Zobacz pełną wersję : Przyrost mocy po walku GMS w silniku d16z2
silnik d16z2
silnik posiada kolektor ala megan i wydech 2'' z tlumikiem poprzecznym
power rura aluminiowa ok 2.5'
moc przed walkiem 130 koni
moc po walku 146 koni
http://img412.imageshack.us/img412/7040/wykrespozmianiewakaly7.jpg
no to nie zrobiliście mu wałka z tym wałkiem :d
w sumie ładnie, ładnie .... przydał by się jeszcze wykres przed ....
Z2 nie kręci seryjnie do 7500. Co było dłubane w elektronice?
QowaX, 1
jak wyglada sprawa z takim waleczkiem do D15Z6 ?
vtec-e,ocono wiec jestem ciekaw czy daloby rade pogodzic zeby nadal zostal przy spalaniu bliskim serii przy emeryckiej jezdzie a poprawilo srodek i gore przy jezdzie poza econo?:)
skoro lipa to co poza wydechem-dolotem-skrzynia zrobic w d15z6?
QowaX, 1
jak wyglada sprawa z takim waleczkiem do D15Z6 ?
vtec-e,ocono wiec jestem ciekaw czy daloby rade pogodzic zeby nadal zostal przy spalaniu bliskim serii przy emeryckiej jezdzie a poprawilo srodek i gore przy jezdzie poza econo?:)
niedarady w tym motorze bo ma popychacze rolkowe i zbyt slabe sprezynki
po wymianie sprezynek na crespo z d15z6 zrobilismy 140 koni ale nie dziala juz econo
lepiej zapodac glowice Z6 !!
a to wykres przed d16z2http://img167.imageshack.us/img167/7491/wykresnowyfu9.jpg
w elektornice nic podobno Rbox jest padniety
skoro lipa to co poza wydechem-dolotem-skrzynia zrobic w d15z6?
Zmiana glowicy badz turbo.
zapytam tylko-jakie są negatywy tego rozwiązania i cena?
skoro już ten temat powstał to sobie podyskutujmy.... ;)
EDIT:
Dlaczego pytam???????
Dlatego, że pozwoliłem sobie nałożyc dwa wykresy (przepraszam ale nie jest to ścisłe całkiem, bo nie mam danych poszczególnych krzywych, jednakże są dane, które pozwalaja dokonać ogólnego nałożenia pokazanych wykresów). Wynik nałożenia jest taki(chętnie zobaczę oryginał-będzie dokładniejszy no i mogłem sie na szybko gdzies pomylic)
dane- wykres 130HP
http://img120.imageshack.us/img120/7041/wykresnowyfu9so1.th.jpg (http://img120.imageshack.us/my.php?image=wykresnowyfu9so1.jpg)
wykres 146HP
http://img120.imageshack.us/img120/129/wykrespozmianiewakaly7ty3.th.jpg (http://img120.imageshack.us/my.php?image=wykrespozmianiewakaly7ty3.jpg)
nałożenie-choć mało dokładne, ale starałem sie być obiektywny:
http://img120.imageshack.us/img120/6567/asdaftl4.jpg (http://imageshack.us)
Wiem, że teraz nie zrobię reklamy :kirczak: tym co napisze ale moje zdanie jest takie, że to mało efektywny mod w tej cenie . ;/
Przyrosty od 6kprm mało dają na streecie.... Nie wspomne tu juz o momencie, który delikatnie mówiąc "szału nie robi" - szczególnie na ulicy... Dodając do tego spory spadek ponizej 4kprm.... Oraz biorac pod uwagę, ze oba przebiegi sa podobne + dużo gorszy dół + tylko lepsza góra (na której aż tak jak na dole często nie gościmy) to nawet przy wygodnych wyścigach (1/4) może nie starczyć tych 16HP zeby pomieszać.... Od 3kprm do 6kprm prawie nic sie nie zmieniło.... (a w jakich obrotach auto czesto gości?????)
A zachowanie na obrotach niższych(rzędu 2kprm) gdzie chyba wałek nie całkiem dobrze sie zachowuje... (bywaja problemy z falowaniem???)
