Zobacz pełną wersję : pytanko o pomoc ...
tak tak to znowu ja ;]
no to zaczynam z moim dylematem :)
Moj dobry kolega chce kupic sobie autko a konkretnie Civica :) z 88 roczku :)
Dane jakie ja posiadam o tym autku to:
- silnik b16 cos tam
- 110 konikow
- 3d
- 4 gen
- swiezo sprowadzony
No i teraz pytanko a moze pytanka:)
- na co najbardziej zwrocic uwage w tym motorze
- co moze byc nie tak na pierwszy rzut niewidoczne
no mam nadzieje ze Wy znawcy tych slodkich Hondzi mi pomożecie ;]
ps. w koncu wam rodzine civicowych klubowiczy chce powiekszyc :P
silnik b16 cos tam
jesli silnik z serii B to raczej nie ma 110koni :roll:
poza tym bede troszke niemiły i powiem, ze jest juz FAQ na co patrzec przy kupnie ;)
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=2089
Tam jest WSZYSTKO, a jak nie ma, to pisz tam...
FAQ na co patrzec przy kupnie
no wiem ze jest, i ?
ja w sumie wiem na co patrzec ale chodzi mi o wasze opinie i konkretnei do tego autka.
ps. a to jakis zakaz jest zeby sie pytac?? :)
FAQ na co patrzec przy kupnie
no wiem ze jest, i ?
ja w sumie wiem na co patrzec ale chodzi mi o wasze opinie i konkretnei do tego autka.
ps. a to jakis zakaz jest zeby sie pytac?? :)
Nie, ale Hond jest dużo, i jak każdy będzie chciał się spytać na co zwracać uwagę wkonkretnym modelu to w tych postach utoniemy...
Typowe usterki są w FAQ, a co do konkretnego modelu nikt Ci raczej nie powie, wszystko zależy na co trafisz...
no wiem ze jest, i ?
ja w sumie wiem na co patrzec ale chodzi mi o wasze opinie i konkretnei do tego autka.
nie widzimy tego auta ani nie znamy, a przez forum co mamy ci powiedziec? ;)
szystko zależy na co trafisz...
ja tam trafiac nie bede :) bo Hondzie swoja jusz mam :)
ps.
dziekuje za te linki ;] (dobrze ze ja tego czytac nie musze )
pozdr
Jeśli chodzi o silnik to niewiele sie o nim dowiesz podczas "wizualnych" oględzin :|
Zwróć uwage czy nie ma wycieków......i to chyba tyle :wink: (dobrym sposobem są dokładne oględziny korka wlewu oleju - jeśli jest wkoło niego tłusto od oleju i ładnie się wkoło niego świeci, mozna mieć podejrzenie, że jednak ktoś często oleju dolewał) Zwróć jeszcze uwage na typ oleju na jakim silnik pracuje, jeśli bedzie to mineralka to można juz mieć pewne wątpliwości co do jego stanu (odkręć korek wlewu oleju i zajrzyj do srodka. Po dłuższej eksploatacji na oleju mineralnym - wnętrze komory będzie raczej brudne z czarnymi osadami)
To czy silnik jest sprawny i nie pali oleju można tak naprawde stwierdzic dopiero po przejechaniu paru ładnych kilometrów. Jak przejedziesz powiedzmy 1000km to dopiero się dowiesz conieco o jego stanie :? Niebyłoby złym rozwiązaniem poprosić jednak fachowca by podczas zakupu posłuchał zimnego i rozgrzanego silnika i np. zmierzył cisnienie w cylinrach. Ten silnik sam w sobie jest niezłą jednostką jednak po 17 latach eksploatacji to niepowinno być wyznacznikiem kupna.
Zawieszenie sprawdzić na naszych drogach jest niezwykle prosto :D Jedziesz i słuchasz co i gdzie stuka :P
Buda to juz zupełnie co innego 8) Szukaj ognisk korozji, szczególnie na tylnych błotnikach (w miejscu łączenia się zderzaka z błotnikiem) Choć sama nie wiem czy lepiej by było jakby jednak była ta korozja czy nie (jesli będzie to można mieć przypuszczenia że autko jest "dziewicze" pod względem napraw blacharskich i to już całkiem nieźle) Z zewnątrz przyglądałabym sie uszczelkom na przedniej szybie - jeśli był jakiś dzwon lub wymiana szyby to te uszczelki jest potem niezwykle trudno spasować.W Cifach poszczególne elementy nadwozia (błotniki, drzwi, maska, zderzaki, klapa, lampy) są fabrycznie b. dobrze pasowane, więc zwrócić należy uwage na równe odległości szpar między poszczególnymi elementami.
Jeśli chodzi o środek to pierwszy rzut oka na tapicerke dużo wyjaśni (przetarcia siedzeń, dywanika - szczególnie pod nogami kierowcy) Można też spojrzeć na gumy założone na pedały hamulca, sprzęgła i gazu - w jakim stopniu są wytarte (to samo dotyczy kierownicy). Wszystko co napisałam odnośnie tapicerki można traktować troche z dystansem, bo w 17- letnim aucie ślady użytkowania powinny być w środku dość widoczne.
Pozdrawiam - Moni
nick__t, dziekuje :)
pozdr :)
nie B16cośtam, tylko D16A6. B16 były montowane od 90 roku. a reszta to jak nick_t napisała.
a zeby juz byc w pelni dokladnym to D16Z2, bo samochod ma katalizator.
Z oględzin auta moge sie przyczepic tylko do centymetra rdzy na obu tylnych nadkolach.. Ale co do silniczka, to czy jest zdrowy, sprawdzi sie jak sie pojezdzi.. widze ze nie ma wyjscia ;-)
rdza na tylnych nadkolach nie ustąpiła aż do końca 1995 roku. stała bolączka...
mozna kupic wszystko w zaleznosci od ceny!!
Fakt nie jest to nowy samochod ale w przypadku jakiejs usterki nie bedzie problemow z kupnem czesci (wydasz wymienisz na nowe i problem z glowy na najblizsze pare lat albo i dluzej). Jezeli ten samochodzik spelnia polowe warunkow jakie napisala "nick_t" to spokojnie mozna go kupic.
PS Na twoim miejscu zwracalbym wieksza uwage na sprawnosc mechaniczna!!
POZDRAWIAM!!
ja bym jednak patrzył na blachę. wymienić silnik to pryszcz, bo są tanie, a latać ze spawarką i wymieniać ćwiartki modląc się, żeby było do czego przyspawać jest większym problemem.
wybacz ale nie znajdziesz w polsce niepordzewialego civica z 88roku!! poza tym co ci z blachy jak bedzie stal w garazu "bez silnika"??
rdza jest na wszytskim... na 88roczniku tym bardziej. Tyle ze tu jest jej mało. A pytanie o mechanike było właśnie po to, żeby wiedzieć na co zwrócić uwage :)
a zeby juz byc w pelni dokladnym to D16Z2, bo samochod ma katalizator
d16a6 też ma katalizator
D16A7 nie ma, moj blad ;-)
a co mi po tym, że silnik bedzie jak igła, skoro np progi beda niemiłosiernie skorodowane i na byle dołku bedzie sie robił banan? wiem, ze to auto ma wieeele lat, ale można trafić na egzemlparze ktore mają rdze na mało istotnych elementach jak np. pokrywa silnika i bagażnika, drzwi, przednie blotniki.
widze ze sie nie dogadamy :/ mniejsza z tym!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.