PDA

Zobacz pełną wersję : Wrażliwa kierownica powyżej 120



nowy89
26-04-14, 13:24
Witam,
wymieniłem końcówki, drążki, ustawiona zbieżność a dalej problemy z układem kierowniczym
przy 120 kierownica robi się bardzo czuła i lekka jakbym miał dodatkowe wspomaganie, delikatny ruch i ucieka sam. ale co dziwne nie jest to za każdym razem

druga sprawa chodź mi to nie przeszkadza ale może pomoże w diagnozie, po skręcie w lewo kiera nie odbija do samego końca, brakuje jej z 15 stopni,
piszą że to kąt może być zły, diagnosta sprawdzał zbieżność i wszystko było okej, zawieszenie też na szarpakach sprawdzane i podobno żadnych luzów..

może łożyska amortyzatora, poduszki ?

viktus
26-04-14, 15:05
Mam ten sam problem. Do tego były stuki więc przekładnia została zregenerowana. Stuki prawie zniknęły ale na to że kierownica nie odbija nic to nie pomogło. Samo poluzowanie śruby kontrującej też nie pomogło. Stuki się zwiększyły a kierownica nie powraca. Oddaję auto do mechanika z reklamacją i zobaczę co to da.

nowy89
26-04-14, 16:17
z tego co czytam to maglownica mało ma wspólnego podobno z odbijaniem, piszą że kąty, ale umnie się nie da kątów ustawić więc coś jest nie tak gdzieś luz tylko gdzie go szukać skoro szarpaki nic nie pokazują, ewentualnie coś z amorami?
umnie nie odbija tylko na równej drodze z tej jednej strony a na drodze z koleinami odbija...

a ma coś do tego krzyżak? może jego trzeba wd popsikać?

Grzybohun94
26-04-14, 16:45
A w jakim stanie masz sworznie? Moze już dokonaly żywota?

nowy89
26-04-14, 16:59
no ale jakby coś było ze sworzniami to by było słychać? diagnosta stwierdził że niema luzów... podnosiłem też sam koła na lewarku i koło niema luzów ani wzdłuż ani w poprzek

wiesko1261
26-04-14, 18:24
niestety sworznie zwrotnic trudno sprawdzić na szarpakach - mi te na szarpakach mówili że niema luzów :confused: a były , sprężyny cisną na końcówkę
dlatego potrafi (jak ma duży luz ) wypaść -urwanie koła podczas jazdy i uszkodzenie błotnika :p
najlepiej podnieść auto podeprzeć delikatnie wahacz i sprawdzać montażówką
ja przy okazji wymiany skrzyni zbijałem i miałem pewność ze ma luz (chodziła za lekko na boki)
i wymieniałem obie strony

a ostatnio też mi się nerwowo prowadziła po zmianie na letnie koła ,myślałem że po obcierce
w zimie mogłem uszkodzić wahacz górny ,wymieniłem oba górne -po zbiciu końcówki też miały
spory luz :confused: i jak ręko odjął prowadzi się pięknie sztywno do 180 :p
tak więc do sprawdzenia końcówki zwrotnic i drążków :D

nowy89
27-04-14, 10:44
potestowałem trochę wczoraj i tak na prostej drodze małe ruchy kierownicą(jazda wężykiem) kierownica odbija w każdą stronę, a po skręcie w prawo (90stopni) ustawia się delikatnie na lewą więc nie dziwne że nieodbija do końca po skręcie w lewo..
albo opony jeszcze nie przekładałem albo zbieżność..
a co do tej lekkiej kierownicy to luzy tylnego zawieszenia chyba też mają dużo do powiedzenia bo przy dużych podmuchach wiatru czuć jak ten tył coś trzyma... także muszę chyba ten tył na szarpakach sprawdzić dokładnie

viktus
28-04-14, 15:40
W moim przypadku była wymieniana przekładnia kierownicza. W instrukcji serwisowej jest napisane, że
" Moduł sterujący EPS zapisuje położenie neutralne czujnika momentu obrotowego w pamięci EEPROM. W przypadku wymiany przekładni kierowniczej, silnika lub modułu sterującego EPS wymagane jest zapamiętanie pozycji neutralnej czujnika momentu.
UWAGA: Kasowanie kodów DTC nie wpływa na zapis położenia neutralnego czujnika momentu obrotowego."

