wierzch. Rdzy tyle wyskrobalem, ze mozna by pokazna kupke usypac ;) .
mam to samo nawet wiecej,wyczyscilem ,odrdzewilem [foslem] zamalowalem i zbaczymy,i tak bede ja malowal cala ale narazie musi byc ,tak czy siak bez wymiany reperaturek sie nie obedzie,to nie stety norma :aloha:
Twoje zdjęcia przedstawiają to samo co u mnie było. Zdejmowałeś może boczną wykładzinę bagaznika tak aby było widać nadkole? Ja jak zdjąłem to aż sie przestraszyłem! Blacharz twierdził że trzeba już wstawiać reperaturki. Według mnie ja bym pojeżdził, zabezpieczył teraz po taniośći, a zrobił wszystko jak będziesz auto robił. :)
No i tak zrobilem, sciagnalem tyle rdzy ile sie dalo. Pojechalem wszystko kortaninem, potem podklad antykorozyjny i troche kitu na dziury. Mialem nadzieje, ze obejdzie sie bez reperaturek :/ . Do wrzesnia sie nie zutylizuje, a potem kazdy milimetr blachy skorodowanej bedzie wycinany.
A jeszcze nikt nie odpowiedzial co z podowoziem?? Konserwacja u mnie odlazi w kilku miejscach i przydalo by sie wszytko odnowic.Na szczescie nigdzie nie ma rdzy.
I teraz pytanie jest czy zdzierac ile sie da tej starej do golej blachy i nakladac nowa ?? Potem jakis podklad i dopiero baranek, czy odrazu baranek?
Witam! Nie zamierzam tworzyć nowego postu więc odświeżam tutaj. Na początek dodam że przeczytałem już wszystkie watki na tym i innych forach. W przyszłym tygodniu planuję zrobić konserwację podwozia+profili zamkniętych czy moglibyście potwierdzić wybór odpowiedniego asortymentu i postępowania:
1.Czyścimy wszystko od spodu w moim przypadku bedzie to mycie podwozia myjką, szorowanie szczotką od spodu rdzy(jest tylko w 1 miejscu chyba)
2.Po wyczyszczeniu (tylko) na miejsca w których znajdują się oznaki rdzy kładę Brunox Epoxy lub Cortanin F(który lepszy bo cortanin jest tańszy ale trzeba go zmywać po wyschnięciu i tutaj moje pytanie czy brunox też trzeba zmywać po wyschnięciu) ?
1 puszka
3.Nałożenie podkładu(farby) epoxydowej lub tlenkowej(reaktywnej) i tutaj znalazłem Corizon tlenkową i moje pytanie którą nałożyć czy farbę tlenkową czy może podkład epoxydowy jeśli tak to jaki? Trzeba nakładać wszędzie?
Można pędzlem czy kupić też pistolet co ułatwi? Ile trzeba puszek?
4.Nałożenie Bolla do konserwacji podwozia/profili zamkniętych
Ok 5litrów
Środek wierzchni do konserwacji będę nanosił pistoletem do mas gęstych
Oczywiście między kolejnymi krokami trzeba poczekać na wyschnięcie. Mam w domu 2 puszki po 1,8l Ranal Rubber Protex i nie wiem czy one nie pójdą na podwozie (do tego dokupię jeszcze litr bolla) a do profili zamkniętych zakupię bolla
Z góry dzięki za odp
Cortanin F trza zmywac? czym ?
jeśli położy się na czysta blache bez rdzy to trzeba zmyc bo inaczej podkład nie chwyci czy coś, tak czytałem
no to juz wiem czemu odpadało :)
podbijam prosbe o odpowiedz na moje pytania
Panowie jakiej firmy polecacie reparaturki. Niestety tez mnie to czeka...Ale i tak spoko blacha na nadkolach wytrzyala 15 lat
Reperaturki najlepsze są klokkerholm bo mają najlepsze odwzorowanie i nie trzeba sie meczyć żeby je dopasować :) są troche droższe niż jakieś noname, mi za klokkerholm powiedzieli po rabacie 136zł/strona
motomaniak1988
20-01-14, 07:58
Z tym ze reperaturki są dostępne tylko do hb bo jak robiłem swoją coupete to nigdzie nie mogłem dostać no chyba ze tak słabo szukałem ;p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.