Zobacz pełną wersję : Raport spalania
Jestem ciekaw jakie zużycie paliwa mają wasze hondy. W cyklu mieszanym jak to wygląda? :cool:
Wysłane z mojego HTC One V przy użyciu Tapatalka
Pytanie do użytkowników silnika 1.4 90 km:D
Wysłane z mojego HTC One V przy użyciu Tapatalka
Teraz w zimie jazda typowo miejska, krotkie odcinki, 3-4 km., jazda na emeryta, silnik 1.4 90KM, spalanie 12,8.
Teraz w zimie jazda typowo miejska, krotkie odcinki, 3-4 km., jazda na emeryta, silnik 1.4 90KM, spalanie 12,8.
Zadziwiające :O U mnie w 1.6 przy podobnej jeździe wychodzi 9 litrów.
Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
ja u siebie obstawiam sonde lambda, nie ma zadnych bledow ale leniwie oscyluje, zobacze na wiosne jakie bedzie spalanie
Mi w te mrozy ok. 9 pali
Wysłane z mojego HTC One V przy użyciu Tapatalka
Ale ma sondę do wymiany, pewnie to też ma wpływ na zużycie paliwa.
Wysłane z mojego HTC One V przy użyciu Tapatalka
no ale w jezdzie mieszanej te 9? u mnie typowo miejska, dopiero jak podjezdzam pod prace to silnik sie nagrzewa
bunkerites
26-01-14, 14:40
Na zimnym silniku jezdzi wiec spalanie duzo wieksze.U mnie w cyklu praca dom.(80% trasa)Gdzie do pracy mam okolo 20km.Spalanie 9l LPG
nie ma szans i tak na ponad 12 jeszcze rozumiem jakbys auta nie lubil i palowal na zimnym, ale nie jak mowisz ze spokojnie jezdzisz. Sonda albo sie nie dogrzewa i jezdzisz nonstop na ssaniu jakby
bunkerites
26-01-14, 20:00
No nie wiem.Moj zanim przelaczy sie na LPG musi przejechac okolo 3 km.Policzylem ze spalanie benzyny na 1000 km mam 11.9.Pomiar dokladnie wyliczony.Wiec Iljash na zimnym pali konkretnie.Chyba ze mam cos z*****ego.Ale taka sytuacja z spalaniem tylko zima u mnie sie objawia
nie ma szans i tak na ponad 12 jeszcze rozumiem jakbys auta nie lubil i palowal na zimnym, ale nie jak mowisz ze spokojnie jezdzisz. Sonda albo sie nie dogrzewa i jezdzisz nonstop na ssaniu jakby
nie obroty z tych 1500 spadaja na 820 pod koniec 3 kilometrowej trasy:D
zmienilem teraz termostat i zobacze po najblizszym tankowaniu
pala konkretnie, ale 12 ponad to moim zdaniem i tak za duzo, ale nawet odstawiajac to, zima spalanie moze byc wyzsze, ale srednio ile litr, czasem pol czasem poltorej, roznie, ale nie ze nagle sie robi 12 ponad, jesli tymbardziej jezdzi sie tymi samymi odcinkami, no chyba, ze nagle zmieniles trasei teraz akurat sie to zgralo w czasie razem z nadejsciem zimy :)
Spotkalem sie z opinia ze 1.4 90KM pali w miesie 9 litrow. Do tego dochodza bardzo krotkie odcinki plus temperatura na minusie. Moze sie tego uzbierac w koncowym rozliczeniu. Plus kola 16:D
Spokojnie, może być i 12L na takim odcinku jak pisze. Ja mam ctdi i na odcinku 2-3km pali 10 litrów :D Sprawdzone kilkukrotnie :) Po nagrzaniu 6,5-7 w mieście :) Takie odcinki to non stop zimny silnik a wtedy pali jak smok. Sprawdzone na 2 innych dieslach i to samo, ok 10 litrów na tak niewielkich odcinkach :)
Mi 2.0 pali 10 l na odcinkach ok 5km. Na dluzszych ok 8.6-9 l (oczywiscie jazda miejska).
bunkerites
27-01-14, 15:48
Jezdze ta sama trasa.Miastem 3 km i przelacza sie na gaz.Dalej trasa 17km na LPG.Tak jak napisalem wczesniej zima spalanie PB konkretnie wzrasta.
Taaakk....vii gen 1.4 ekonomiczy jest mowili...8.5 spala mowili..to Honda jest, niezawodna mowili
Swoja droga spalanie nie chce wzrosnac powyzej 20l. Dzisiejsze krakowskie korki. Jak juz ruszylo, to spalanie zeszlo do okolo 11l. Spalanie gazu tez bedzie zatrwazajace...
Zdjecie z dzisiaj :-) . Czas cos z tym ekono autem zrobic. Nie ma czek enginow czy innych bledow, zimowki 15' na 2.0.
