Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D13B2 na DWUPUNKCIE NIE JEDZIE



usiu58
03-04-14, 17:00
Witam wszystkich ;) Jestem szczęśliwym posiadaczem civica z 1992 roku :D Jest to jajko eg5.
Ktoś kiedyś założył do niego słupek 1.3 - niestety, a pozostawił osprzęt z d15b2 - dwunpunkt.
Hanka przestała jechać... katalizator wycięty, tłumiki drożne, dolot seryjny z rezonatorem (tą puchą), rozrząd, kable, świece i kopułka ok...
Co może być przyczyną?
Robiłem jej ostatnio ciśnienie sprężania... miała po 12 barów, to nie za mało? przecież 1.3 ma większe sprężanie :/
Kumpla d15b2 po remoncie generalnym wybiło 17 prawie :D

Mój słupek będzie zajechany? Doradźcie, może któreś z Was też miało taki problem... ;)

Hanka do 3 tysięcy obrotów jest zamulona jak nie jeden staw... nie chce sie wkrecac, ciężko nią ruszyć z miejsca.
Natomiast powyżej 3 tysięcy leciutko odżywa, ale i tak nie ma rewelacji.

Prosze o pomoc.

Sheiva
03-04-14, 17:52
Seria 1.3 ma 13 barów, więc jest w porządku.
EG5, to Z6, zatem ktoś nie "pozostawił osprzętu z d15b2", tylko go tam umieścił.
Seryjne D15B2 powinno Cię teraz objeżdżać. Co znaczy, że "nie jedzie" ?

usiu58
03-04-14, 17:55
Nie jedzie w sensie cięzko jej przyśpieszać :) według niektórych 1.3 ma lepsze sprężanie przez co powinienem 1.5 objeżdżać właśnie...
Ale mniejsza o to, chce poprostu odmulić samochód.
Czuje że coś ją trzyma, jutro sprawdzę dokładnie luz zaworowy, na co zwrócić jeszcze szczególną uwagę?

Davido_
03-04-14, 18:25
Może za dużo wymagasz od d13 ... teraz to zapewne nikt nie wie o co Ci właściwie chodzi . Wstaw jakiegoś on boarda to Ci ludzie powiedzą czy jedzie normalnie czy coś skopane . Poza tym masz jakieś inne obajwy ? Dławienie , przerywanie , szarpanie , cokolwiek ?

Muzyk-Grzes
03-04-14, 20:19
Może za dużo wymagasz od d13
Dobrze zrobione D13Z6 w V genie (mapy do ECU od Jogala) objeżdża (szczególnie ze skrzynią z Nobless FD 4,437) każde D16Z6 w tej samej budzie więc nie rozumiem zapytania ,doprężające tłoki robią robotę . Ostatnio na Krzywej D13Z2 IV gen objeżdzało co chciało prócz turbo i kompresorów.

Davido_
03-04-14, 20:26
Żeby nie było nie mam nic do d13 ... wiem ,że mozna go zrobić na rakietę . Ale z tego co widzę autor tematu nie ma glowicy z6 tylko b2 i nie ma krótkiej skrzyni . Kolega pisze , że do 3 tysięcy zamula ,a potem odżywa ... warto sprawdzić rozrząd . Napisz coś więcej czy są jeszcze jakieś objawy , może coś doradzimy ;)

usiu58
03-04-14, 20:27
Nie chodzi mi o mega zapieprzanie :) Mam porównanie z d15b2 kumpla i serio przepaść jest... jutro od rana sprawdzam zawory, przypuszczam że mogą być lekko za luźne, a poza tym założę dolot ze stożkiem i wywalę strumiennicę.
Grześ d13z6 będzie ale dopiero na wakacjach :D Póki co jest mi auto potrzebne do jazdy na codzień i nie ma czasu na grube mody :P

HEG8
03-04-14, 20:32
Zawory mogą być co najwyżej za ciasne i wtedy będą mulić, za luźne będą po prostu klepać, sprawdź rozrząd czy jest na znakach i czy zapłon jest prawidłowo ustawiony... Jeśli wszystko ok, to D13 :rolleyes: proponuje zutylizować...

