PDA

Zobacz pełną wersję : na bloku d15z6 głowica d16y8



umek88
01-02-14, 16:44
Witam.
Tak jak w temacie:

Jest możliwość założenie głowicy d16y8 na blok d15z6??
-z tego co przeczytalem i zauważyłem, ze głowica y8 jest nieco wyższa od głowicy d15z6, raczej to nie powinien być problemem.

(Pytam dlatego ponieważ mój silnik d16y8 na zimnym silniku np. po nocy oddaje dziwne dźwięki (klekocze,stuka) i chciałbym się zabezpieczyć gdy zacznie stukać cały czas. Na 80% słychać panewki, ale tylko przez jakieś 60 sekund, później wszystko cichnie.)

Mozę mi ktoś podpowie/pomoże jak to wygląda w praktyce?

Z gory dziekuje Umek

Yotomeczek86
01-02-14, 16:49
Pierwszy post powinien być w dziale do przywitania.

Może lepiej po prostu zrobić remont tego Y8, niż rzeźbić

umek88
01-02-14, 17:00
mam mozliwosc kupna zdrowego d15z6 za dobre pieniazki, stad ten pomysl....

czy to taka straszna rzezba??
-potrzebuje troche teorii co i jak...

(całkiem mozliwe, ze nie warto sie w to bawic, a moze jednak warto...)

luchuma
01-02-14, 17:08
w teorii glowica d15z6 i d16y8 sa takie same ;]

cor7ez
01-02-14, 19:00
Policz ile bedzie kosztowac wyciagniecie, zakup i zlozenie silnika a ile wyniesie remont :)
Masz y8 wiec po co sie cofac??

Nie wiem dlaczego gro ludzi boi sie tak silnik wyremontowac..? Lepiej kupic silnik nie wiadomo jaki i wlozyc na partyzanta :) A duzo ludzi kupilo z pewnych rak i pozniej i tak remontowali :D

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Yotomeczek86
01-02-14, 21:02
Wyremontujesz, i wiesz co masz.. kupując silnik taki, prędzej czy później czeka Ciebie remont. Dokładnie to przemyśl

Szczery
01-02-14, 21:25
Specjalista ze mnie nie jest żaden ale uważam że poza wymianą słupka musiał będziesz wymienić jeszcze komputer sterujący praca silnika bo zmieni się ilość zasysanego powietrza a komp bedzie dawal nieprawidlową dawke paliwa nawet uwzględniając korekte z sondy.
Sama korekta z sondy też nic nie da skoro po przekroczeniu ilus tam rpm komp pomija sonde i podaje paliwo bezposrednio z map (bez korekt).

Komp z wgranymi mapami (takie mapy ze jakos to bedzie) srednio 350 i masz go w domu.
Przejsciowka obd2->obd1 srednio 180 i jest w domu

strojenie mile widziane (nie znam kosztów) pewnie z 500 podstawowe.

Co z tego masz?
Podobnie jak w serii moze to wyjsc.

Remontując to co masz + komp, przejsciówka, strojenie na hamowni masz wiecej mocy, momentu i silnik na lata.

kazik2_h9w3
02-02-14, 10:57
Co z tego masz?
Podobnie jak w serii moze to wyjsc.

Remontując to co masz + komp, przejsciówka, strojenie na hamowni masz wiecej mocy, momentu i silnik na lata.
Nie każdemu chodzi o moc ale fakt ja także popieram i polecam remont jak Koledzy piszą wtedy wiesz co masz i wiesz że to już pojeździ przez lata

umek88
02-02-14, 20:21
luchuma w teorii...

Szczery jezeli moglbys mi wytlumaczyc dlaczego zmieni sie ilosc zasysanego powietrza? bo nie bardzo rozumiem? jest roznica miedzy wysokoscia tloka? nic innego nie przychodzi mi do glowy. hmm

Orientujecie sie czym roznia sie te dwa bloki: d15z6 vs d16y8?

Remont to remont i Y8 to Y8 coraz bardziej rozważam to rozwiązanie, dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.

