PDA

Zobacz pełną wersję : Zapalił się Check Engine :(



marekk
30-04-14, 19:27
Witam panowie,

Dzisiaj zapalił mi się Check Engine - mówie dojadę do domu (jakies 3 kilometry mi jeszcze zostały) i po weekendzie odrazu do serwisu. Problem pojawił się po kilometrze gdy dodatkowo zapaliła się kontrolka VSA, a kontrolka check engine zaczeła migać. Sam samochód natomiast stracił moc do jakichś maxymalnie 5 koni mechanicznych. Dotarłem do domu na z prędkością 10 km na godzine.

Samochód to 1.8 z zainstalowanym LPG Stag Premium choć wydaje mi się, że to akurat nie ma nic do rzeczy bo i przełączałem na gaz i na benzynę i to samo.

Jutro spróbuje nim pojeździć trochę z rana może się zresetuje, niemniej jednak - może ktoś wie co może być przyczyną bądź miał podobnie ?

Pozdrawiam

Paluch_tcw
01-05-14, 09:56
musisz odczytać kody błędów metodą sreberka wtedy będziemy mogli coś więcej Ci powiedzieć.

marekk
05-05-14, 15:33
Podjechałem dzisiaj na serwis. Błedy to: cewka i sonda lambda.

Świece nie były wymieniane od jakichś 31 tys km, a były dobrej jakości NGK Irydowe. No to nowe świece również NGK Irydowe i wszystko gra okej.

Często jeżdżę po mieście gasze i odpalam, gasze i odpalam, a dostają one najwiecej właśnie w takich przypadkach - więc to chyba to, bo wszystko jest już okej :)

Dzieki i pozdrawiam

Paluch_tcw
05-05-14, 17:52
Coś jest nie tak. Świece powinny dużo dłużej wytrzymać.

Jacek65
05-05-14, 18:03
Dokładnie,świece irydowe powinny wytrzymać przynajmniej 100tyś.No chyba że przy gazie szybciej się zużywają.Ja tam uważam że silniki Hondy do gazowania się nie nadają.Wcześniej miałem Fiata z LPG i po pewnym czasie jeżdzenia nie byłem zadowolony.Były problemy.A co dopiero Honda.A dla świec nie ma znacenia czy częściej odpalasz,nawet na gazie.:)

zombie6
05-05-14, 19:07
LPG ma wiele do rzeczy....choćby nie wiem jaka instalka była LPG zawsze zbierze swoje żniwo...

zyga502
05-05-14, 20:30
LPG ma wiele do rzeczy....choćby nie wiem jaka instalka była LPG zawsze zbierze swoje żniwo...

hm nie wierze...ale zgadzam się z Tobą ,ale tylko tym razem:p

marekk
06-05-14, 15:30
Otóż akutalizacja Panie i Panowie bo problem pojawił się ponownie :(

Wciąż występuje błąd cewki A, mechanik zmienił miejscami cewkę A i B i dalej błąd wyskakuje na A. Jutro zostawiam autko na cały dzień w serwisie i będą sprawdzać wiązki do cewki i może coś jeszcze. Będe informował na bieżąco, ale tak jak mówiliście wygląda na to, że nie były to świece :)

Pozdrawiam

Jacek65
06-05-14, 16:09
Otóż akutalizacja Panie i Panowie bo problem pojawił się ponownie :(

Wciąż występuje błąd cewki A, mechanik zmienił miejscami cewkę A i B i dalej błąd wyskakuje na A. Jutro zostawiam autko na cały dzień w serwisie i będą sprawdzać wiązki do cewki i może coś jeszcze. Będe informował na bieżąco, ale tak jak mówiliście wygląda na to, że nie były to świece :)

Pozdrawiam

Jeździłem trochę kiedyś na LPG i wszelkie problemy nie wynkały ze świec.W zasadzie ze świecami nie miałem problemów,choć częściej je wymieniałem.Tak jak i filtr powietrza który przy LPG też powinien być kontrolowany częściej.A problemy wynikały z samej instalacji.Np.trzeba było ją regulować lub coś w niej naprawić.Fachowiec który mi zakładał instalacje sam twierdził że za niektóre marki się nie bierze .Bo po prostu ich silniki nie "lubią" gazu.Fiat niby nie był na tej liście,i w okresie gwarancji nie było kłopotów.Ale musiałem co pewien czas jeździć do watsztatu na przeglądy gwarancyjne.Gdzie wymieniany był filtr powietrza,robiona diagdostyka i raz wymieniano mi świece.Chba na wyrost bo nie były zużyte.:rolleyes:Ale jak fachowcy do któych oddałeś auto będą naprawiać tzw.metodą inż.Macajewa to nie wróżę ci dobrze.Bo z tego co opisujesz dokładnie nie wiedzą co jest.Podmieniają cewki i świece a "błąd dalej wyskakuje".Tak czy inaczej życzę powodzenia:).Ja już się z gazu wyleczyłem.:rolleyes:

marekk
09-05-14, 11:33
Akutalizacja pt2.