Davido_
03-04-14, 20:55
założę dolot ze stożkiem i wywalę strumiennicę.


Tylko pamietaj o odgrodzeniu stożka bo jak będzie łapał ciepłe powietrze to w ogóle się za to nie zabieraj bo będzie tylko gorzej ... no chyba , ze to ma drzeć tylko japę to ok :D

HEG8 nie przesadzaj z ta utylizacją :D przynajmniej jak jest fuck up to tania naprawa :D

HEG8
03-04-14, 21:10
Właśnie o to chodzi, można utylizować do woli... :)

usiu58
03-04-14, 21:34
Więc stożek będzie odgrodzony, a dolot będzie ze zderzaka :P wstawiłem przed momentem w kratkę ten ,,wlot" :D sprawdzę rozrząd i gdybym mógł prosić dokładne zdjęcie aparatu zapłonowego kogoś kto ma d15b2, jak jest wizualnie ustawiony... :) oczywiście lampa u mnie będzie używana, poprostu chce sie przekonać.
Mam też wątpliwości co do kabli, jutro założe od znajomego :)
A w poniedziałek koło zamachowe idzie do toczenia :D
Jaka masa dla niego jest najlepsza? Kumpel proponował 4kg.
Jeśli Moje d13b2 będzie zajechane, proponujecie Panowie swap na 1.5 serie czy generalke 1.3? :D
Dodam że 1.3 na osprzęcie 1.5 (dwu punkt) powinno bez problemu objechać seryjne d15b2 jeśli jest dobrze złożone :)

Davido_
03-04-14, 22:28
Co do tego "wlotu" to airduck :D . Bez lampy to sobie możesz tylko gdybać ... z reguły mniej więcej na środku jest aparat ustawiony . Większość znajomych którzy odelżali to w okolice 4,7-4,8 kg ale niech się inni wypowiedzą . A dlaczego silnik miałby być padłem skoro masz kompresje ? Duże ilości oleju Ci bierze ? Jeśli jednak myślisz remont czy swap na d15 to zdecydowanie swap jest lepszą opcją ... lepsza baza do modów .

usiu58
04-04-14, 06:20
Airduck, o :D lampa jest, więc będę miał dziś zabawę ze znajomymi :) mam kompresje, owszem... Lecz poprostu mam wrażenie że jest zamulona, inne nawet 1.3 są żwawsze.
Czy duże ilości bierze? jakieś 100ml na 1000km ;) więc jak na Honde to prawie nic, zwłaszcza 22 letnią :P
Pomyślę nad swapem jeśli regulacja zaworów i zapłonu nic nie da :/
Albo doskładam i zrobi sie d15b7 :P

Davido_
04-04-14, 14:23
Skoro jest kompresja i nie łyka w nadmiarze oliwy to silnik nie jest zajechany ... szukałbym przyczyny w osprzęcie . Na początek sprawdź ten rozrząd i zapłon , jak to nie pomoże to trzeba szukać dalej ;)

usiu58
04-04-14, 20:22
Pany dziś nie dałem rady sprawdzić nic bo trafiła mi sie dniówka z dziewczyną u mnie, ale w tygodniu sie za to biore i zdam relacje :)

usiu58
11-04-14, 13:56
Zawory wyregulowane :D
ssące około 0,20mm
wydechowe 0,25mm

Różnica jest... OGROMNA :D były luzy, nie było mocnej kompresji.
W dodatku wylądował dziś 4-2-1 z d16z6 i wywaliłem katalizator.
Hania na niskich obrotach mocno odżyła, wkręca sie jak szalona :)

Teraz pomyślę nad dolotem ,,air duct" oraz odchudzeniem zamachowego koła. Ktoś coś modził w d13b2 z tych rzeczy? Jakie efekty?
Za jakiś miesiąc planuje również dokończyć zbieranie gratów do wielopuntu B7, przyrost wynosi podobno około 15 koni, a w 1.3 może i 20 :)
Posiada ktoś d13b7? Prawdopodobnie najtrudniej jest z wiązkami... A ja elektrykiem niestety nie jestem :D