Szczery
02-02-14, 21:56
Jak już pisałem nie znam się bardzo dobrze a w zasadzie dość słabo nawet ale czytam tu na forum co popadnie i wydaje się mi że w tych silnikach różne jest wykorbienie a co za tym idzie różne są skoki tłokow.
Skoro średnice tłokow w D serii są jednakowe a skok inny to i ilość zasysanego powietrza musi być różna.

Do pewnych obrotów komp będzie robił korektę składu mieszanki po odczytach z sondy ale jak przejdzie na "open loop" korekt nie będzie.
Trzeba by się spytać kogoś kto dużo stroi silniki :) lub często robi swapy :D

z dobrych info jest to, że paliwa było by zbyt dużo czyli nie było by zbyt gorąco w silniku (afr duze?) czyli bezpieczniej jak przy zbyt ubogiej mieszance.
Jechać to, to powinno ale pewnie nawet nie tak jak seryjne d15z6

luchuma
02-02-14, 22:03
przelany silnik szybko zacznie kopcic i bedzie na zlom ;]

o ile dobrze pamietam d15 ma nizszy blok niz d16

masz y8 to remontuj bo to dobry silnik :)

uszczelniacze, panewki, pierscienie, remont glowicy i masz silnik na kolejne 200tys km



w y8 i d15z6 jest glowica p2j
w glowicy sa inne walki z klawiatura, zawor vtec jest taki sam

hold
02-02-14, 22:14
Co do Open loop to zależnie od otwarcia przepustnicy w seryjnych mapkach Z6 to powyżej tych granic otwarcia przepustnicy (TPS) przechodzi na mapkę bez korekcji lambdy 1000rpm 45%; 2000rpm 60%; 3000rpm 64%; 4000rpm 67%; 7938rpm 67%
i na to wychodzi że komp sobie dawki koryguję cały czas jeżeli przy pewnych obrotach nie przekroczy się pewnej granicy otwarcia przepustnicy (%) to sonda niby robi korekcję mieszanki jak jest za ubogo itd ale szczerze powiedziawszy większość sond już umarła ledwo co chodzą jeśli chodzi o 1 żyłowe, te 4 żyłowe są leprze bo bardziej żywotne i szybciej gotowe do pracy.

Szczery
02-02-14, 22:55
To tak krótko dla kolegi.
Zmieniając sam dół na d15 musi stroić to wszystko (czytaj dodatkowe koszty)?

Tak czy inaczej:
Ja nadal obstaje za tym że lepiej jest wyremontować to Y8 i sie nim cieszyc b.dlugo.

Bardzo Ci zależy na nieuziemianiu auta na dłuższy czas?

hold
02-02-14, 23:26
Ja tam by remontował D16Y8 bo większa pojemność niby te 100cc ale jednak jest różnica, a i wiesz na czym stoisz bo jeśli zrobisz mu kapitalny remont to będzie jeździł i jeździł :)

umek88
03-02-14, 16:43
Bardzo Ci zależy na nieuziemianiu auta na dłuższy czas?
Poruszam sie nim dzien w dzien, w pracy i po pracy. Nie bardzo:/ ale coraz bardziej sie nad tym zastanawiam...

Tak ogolnie autko ma nalatane 184tys mil x 1.6km wychodzi nam całkiem ladny wynik 294400, ma prawo cos sie dziac, ale nie kopci, oleju nie ubywa, isc idzie, a ten klekot wszystko psuje:/

Guscioren
03-02-14, 21:15
Poruszam sie nim dzien w dzien, w pracy i po pracy. Nie bardzo:/ ale coraz bardziej sie nad tym zastanawiam...

Tak ogolnie autko ma nalatane 184tys mil x 1.6km wychodzi nam całkiem ladny wynik 294400, ma prawo cos sie dziac, ale nie kopci, oleju nie ubywa, isc idzie, a ten klekot wszystko psuje:/
Ustaw zawory lub wymien LMA?
Mechanikiem nie jestem ale z tego co mi wiadomo panewki stukają cały czas a nie przez "60 sekund"
Sprawa nr2 dużo "mechaników" z lat 80 myśli że w hondach są hydro popychacze i zapewne ten klekot jest przez luzy na zaworach ;)