A także, generalnie auto nie jeździ mocą max a przebiegiem momentu i mocy co biorac pod uwage ten wykres kiepsko tu wypada.....
Na wykresie moze i przyrost 16HP ale gdzie ????????? a od 4kprm to porażka..... ;/ Za połowę (albo niżej) tej ceny to ja pokaże mod (dam nawet instrukcję jak go wykonać !! ) i będzie podobny efekt - testowane na d15b7. Tutaj wykres, zeby nie było, ze jestem gołosłowny:
http://img120.imageshack.us/img120/3603/lcfrz6pa6.jpg (http://imageshack.us)
Też przyszło na górze !! Też są sympatyczne odczucia (Vmax wieksza itp). Ale ogólnie sam w sobie to ten mod za dużo nie zmienił.... Motyw z nim jest taki, ze w MPI kosztował on max 200zł (dla całkiem nierozgarnietych 400zł).....
Mod z wałkiem traktowałbym jako ostateczny po innych modach, które są tańsze a wcale niewiele mniej dają....
a jaki przyrost szacujecie z wałka dla d16y8?
Wiem, że teraz nie zrobię reklamy :kirczak: tym co napisze ale moje zdanie jest takie, że to mało efektywny mod w tej cenie . ;/
A moje zdanie jest takie, zrób w samochodzie klienta swój lepszy mod i opisz na forum przedstawiając wykresy, a ja go potem ocenię i również opiszę.
Nasza modyfikacja polegała wyłącznie na przeróbce seryjnego wałka rozrządu, w którym zostały stosownie zmienione czasy i wzniosy krzywek. Jak każdy sportowy wałek rozrządu, tak i ten zaprojektowany i wykonany przeze mnie, aby był w pełni wykorzystany, potrzebuje odpowiedniego stopnia sprężania oraz odpowiedniego kolektora ssącego i układu wydechowego. Dlatego przyrost ok. 16kM i ok. 3 Nm w silniku, w którym poza wałkiem nic nie zostało zmienione, przy niedopasowanym do wałka kolektorze ssącym i układzie wydechowym oraz zbyt niskim stopniu sprężania - uważam za bardzo dobry wynik.
Przyrosty od 6kprm mało dają na streecie.... Nie wspomne tu juz o momencie, który delikatnie mówiąc "szału nie robi" - szczególnie na ulicy... Dodając do tego spory spadek ponizej 4kprm.... Oraz biorac pod uwagę, ze oba przebiegi sa podobne + dużo gorszy dół + tylko lepsza góra (na której aż tak jak na dole często nie gościmy) to nawet przy wygodnych wyścigach (1/4) może nie starczyć tych 16HP zeby pomieszać.... Od 3kprm do 6kprm prawie nic sie nie zmieniło.... (a w jakich obrotach auto czesto gości?????)
A zachowanie na obrotach niższych(rzędu 2kprm) gdzie chyba wałek nie całkiem dobrze sie zachowuje... (bywaja problemy z falowaniem???)
A także, generalnie auto nie jeździ mocą max a przebiegiem momentu i mocy co biorac pod uwage ten wykres kiepsko tu wypada.....
Rzeczywiście do taksówki ten wałek jest mało przydatny, ponieważ został zrobiony do sportu. A sportowe wałki rozrządu zawsze przesuwają charakterystykę w wyższy zakres obrotów - psując dół, z którego przy jeździe sportowej i tak się nie korzysta.
(...)Za połowę (albo niżej) tej ceny to ja pokaże mod (dam nawet instrukcję jak go wykonać !! ) i będzie podobny efekt - testowane na d15b7.
No to pokaż. Kiedy i gdzie podstawić ci samochód do modyfikacji i jaką dajesz gwarancję?
.
Dzień dobry
Motyw z nim jest taki, ze w MPI kosztował on max 200zł
No i oczywiście te 200pln to już z VAT-em? I wszystkie części wliczone w cenę? W swoim warsztacie pracujesz sam, czy zatrudniasz pracowników?
