PDA

Zobacz pełną wersję : jazda civicem



grypsownik
08-03-14, 00:11
mam pytanie do osób które maja diesla.

Jak to jest z jazda na luzie czy biegu jak dojezdzacie do skrzyzowania to jedziecie na biegu czy na luzie nie chodzi mi o mniejsze zuzycie paliwa ale o aspekt bardziej przyjazny dla silnika zeby sie mniej zuzywał

Przy jakich obrotach zmieniacie bieg na wyzszy a przy jakich redukujecie bieg. Ja przy 2tys, wrzucam na wyzszy a ponizej 1.5 tys na nizszy redukuje.

i jak to jest jak rano wstajecie do auta i palicie i silnik np 3 stopnie wchodzi w wysokie obroty na poczatku np, 1100 obrotow ale powoli opada o co to chodzi?? od razu ruszacie czy czekacie jak obroty spadna i silnik troche olej zamiesza po dluzszym staniu

grzechu2605
08-03-14, 07:44
1 - ja zawsze siilnikiem hamuje - i nie sądze żeby to zużywało silnik bardziej :D - no chyba ze obroty są wyższe i silnik w swoim życiu przejedzie moze 10km mniej :P

2 -nie powinno sie jezdzic ponizej 1500 obr - przynajmniej nie przyspieszac gwałtownie. - dwumasa jest wtedy bardzo obciążana (a także częstotliwość drgań całego zespołu napędowego zużywa szybciej dwumase. - A na wyższy bieg to przy 2.5 gdzies zmieniam. - no chyyba ze chce sobie poszalec to oczywiscie wyżej :P (3.5)

3 na 1100 to jescze nigdy mi nie wchodzil (a bylo juz zimniej nawet) ale 1000obr ma po dpaleniu rano. ja zawsze czekam jakies 5-10 sekund i jade (oczywisciej nie przyspieszac odrazu mocno) bo olej moze i juz wszedzie jest ale jest jednak jescze zimny (gestszy) - chodzi bardziej o to zeby przyspieszac na poczatku tak aby turbo nie musialo odrazu na maxa pracowac...

no i po szybszej jezdzie (wtedy gdzu turbo mialo co robic) nalezy chwilke odczekac na luzie az sie zgasi auto.

uniu1
08-03-14, 18:25
1100 obrotów po starcie na zimnym to ja mam jak jest -20 na zewnątrz

CMC
09-03-14, 10:25
Hamowanie silnikiem oszczędza paliwo ale zużywa się wtedy szybciej sprzęgło, aczkolwiek nie wydaje mi się, żeby to było jakieś drastycznie większe zużycie.
Ja jak jeżdżę z niemowlakiem delikatnie to zmieniam przy zbyt niskich obrotach na wyższy bieg i przez to pewnie auto dużo mi pali - ostatnio 9.2 w mieście, jak jeżdżę dynamicznie to średnio ok. 8.
Przy zimnym silniku z kolei nie powinno się cisnąć bo poza oczywistymi sprawami jak za słabe smarowanie silnika zimnym olejem to dochodzi jeszcze smarowanie turbiny, które przy zimnym oleju również jest niedostateczne.
Na wyższe obroty przy niskich temperaturach nie zwróciłem niestety uwagi.