wizjoner
22-02-14, 19:39
Witam forumowiczów.
Zacznę od początku. Kupiłem mojego civiczka ej2 ze swapowanym silnikiem d16z6 z automata oraz ze świecącym się checkiem all time. Poszperałem, zrobiłem samodiagnostykę i wywalił błąd 19 "Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów". Według poradnika "jak przerobić ECU z automata na manual" przerobiłem kompa i udało się check zniknął. Zapalał się na chwilke po włączeniu zapłonu ale po sekundzie gasł, co jest chyba normalne (??). Zresetowałem kompa, powtórzyłem samodiagnostyke, check palił się twardo pomarańczowym płomieniem czyli brak błędów (??). Cacy. Zrobilem 20 kilometrów wreszcie bez rażącej kontrolki po czym w trakcie jazdy zapalił się znów.. Dojechalem na miejsce, wyłączyłem silnik, przekręciłem zapłon, pyk, zgasł mówie spoko to pokaż co cie boli. Samodiagnostyka ujawniła tym razem błąd 43 czyli "Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)" i tu moje pytanie gdzie dokładniej szukać usterki i jak ją zdiagnozować bo opis błędu nie jest za bardzo precyzyjny, przynajmniej dla mnie bo nie jestem mechanikiem. Miał ktoś podobny problem?
Zacznę od początku. Kupiłem mojego civiczka ej2 ze swapowanym silnikiem d16z6 z automata oraz ze świecącym się checkiem all time. Poszperałem, zrobiłem samodiagnostykę i wywalił błąd 19 "Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów". Według poradnika "jak przerobić ECU z automata na manual" przerobiłem kompa i udało się check zniknął. Zapalał się na chwilke po włączeniu zapłonu ale po sekundzie gasł, co jest chyba normalne (??). Zresetowałem kompa, powtórzyłem samodiagnostyke, check palił się twardo pomarańczowym płomieniem czyli brak błędów (??). Cacy. Zrobilem 20 kilometrów wreszcie bez rażącej kontrolki po czym w trakcie jazdy zapalił się znów.. Dojechalem na miejsce, wyłączyłem silnik, przekręciłem zapłon, pyk, zgasł mówie spoko to pokaż co cie boli. Samodiagnostyka ujawniła tym razem błąd 43 czyli "Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)" i tu moje pytanie gdzie dokładniej szukać usterki i jak ją zdiagnozować bo opis błędu nie jest za bardzo precyzyjny, przynajmniej dla mnie bo nie jestem mechanikiem. Miał ktoś podobny problem?