Z tego wniosek, że wałek jest kiepskim rozwiązaniem dla użytkowników dróg. Warunki na ulicach nie sprzyjają trzymaniu silnika cięgle na wysokich obrotach. Wydaje mi się że większość z nas modfikuje jednostki napędowe, aby mieć sprawniejsze auto, a nie po to by mieć lepsze czasy na 1/4 mili. Sam wałek tą sprawność obniża, czy przy zmodyfikowaniu dolotu i wydechu i zastosowaniu tego wałka, można spodziewać się przeniesienia wzrostu mocy na niższe obroty, czy jeszcze bardziej osłabimy dół ?
Wydaje mi się że większość z nas modfikuje jednostki napędowe, aby mieć sprawniejsze auto, a nie po to by mieć lepsze czasy na 1/4 mili
:aloha: Dałeś czadu na maksa. Jeżeli robie sportowy wałek kolego to nie po to żeby tym autem jeździć na grzyby do lasu tylko po to żeby mieć właśnie lepsze czasy na 1/4 mili. Po co w przeciwnym razie wysilać nasze jednostki napędowe, skoro zawsze można sobie kupić Zetora ;)
Żeby killować auta na ulicy, a nie pokazywać czasy na 1/4 na papierku. Dobrze zastąpmy słowo "większość" słowem "część". Jest to OT !! :ban:
Ja mysle tak.. zakladanie samego takiego wałka tak po prostu, na ulice, nie ma zadnego sensu. Straty sa rekompensowane przez przyrosty i wychodzi na 0, natomiast w portfelu mamy minus xxx PLN :)
Jesli ktos walczy o kazdy ułamek sekundy na 1/4, to prosze bardzo, nastomiast sam walek i tak nic nie da z tego co widze po wykresch, potrzebny jest jakis komplet modyfikacji, kolektorow, glowicy, pewnie trzeba wyzej krecic, włączając zmiane map - strojenie. Dopiero caly taki komplet zmian moze miec jakis sens i dac faktyczna poprawe czasow na 1/4.
Dlatego przyrost ok. 16kM i ok. 3 Nm w silniku, w którym poza wałkiem nic nie zostało zmienione, przy niedopasowanym do wałka kolektorze ssącym i układzie wydechowym oraz zbyt niskim stopniu sprężania - uważam za bardzo dobry wynik.
Pierwsze to to, że auto nie ma niskiego sprężania-przynajmniej wg info od własciciela... (dwukrotnie z nim rozmawiałem)
No to pokaż. Kiedy i gdzie podstawić ci samochód do modyfikacji i jaką dajesz gwarancję?
.
drugie:
nie robie aut dla kogos... nie zajmuję sie tym zawodowo i nie wiem co to zmienia w tym przypadku... ;/
Mod o którym pisałem to żadna tajemnica. Zmiana kolektora ssacego w d15b7 na d16z6. Auto hamowane przed i po zmianie.Wykres pokazany powyżej. Cena dużo niższa, osiągalnosc towaru łatwa, ..... skutek na ulicy podobny...
Trzecie:
Zamieszczacie wykres i info o przyrostach.... Nie tolerujecie krytyki... Dlaczego??? Zamieśiliście a ja wypowiedziałem się że wg mnie taki mod może i na torze jest ok ale do jazdy codziennej (niekoniecznie taksówki ;/ ) nie zmienia nic specjalnie. Kosztuje sporo i przyrost jes ale w uzytkowaniu codziennym przekłada sie to na nic.
Ale nie to najważniejsze-bo każdy sam ocenia czy warto coś takiego robić czy nie warto, czy mu to potrzebne, czy ekonomicznie itd itp. Ale Żeby to ocenic to powinien mieć szansę i jasno pokazane czego sie moze spodziewać po takiej inwestycji. a pokazujac/reklamując - "sprzedając" - swój produkt w ten sposób nie mówicie całej prawdy o nim..
izzy_rajder
22-04-08, 14:06
Przyrosty od 6kprm mało dają na streecie....
Nie chce mi się już po kolei wklejać Twojej wypowiedzi, ale jest tam tyle kwiatków i farmazonów, że głowa mała. Wybrałem tylko ten jeden fragment, bo jest najśmieszniejszy.