Nie ma jednak słowa o tym jak to robić. Czy ktoś z tym miał do czynienia?

nowy89
29-04-14, 15:30
Jedno pytanie panowie co do tylnego zawiasu.
chodzi o dolną tuleje co trzyma amora na dole, jak złapie za niego i ruszam ręką to widać że on pracuje lewo/prawo, jest luz, czy powinno być tak ? czy on niema prawa drgnąć? ciężko mi ocenić jaki powinnien być zakres tego luzu...

Kloch
29-04-14, 20:05
nie powinno być żadnego luzu. Jesli możesz nim ruszyć lewo prawo to nie jest najlepszy objaw.

PIMPEK_EJ2
29-04-14, 22:13
Jak Kloch napisał, jak bez wysiłku ruszasz amorkiem lewo prawo ręką bez użycia siły to ta tuleja nadaje się na śmietnik. Gumowa lekko drgnie poliuretanowa nie! Sprawdź cukierki w wahaczu wzdłużnym. A zbiężność tylko przód czy tył i przód?

Wenega
30-04-14, 08:42
dobre pytanie, była robiona tylko zbieżność z przodu czy cała geometria?? jeśli to pierwsze to proponuje zrobić kompletna geometrię to raz. A dwa: kolega ma wspomaganie?? jeśli tak i jeśli wszystko inne zostało wyeliminowane to proponuje pompę wspomagania podmienić :D

Karpiczek
30-04-14, 09:55
dobre pytanie, była robiona tylko zbieżność z przodu czy cała geometria?? jeśli to pierwsze to proponuje zrobić kompletna geometrię to raz. A dwa: kolega ma wspomaganie?? jeśli tak i jeśli wszystko inne zostało wyeliminowane to proponuje pompę wspomagania podmienić :D

Nim podmieni to lepiej zdjac pasek i przejechac sie bez wspomagania.

nowy89
30-04-14, 10:02
podmieniłem pompe i rzeczywiście już odbija :)
geometria była tylko przód przestawiany bo tył wsyzstko na zielono... ale sprawdzane jak już pisałem na dwóch warsztatach..
te luzy tak dokładnie sprawdzalem poprzez podważanie mała szpadlą, troche źle napisałem, gołą ręką to nie ruszę, ale itak chyba są zaduże te luzy więc pewnei do wymiany
a "cukierki" sprawdzone i ledwo drgnie gdy próbuje podważyć szpadlą...

Wenega
30-04-14, 11:16
ale czyli podmianka pompy wyeliminowała problem całkowicie??

nowy89
30-04-14, 12:14
miałem drugą sprawdzoną pompe od drugiej hondy i podmieniłem, teraz odbija dobrze z każdej strony..

ale z tą lekką kierownicą powyżej 120 to jeszcze nie ogarnołem, możliwe że przez te tylne małe luzy tak się dzieje ale niejest to za każdym razem, zależy chyba od asfaltu i wiatru...

birchie
30-04-14, 12:26
Ktos może mi wyjasnić jak podmianka pompy mogła wyeliminować problem nieodbijania kierownicy? Bo nie rozumiem :(

Wenega
30-04-14, 15:43
a sprawność amorów sprawdzałeś?? ta "lekka kierownica" może być spowodowana wywalonym amorem (koło skacze podczas jazdy na równej drodze)..

nowy89
30-04-14, 16:28
właśnie tylko amory mi zostały i po majówce pojade sprawdzić:) ale dużo czytałem otym i właśnie w wietrzną pogodę to się nasila więc chyba zostają amory,
odrazu zapytam jeśli amory do wymiany to sprężyny też trzeba wymieniać? bo niestety trochę to kosztowne i za komplet amora ze sprężyną koło 400zł ..

jawasaki
30-04-14, 23:20
Ogółem najpierw powiedz czym jeździłeś wcześniej ? - to twoja pierwsza honda ? - one tak już mają przy wyższych prędkościach, można to modyfikować poprzez regulację zbieżności ustawiając koła nie na zero ino rozbieżnie lub zbieżnie (zależy co się chce osiągnąć poza zużyciem opon) oraz regulując kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Zwróć uwagę po jakich drogach jeździsz , na równym płaskim asfalcie pewno jest ok , problem zaczyna się jak są koleiny i ogółem nierówności. Nie wiem dlaczego takie one są bo jakoś auta z grupy vag, włochy i francuzy tak nie mają. Wd. mnie to jest irytujące, manewrując na parkinu pomimo wspomagania i tak człowiek się napoci , a na trasie lekki ruch kierownicą miota autem - powinno być na odwrót tak jak w większości aut, jeżeli chodzi o tą dziedzinę wolę jeździć punto czy golfem .