Zobacz pełną wersję : Zapalił się Check Engine :(
Witam panowie,
Dzisiaj zapalił mi się Check Engine - mówie dojadę do domu (jakies 3 kilometry mi jeszcze zostały) i po weekendzie odrazu do serwisu. Problem pojawił się po kilometrze gdy dodatkowo zapaliła się kontrolka VSA, a kontrolka check engine zaczeła migać. Sam samochód natomiast stracił moc do jakichś maxymalnie 5 koni mechanicznych. Dotarłem do domu na z prędkością 10 km na godzine.
Samochód to 1.8 z zainstalowanym LPG Stag Premium choć wydaje mi się, że to akurat nie ma nic do rzeczy bo i przełączałem na gaz i na benzynę i to samo.
Jutro spróbuje nim pojeździć trochę z rana może się zresetuje, niemniej jednak - może ktoś wie co może być przyczyną bądź miał podobnie ?
Pozdrawiam
Paluch_tcw
01-05-14, 09:56
musisz odczytać kody błędów metodą sreberka wtedy będziemy mogli coś więcej Ci powiedzieć.
Podjechałem dzisiaj na serwis. Błedy to: cewka i sonda lambda.
Świece nie były wymieniane od jakichś 31 tys km, a były dobrej jakości NGK Irydowe. No to nowe świece również NGK Irydowe i wszystko gra okej.
Często jeżdżę po mieście gasze i odpalam, gasze i odpalam, a dostają one najwiecej właśnie w takich przypadkach - więc to chyba to, bo wszystko jest już okej :)
Dzieki i pozdrawiam
Paluch_tcw
05-05-14, 17:52
Coś jest nie tak. Świece powinny dużo dłużej wytrzymać.
Dokładnie,świece irydowe powinny wytrzymać przynajmniej 100tyś.No chyba że przy gazie szybciej się zużywają.Ja tam uważam że silniki Hondy do gazowania się nie nadają.Wcześniej miałem Fiata z LPG i po pewnym czasie jeżdzenia nie byłem zadowolony.Były problemy.A co dopiero Honda.A dla świec nie ma znacenia czy częściej odpalasz,nawet na gazie.:)
LPG ma wiele do rzeczy....choćby nie wiem jaka instalka była LPG zawsze zbierze swoje żniwo...
LPG ma wiele do rzeczy....choćby nie wiem jaka instalka była LPG zawsze zbierze swoje żniwo...
hm nie wierze...ale zgadzam się z Tobą ,ale tylko tym razem:p
Otóż akutalizacja Panie i Panowie bo problem pojawił się ponownie :(
Wciąż występuje błąd cewki A, mechanik zmienił miejscami cewkę A i B i dalej błąd wyskakuje na A. Jutro zostawiam autko na cały dzień w serwisie i będą sprawdzać wiązki do cewki i może coś jeszcze. Będe informował na bieżąco, ale tak jak mówiliście wygląda na to, że nie były to świece :)
Pozdrawiam
Otóż akutalizacja Panie i Panowie bo problem pojawił się ponownie :(
Wciąż występuje błąd cewki A, mechanik zmienił miejscami cewkę A i B i dalej błąd wyskakuje na A. Jutro zostawiam autko na cały dzień w serwisie i będą sprawdzać wiązki do cewki i może coś jeszcze. Będe informował na bieżąco, ale tak jak mówiliście wygląda na to, że nie były to świece :)
Pozdrawiam
Jeździłem trochę kiedyś na LPG i wszelkie problemy nie wynkały ze świec.W zasadzie ze świecami nie miałem problemów,choć częściej je wymieniałem.Tak jak i filtr powietrza który przy LPG też powinien być kontrolowany częściej.A problemy wynikały z samej instalacji.Np.trzeba było ją regulować lub coś w niej naprawić.Fachowiec który mi zakładał instalacje sam twierdził że za niektóre marki się nie bierze .Bo po prostu ich silniki nie "lubią" gazu.Fiat niby nie był na tej liście,i w okresie gwarancji nie było kłopotów.Ale musiałem co pewien czas jeździć do watsztatu na przeglądy gwarancyjne.Gdzie wymieniany był filtr powietrza,robiona diagdostyka i raz wymieniano mi świece.Chba na wyrost bo nie były zużyte.:rolleyes:Ale jak fachowcy do któych oddałeś auto będą naprawiać tzw.metodą inż.Macajewa to nie wróżę ci dobrze.Bo z tego co opisujesz dokładnie nie wiedzą co jest.Podmieniają cewki i świece a "błąd dalej wyskakuje".Tak czy inaczej życzę powodzenia:).Ja już się z gazu wyleczyłem.:rolleyes:
Akutalizacja pt2.