Masz racje nie robi szału. Największy szał robi na streecie przyrost od 2 do 4 k obr :rolf12:
ty wogóle kiedys jakikolwiek wałek nieseryjny wkładałeś do jakiegokolwiek silnika i badałeś przyrosty?
Szkoda że nie napisałeś, że wałek bez sensu zmieniać za takie pieniądze, przeciez tyle samo kosztuje chip do tdi, a są lepsze efekty :rolf12:
każdy moze mieć swoje zdanie
ja swoje wyraziłem i tyle
Ja bym ten walek zalozyl w swojej ex Hani bo z modami ktore mialem+strojenie byloby jeszcze ciekawiej ;)
no dobra, a ile taki wałek kosztuje bo tak czytam i czytam ze kiepski przyrosty/cena ratio ale nigdzie nie jest napisane jaka cena. chyba ze to tajemnica.
Postanowiłem wypowiedzieć się jako użytkownik tego samochodu. Dużo lepszy dźwięk silnika...super ciągnie od 2500 obrotów a genialnie wciska od 5500 (jak na tą moc oczywiście). Pomiary elastyczności między 60-100 4 bieg, 80-120 5 bieg nie pokazały gorszych wyników a przy paru próbach było lepiej. Nie wiem więc skąd ta dyskusja o tym,że jest gorzej ale zarazem lepiej na wysokich więc bilans na 0. Odczucia sa mega pozytywne - szkoda,że tak długo zwlekałem z tym wałkiem. Qowax dobra robota - dzięki.
NFS,
znalezione na innym forum
"800 zł z montazem i dotarciem walka
ew strojenie na hamowni 200zl"
+regulowane kolko rozrzadu 200-300zl
Ja bym od tego nie zaczynal.Lepiej to zostawic do zamoncenia po modach typu wydech+dolot ;)
Ja bym od tego nie zaczynal.Lepiej to zostawic do zamoncenia po modach typu wydech+dolot
Opisane auto mialo juz zrobiony wydech z kolektorem i dolot w innym przypadku bysmy sie nie podjeli montazu walka
moje pytanie czy killowanie aut na ulicy to poniekad nie wyscig na 1/4 mili ??
i kolejne na jaki ma wymienic kolektor ssacy wlasciciel skoro juz ma Z2 ktory jest lepszy od b7 ??
a propo ceny to uwazam ze niema tanszego walka do tego silnika o podobnych parametrach , ktory zostal sprawdzony w polsce
Postanowiłem wypowiedzieć się jako użytkownik tego samochodu. Dużo lepszy dźwięk silnika...super ciągnie od 2500 obrotów
A to jest już typowa autosugestia. Wydałem kasę więc musi być lepiej. Tymczasem wykres pokazuje wyraźnie, że w okolicach 2500rpm jest spory dół w stosunku do "przed wałkiem". Więc wciskać bardziej po prostu nie może.
a genialnie wciska od 5500 (jak na tą moc oczywiście).
Dopiero ta wypowiedź ma uzasadnienie w faktach. Wykres faktycznie od 5500rpm jest dużo lepszy niż wcześniej.
Teraz disclaimer: nie jestem przeciwnikiem tego wałka, nie neguję, że działa (na wysokich obrotach - ponad 5500rpm dla Z2 to już dość wysoko), ale nie można mówić jak to genialnie wciska przy 2500rpm gdzie ewidentnie wałek ten zabiera moment.
wcześniej mówiliście, że nie było nic dłubane przy dolocie i wydechu ??
wcześniej mówiliście, że nie było nic dłubane przy dolocie i wydechu
silnik d16z2
silnik posiada kolektor ala megan i wydech 2'' z tlumikiem poprzecznym
power rura aluminiowa ok 2.5'
zacznij czytac ze zrozumieniem !! !! !!
Opisane auto mialo juz zrobiony wydech z kolektorem i dolot w innym przypadku bysmy sie nie podjeli montazu walka
Dlatego przyrost ok. 16kM i ok. 3 Nm w silniku, w którym poza wałkiem nic nie zostało zmienione
Faktycznie przeoczyłem sam początek twojego postu. Tylko ustalcie wersje czy ma coś zrobione czy nie.
PS.
Pokrzyczeć to ty sobie możesz na rodzinę !!
