Zobacz pełną wersję : D13B2 na DWUPUNKCIE NIE JEDZIE
Witam wszystkich ;) Jestem szczęśliwym posiadaczem civica z 1992 roku :D Jest to jajko eg5.
Ktoś kiedyś założył do niego słupek 1.3 - niestety, a pozostawił osprzęt z d15b2 - dwunpunkt.
Hanka przestała jechać... katalizator wycięty, tłumiki drożne, dolot seryjny z rezonatorem (tą puchą), rozrząd, kable, świece i kopułka ok...
Co może być przyczyną?
Robiłem jej ostatnio ciśnienie sprężania... miała po 12 barów, to nie za mało? przecież 1.3 ma większe sprężanie :/
Kumpla d15b2 po remoncie generalnym wybiło 17 prawie :D
Mój słupek będzie zajechany? Doradźcie, może któreś z Was też miało taki problem... ;)
Hanka do 3 tysięcy obrotów jest zamulona jak nie jeden staw... nie chce sie wkrecac, ciężko nią ruszyć z miejsca.
Natomiast powyżej 3 tysięcy leciutko odżywa, ale i tak nie ma rewelacji.
Prosze o pomoc.
Seria 1.3 ma 13 barów, więc jest w porządku.
EG5, to Z6, zatem ktoś nie "pozostawił osprzętu z d15b2", tylko go tam umieścił.
Seryjne D15B2 powinno Cię teraz objeżdżać. Co znaczy, że "nie jedzie" ?
Nie jedzie w sensie cięzko jej przyśpieszać :) według niektórych 1.3 ma lepsze sprężanie przez co powinienem 1.5 objeżdżać właśnie...
Ale mniejsza o to, chce poprostu odmulić samochód.
Czuje że coś ją trzyma, jutro sprawdzę dokładnie luz zaworowy, na co zwrócić jeszcze szczególną uwagę?
Może za dużo wymagasz od d13 ... teraz to zapewne nikt nie wie o co Ci właściwie chodzi . Wstaw jakiegoś on boarda to Ci ludzie powiedzą czy jedzie normalnie czy coś skopane . Poza tym masz jakieś inne obajwy ? Dławienie , przerywanie , szarpanie , cokolwiek ?
Muzyk-Grzes
03-04-14, 20:19
Może za dużo wymagasz od d13
Dobrze zrobione D13Z6 w V genie (mapy do ECU od Jogala) objeżdża (szczególnie ze skrzynią z Nobless FD 4,437) każde D16Z6 w tej samej budzie więc nie rozumiem zapytania ,doprężające tłoki robią robotę . Ostatnio na Krzywej D13Z2 IV gen objeżdzało co chciało prócz turbo i kompresorów.
Żeby nie było nie mam nic do d13 ... wiem ,że mozna go zrobić na rakietę . Ale z tego co widzę autor tematu nie ma glowicy z6 tylko b2 i nie ma krótkiej skrzyni . Kolega pisze , że do 3 tysięcy zamula ,a potem odżywa ... warto sprawdzić rozrząd . Napisz coś więcej czy są jeszcze jakieś objawy , może coś doradzimy ;)
Nie chodzi mi o mega zapieprzanie :) Mam porównanie z d15b2 kumpla i serio przepaść jest... jutro od rana sprawdzam zawory, przypuszczam że mogą być lekko za luźne, a poza tym założę dolot ze stożkiem i wywalę strumiennicę.
Grześ d13z6 będzie ale dopiero na wakacjach :D Póki co jest mi auto potrzebne do jazdy na codzień i nie ma czasu na grube mody :P
Zawory mogą być co najwyżej za ciasne i wtedy będą mulić, za luźne będą po prostu klepać, sprawdź rozrząd czy jest na znakach i czy zapłon jest prawidłowo ustawiony... Jeśli wszystko ok, to D13 :rolleyes: proponuje zutylizować...
założę dolot ze stożkiem i wywalę strumiennicę.
Tylko pamietaj o odgrodzeniu stożka bo jak będzie łapał ciepłe powietrze to w ogóle się za to nie zabieraj bo będzie tylko gorzej ... no chyba , ze to ma drzeć tylko japę to ok :D
HEG8 nie przesadzaj z ta utylizacją :D przynajmniej jak jest fuck up to tania naprawa :D
Właśnie o to chodzi, można utylizować do woli... :)
Więc stożek będzie odgrodzony, a dolot będzie ze zderzaka :P wstawiłem przed momentem w kratkę ten ,,wlot" :D sprawdzę rozrząd i gdybym mógł prosić dokładne zdjęcie aparatu zapłonowego kogoś kto ma d15b2, jak jest wizualnie ustawiony... :) oczywiście lampa u mnie będzie używana, poprostu chce sie przekonać.
Mam też wątpliwości co do kabli, jutro założe od znajomego :)
A w poniedziałek koło zamachowe idzie do toczenia :D
Jaka masa dla niego jest najlepsza? Kumpel proponował 4kg.
Jeśli Moje d13b2 będzie zajechane, proponujecie Panowie swap na 1.5 serie czy generalke 1.3? :D
Dodam że 1.3 na osprzęcie 1.5 (dwu punkt) powinno bez problemu objechać seryjne d15b2 jeśli jest dobrze złożone :)
Co do tego "wlotu" to airduck :D . Bez lampy to sobie możesz tylko gdybać ... z reguły mniej więcej na środku jest aparat ustawiony . Większość znajomych którzy odelżali to w okolice 4,7-4,8 kg ale niech się inni wypowiedzą . A dlaczego silnik miałby być padłem skoro masz kompresje ? Duże ilości oleju Ci bierze ? Jeśli jednak myślisz remont czy swap na d15 to zdecydowanie swap jest lepszą opcją ... lepsza baza do modów .
Airduck, o :D lampa jest, więc będę miał dziś zabawę ze znajomymi :) mam kompresje, owszem... Lecz poprostu mam wrażenie że jest zamulona, inne nawet 1.3 są żwawsze.
Czy duże ilości bierze? jakieś 100ml na 1000km ;) więc jak na Honde to prawie nic, zwłaszcza 22 letnią :P
Pomyślę nad swapem jeśli regulacja zaworów i zapłonu nic nie da :/
Albo doskładam i zrobi sie d15b7 :P
Skoro jest kompresja i nie łyka w nadmiarze oliwy to silnik nie jest zajechany ... szukałbym przyczyny w osprzęcie . Na początek sprawdź ten rozrząd i zapłon , jak to nie pomoże to trzeba szukać dalej ;)
Pany dziś nie dałem rady sprawdzić nic bo trafiła mi sie dniówka z dziewczyną u mnie, ale w tygodniu sie za to biore i zdam relacje :)
Zawory wyregulowane :D
ssące około 0,20mm
wydechowe 0,25mm
Różnica jest... OGROMNA :D były luzy, nie było mocnej kompresji.
W dodatku wylądował dziś 4-2-1 z d16z6 i wywaliłem katalizator.
Hania na niskich obrotach mocno odżyła, wkręca sie jak szalona :)
Teraz pomyślę nad dolotem ,,air duct" oraz odchudzeniem zamachowego koła. Ktoś coś modził w d13b2 z tych rzeczy? Jakie efekty?
Za jakiś miesiąc planuje również dokończyć zbieranie gratów do wielopuntu B7, przyrost wynosi podobno około 15 koni, a w 1.3 może i 20 :)
Posiada ktoś d13b7? Prawdopodobnie najtrudniej jest z wiązkami... A ja elektrykiem niestety nie jestem :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.