Zobacz pełną wersję : Sworzeń wahacza górnego - Wymiana pytanie
Witam wszystkich, muszę wymienić sworzeń wahacza górnego w moim ej9 (sedan) i znalazłem taki oto fotoporadnik http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=wym_sworzen
i tu moje pytanie, czy w VIgen cała procedura wymiany wygląda tak samo ?:) czy może jest coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę?:)
W szóstce ej/ek wahach jest przykrecony śrubami po bokach kielicha reszta jak na zdjęciach.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
No i nie ma tych dwóch śrubek przy sworzniu, po prostu jest włożony w zwrotnicę.
Weź pod uwagę, że jeśli masz wahacz w dobrym stanie, to bez prasy hydraulicznej się nie obędzie. U mnie tak było, nie dało się ani wyciągnąć starego, ani wbić nowego.
w tych gornych wahaczykach blacha jest tak cienka ze ciezko wprasowac sworzen i 2 tulejki tak aby siedzialy sztywno oczywiscie nie twierdze ze sie nie da bo kupe osob to robi i jest ok. Np u mnie udalo sie wprasowac ale nie moglem zniesc tego pukania powstwalego przez to ze sworzen byl luzno i wkoncu kupilem caly wahacz blueprinta i nastala cisza
Karas, musiales miec zle dobrany sworzen.
Z gornymi jest o tyle ciezko, ze w zaleznosci od producenta wymiary sie minimalnie roznia i niektore sa za luzne.
no jutro rano z kolegą działamy ;) okaże się co i jak ale miejmy nadzieję że pójdzie dobrze ;) Dzięki za rady. I jescze jedno, skoro są śruby poziomo po bokach kielicha to nie ma tej blaszki między śrubami którą trzeba ,,zbić" ?
Nie ma.
Odkrecasz tylko sruby w komorze, wyciagasz je, w miedzyczasie wypinasz sworzen ze zwrotnicy i wahacz masz wyciagniety, 15 minut roboty.
robisz co masz zrobic i wkladasz do auta pamietajac tylko, ze na na fest skrecasz tylko sworzen, sruby w komorze dokrecasz jak auto bedzie stalo na kolach.
sruby w komorze dokrecasz jak auto bedzie stalo na kolach.
Istotne, dzięki!
Wszystko poszło jak należy :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.