Panowie ochłońcie, po to jest temat żeby dyskutować, bo można po takiej dyskusji się wiele dowiedzieć, a wy się najlepiej byście gównami obrzucali od razu
Ja mam pytanie jak z żywotnością takiego wałka/reszty silnika, wiem że może za wcześnie na takie osądy, ale jakieś info chyba macie?
Dlatego przyrost ok. 16kM i ok. 3 Nm w silniku, w którym poza wałkiem nic nie zostało zmienione
chodzi oto ze tylko dotknelismy sie walka i nic wiecej nie ruszalismy poza luzami zaworowymi nowymi
Faktycznie przeoczyłem sam początek twojego postu. Tylko ustalcie wersje czy ma coś zrobione czy nie.
silnik ma zrobiony dolot i wydech przez wlasciciela i legitymowal sie moca 130 koni
My jako producent walka ze swojej strony tylko go obsadzilismy i ustawilismy nic wiecej
Ja mam pytanie jak z żywotnością takiego wałka/reszty silnika, wiem że może za wcześnie na takie osądy, ale jakieś info chyba macie?
zywotnosc taka sama jak w serii
wow, ale mlyn w temacie :) obiektywnie patrzac na calosc wyciagam takie wnioski:
jest dosc spory przyrost mocy szczegolnie ze mowa tu o Z2, 16hp na drzewie nie rosnie, przyrost Nm jest mały ale jest, napewno auto jest szybsze, wolne obroty sa w miare regularne, moze i gorzej sie jezdzi w codziennym ruchu ulicznym ale wlasciciel uzyskal to co chcial - wieksza moc ktora widac na wykresie... ale chyba cos tu jest nie tak? czemu obrzucacie blotem modyfikacje jaka zostala wykonana? wlasciciel jest zadowolony, chlopaki z gms sa zadowoleni, moze zamiast szukac dziury w calym wymyslicie cos co da przyrost 16 hp. myslicie ze zmiana kolektora to najnowszy trend tuningu? moze rzuci ktorys pomysl na jakis walek w podobnej cenie ktory w D16 sohc non vtec da podobny przyrost... no wlasnie
prawdziwe mody zawsze sprowadzają sie do ruszania bebechów ... a nie tylko portek
gratuluje wyniku
ale chyba cos tu jest nie tak? czemu obrzucacie blotem modyfikacje jaka zostala wykonana? wlasciciel jest zadowolony, chlopaki z gms sa zadowoleni, moze zamiast szukac dziury w calym wymyslicie cos co da przyrost 16 hp.
Nikt nie rzuca błotem....
Temat został założony to chyba warto dyskutowac o nim prawda????????
Mnie osobiście tylko "nie pasowało" takie przedstawienie całości tematu.... Bo nie wszystko jest tak "różowo" ze było 130 a jest 146 i super... Jak sie zamieszcza takie rzeczy to sie powinno opisać co i jak przed i po, i kazdemu pokazać jak to wygląda w pełnym obrazie i tyle... Szczególnie dysponujac nałożonymi wykresami Wtedy każdy wie czego i gdzie może sie spodziewać w takiej cenie.
A co do pytania-żeby nie było, że przemilczałem-bo chyba do mnie było ;) :
kolejne na jaki ma wymienic kolektor ssacy wlasciciel skoro juz ma Z2 ktory jest lepszy od b7 ??
Nie wiem co do tego ma b7 (nigdy go nie polecałem)... Polecałem za to
Z6(choc przyznam, ze nie posiadam 100% wiedzy czy jest dużo lepszy od Z2-wiem, że lepszy od b7) albo najlepiej Y8
Y8 to nie jakś nieosiagalny cud natury a chyba najlepszy kolektor do "D" SOHC
Zresztą nie ja to wymyśliłem.......
w kwesti info jak to zrobić oraz porówania:
http://www.sohchonda.com/forums/index.php?s=e610e90b55bb927564fdc9634768828f&autocom=articles&code=showarticle&id=4
http://www.sohchonda.com/cpg/thumbnails.php?album=48
No i moza coś jeszcze więcej znaleźć w sieci w tym temacie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.