Sprawdzone wiązki z komputera do cewek zapłonowych - są OK
Autko pojechało do ASO HONDA - pierwsza diagnoza, kiedy Pan robił zawory ? - 30 tys temu. No to robimy regulacje zaworów.
Akutalizacja pt2.
Sprawdzone wiązki z komputera do cewek zapłonowych - są OK
Autko pojechało do ASO HONDA - pierwsza diagnoza, kiedy Pan robił zawory ? - 30 tys temu. No to robimy regulacje zaworów.
No tak,ale czy to jest ta przyczyna czy znów szukanie metodą prób o błędów.W ASO często bywa taka naprawa.Co prawda do ASO Hondy jak na razie nie mam zastrzeżeń,ale dochodziły mnie głosy że u innych producentów tak to lubi być.Ciekaw jestem czy to było to.:)Trochę jednak chyba za wcześniej na regulacje.Choć przy gazie różnie to bywa.:rolleyes:
Akutalizacja pt 3
Zawory wyregulowane, natomiast ponoć po przełożeniu nowej cewki wszystko było okej. Zadzwonili czy wymieniamy cewkę - no to wymieniamy. Jutro mam auto odebrać i zobaczymy co i jak :)
Tak,jak nie cewka to panewka.;)Jak wymieniamy to wymieniamy.:D Powodzenia!:)
Aktualizacja pkt 4.
Cewka wymieniona na nową oryginalną i problemy jak ręką odjął. Także w niej tkwił problem :)
Super , przeciez pierwsza diagnoza to była cewka i sonda , po co nawe świece jak mogły biegac dalej i regulacja zaworów . Nie mów że jesteś zadowolony .
Zadowolony to jest bo problem minął.:)Ale zadowolony jest tez i serwis bo skasował za świece i regulacje zaworów.Które to rzeczy jeszcze by długo działały bez ingerencji.Ale jak wszyscy są zadowoleni to chyba o'k.:D
zawory zdaje sie nalezy regulowac co 40tys a przy gazie lepiej robic to czesciej wiec chyba dobrze ze to zrobili,bo po ostatniej regulacji zrobiles, a swiece jesli po 31tys a to irydowe i wytrzymuja stowe to zostana na zapas...a moze ktos je kupi :) :) :)
zawory zdaje sie nalezy regulowac co 40tys a przy gazie lepiej robic to czesciej
Co 40 tyś.to Type-R i Accord.Reszta to 100tyś.A dlaczego przy gazie robić to należy częściej?Tym bardziej że to nie była przyczyna.Po prostu w ASO tak robią aby coś dodatkowo od klienta wyciągnąć.Jak się ktoś nie orientuje to mogą wszystko wmówić.:rolleyes:.Co do świec,to należało by je zwrócić temu co je niepotrzebnie wymienił.Kto kupi używane świece.
mi wchodzi swiec 8szt bo gdyby nie to,to moglbym je kupic :) jesli faktycznie irydowe i faktycznie po 31tys:). nie mam serwisowki i jej nie czytam ale znam tu zdanie wielu ze pierwsza regulacja zaworow po stowie a kolejne po 40tys i nikt nie wspominal ze to dotyczy modeli typer-ow. Na gazie nie jednokrotnie wypalilem zawory i ich gniazda i tez jestem zdania zeby byly w idealnym stanie luzy zaworowe,czyli lepiej robic to 2razy czesciej skoro juz jezdzimy na innym paliwie niz fabryka do tego zrobila samochod,a to ze serwis czy heniek z blaszaka bedzie chcial wyciagnac jak najwiecej kasy to akurat normalnosc i po to czesto to czytamy i ppiszemy zeby tego (jesli sie da) uniknac
nie mam serwisowki i jej nie czytam ale znam tu zdanie wielu ze pierwsza regulacja zaworow po stowie a kolejne po 40tys i nikt nie wspominal ze to dotyczy modeli typer-ow.
Tak pisze w książce przeglądów.I chodzi tu o pierwszą regulacje po zakupie auta.
Zła początkowa diagnoza dlatego wymienione świece. To faktycznie było niepotrzebne, ale tym zajmowali się fachowcy od gazu gdyż w nim podejrzewałem jakąś wine bo tydzień wcześniej robiłem u nich przegląd instalacji LPG po 30 000 km. Dopiero później pojechałem do ASO.
Przy gazie zaleca się sprawdzać zawory nawet co 20 tysięcy :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.