Sprawdzone wiązki z komputera do cewek zapłonowych - są OK

Autko pojechało do ASO HONDA - pierwsza diagnoza, kiedy Pan robił zawory ? - 30 tys temu. No to robimy regulacje zaworów.

Jacek65
09-05-14, 15:02
Akutalizacja pt2.

Sprawdzone wiązki z komputera do cewek zapłonowych - są OK

Autko pojechało do ASO HONDA - pierwsza diagnoza, kiedy Pan robił zawory ? - 30 tys temu. No to robimy regulacje zaworów.

No tak,ale czy to jest ta przyczyna czy znów szukanie metodą prób o błędów.W ASO często bywa taka naprawa.Co prawda do ASO Hondy jak na razie nie mam zastrzeżeń,ale dochodziły mnie głosy że u innych producentów tak to lubi być.Ciekaw jestem czy to było to.:)Trochę jednak chyba za wcześniej na regulacje.Choć przy gazie różnie to bywa.:rolleyes:

marekk
11-05-14, 23:51
Akutalizacja pt 3

Zawory wyregulowane, natomiast ponoć po przełożeniu nowej cewki wszystko było okej. Zadzwonili czy wymieniamy cewkę - no to wymieniamy. Jutro mam auto odebrać i zobaczymy co i jak :)

Jacek65
12-05-14, 19:11
Tak,jak nie cewka to panewka.;)Jak wymieniamy to wymieniamy.:D Powodzenia!:)

marekk
14-05-14, 00:03
Aktualizacja pkt 4.

Cewka wymieniona na nową oryginalną i problemy jak ręką odjął. Także w niej tkwił problem :)

CRX1
14-05-14, 01:24
Super , przeciez pierwsza diagnoza to była cewka i sonda , po co nawe świece jak mogły biegac dalej i regulacja zaworów . Nie mów że jesteś zadowolony .

Jacek65
14-05-14, 19:36
Zadowolony to jest bo problem minął.:)Ale zadowolony jest tez i serwis bo skasował za świece i regulacje zaworów.Które to rzeczy jeszcze by długo działały bez ingerencji.Ale jak wszyscy są zadowoleni to chyba o'k.:D

kobert
14-05-14, 22:43
zawory zdaje sie nalezy regulowac co 40tys a przy gazie lepiej robic to czesciej wiec chyba dobrze ze to zrobili,bo po ostatniej regulacji zrobiles, a swiece jesli po 31tys a to irydowe i wytrzymuja stowe to zostana na zapas...a moze ktos je kupi :) :) :)

Jacek65
15-05-14, 16:29
zawory zdaje sie nalezy regulowac co 40tys a przy gazie lepiej robic to czesciej

Co 40 tyś.to Type-R i Accord.Reszta to 100tyś.A dlaczego przy gazie robić to należy częściej?Tym bardziej że to nie była przyczyna.Po prostu w ASO tak robią aby coś dodatkowo od klienta wyciągnąć.Jak się ktoś nie orientuje to mogą wszystko wmówić.:rolleyes:.Co do świec,to należało by je zwrócić temu co je niepotrzebnie wymienił.Kto kupi używane świece.

kobert
15-05-14, 22:59
mi wchodzi swiec 8szt bo gdyby nie to,to moglbym je kupic :) jesli faktycznie irydowe i faktycznie po 31tys:). nie mam serwisowki i jej nie czytam ale znam tu zdanie wielu ze pierwsza regulacja zaworow po stowie a kolejne po 40tys i nikt nie wspominal ze to dotyczy modeli typer-ow. Na gazie nie jednokrotnie wypalilem zawory i ich gniazda i tez jestem zdania zeby byly w idealnym stanie luzy zaworowe,czyli lepiej robic to 2razy czesciej skoro juz jezdzimy na innym paliwie niz fabryka do tego zrobila samochod,a to ze serwis czy heniek z blaszaka bedzie chcial wyciagnac jak najwiecej kasy to akurat normalnosc i po to czesto to czytamy i ppiszemy zeby tego (jesli sie da) uniknac

Jacek65
16-05-14, 17:51
nie mam serwisowki i jej nie czytam ale znam tu zdanie wielu ze pierwsza regulacja zaworow po stowie a kolejne po 40tys i nikt nie wspominal ze to dotyczy modeli typer-ow.
Tak pisze w książce przeglądów.I chodzi tu o pierwszą regulacje po zakupie auta.

marekk
19-05-14, 02:16
Zła początkowa diagnoza dlatego wymienione świece. To faktycznie było niepotrzebne, ale tym zajmowali się fachowcy od gazu gdyż w nim podejrzewałem jakąś wine bo tydzień wcześniej robiłem u nich przegląd instalacji LPG po 30 000 km. Dopiero później pojechałem do ASO.

Przy gazie zaleca się sprawdzać zawory nawet co 20 tysięcy :)