Tak na powazni, to z autem jest cos nie tak. Rok temu przy ostrzejsze zimie nie palilo wiecej niz 8.5l, w tych samych korkach. Pewnie padla sonda lambda (ignorowalem czek enginy az sie przestaly pojawiac), ewentualnie cos z katalizatorem nie tak.
http://oi57.tinypic.com/1217sat.jpg
O kurde, to K-seria tyle nie spali. Pewnie grzalka w sadzie, lub za dluga oscylacja, wtedy tez moze nie pokazywac.
Daniello205
29-01-14, 03:52
Masakra jakie macie spalania Panowie. Moje D14Z6 pali w cyklu mieszanym 6,5-7,5l przy ostatnich temperaturach. W mieście jak na razie nie pokazało więcej niż 8l.
Do pracy mam 5,5km i auto zdąży się zagrzać po około 3,5-4 km gdzie kręcę do max 3000rpm na zimnym a dodatkowo zawsze chodzi grzanie fotela i nawiew na 2 biegu + od czasu do czasu klima co by troszkę osuszyć powietrze. Istotny fakt to może moje małe kółka zimowe 185/70 R14
Jak wiesz miasto miastu nie rowne. Przestalbys te 5km w korkach, to nie ma mowy, ze nie bedzie 10l/100. Opony swoja droga, ale to inna para kaloszy, ja stawiam na stan tech. auta i technike jazdy. Stoisz w korkach/ na swiatlach- pali 10-12, jedziesz od momentu odpalenia ze stala ptedkoscia, delikatnie, bez zatrzymywania sie i ponownego ruszania- jest 7.5-8. Proste.
picasso2000
29-01-14, 15:29
Ok to ja podam jak to wygląda u mnie.
Silnik 1.6 benzyna, wersja nadwozia hatchback 5d, 2004 rok.
489km - średnie spalanie według komputera 5.1L, zużycie paliwa 25,96L, zużycie według obliczeń 5,11L
555km - średnie spalanie według komputera 6.2L, zużycie paliwa 36,57L, zużycie według obliczeń 6,6L.
544,3km - średnie spalanie według komputera 6.3L, zużycie paliwa 36,51L, zużycie według obliczeń 6,7L.
425,5km - średnie spalanie według komputera 6.7L, zużycie paliwa 30,55L, zużycie według obliczeń 7,17L.
378 km - średnie spalanie według komputera 6.4L, zużycie paliwa 25,83L, zużycie według obliczeń 6,83L.
381 km - średnie spalanie według komputera 6.6L, zużycie paliwa 26,64L, zużycie według obliczeń 6,99L.
Ostatnie tankowanie przed mrozami.
Chronologicznie od około lipca. Nie mam zapisanych wszystkich wyników. Ale wszystkie są na podobnym poziomie.
Cykl mieszany, miasto około 50tyś mieszkańców.
Styl jazdy spokojny, nie lubię szaleństw i katowania samochodu.
Zmiana biegów w okolicach 2-2,5tyś obrotów. Hamowanie silnikiem itd.
Nie uprawiam jakiegoś obsesyjnego ekodrivingu choć gdy po zakupie testowałem samochód latem, to rekord najniższej średniej jaką uzyskałem wyniósł 4,6 litra :) Ale była to trasa gdzie w miarę prosta droga i prędkość do 90km/h
Krk - dojazd do centrum około 9km, w lecie 9-9.5 LPG, teraz jakieś 10-10.5. Ale raczej nie ma takiego dojazdu/powrotu bym nie przekroczył 100 km/h :) no i korki...
Niestety auto dłużej się nagrzewa w zimie, więc trochę więcej benzyny schodzi...
P.S. Plus szukanie miejsca na dwójce, korki, czasem zagrzanie auta by rozkuć lód na szybie itd, warunki delikatnie mówiąc mało optymalne. Na trasie przy utrzymywaniu silnika na 4.5 tys obrotów (około 147 km/h) - około 9.5 LPG (bardzo zależy od jakości gazu).
Ile Ci pokazuje komputer na benzynie przy obecnej jezdzie po Krakowie? Mi dzisiaj pokazał spalanie 9,8l benzyny co mnie dobilo (na gazie przejechalem 270km,czyli 11l). Co moze byc tego przyczyną? (lambdy ok, olej świezy, filtry powietrza wymienione, zawory zrobione...)
To auto to jakaś wielka porażka.Broniłem się przed Mondeo MK3 bo 10l w mieście pali, a tu Honda pali mi tyle samo...
bunkerites
27-03-14, 06:22
Mondeo awaryjne auto. Spalanie masz raczej w normie.Gdyz mi tez spala podobnie.W trasie ile spali gazu?
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
tzn 9.8 dla mnie to duzo, w miescie nigdy tyle nie zrobilem, tyle , ze nie wiem jak normalnie pala EU7 i czy sa jakies roznice pomiedzy budami chociazby
Troche odgrzeje
Masakra jakie macie spalania Panowie. Moje D14Z6 pali w cyklu mieszanym 6,5-7,5l przy ostatnich temperaturach. W mieście jak na razie nie pokazało więcej niż 8l.
Do pracy mam 5,5km i auto zdąży się zagrzać po około 3,5-4 km gdzie kręcę do max 3000rpm na zimnym a dodatkowo zawsze chodzi grzanie fotela i nawiew na 2 biegu + od czasu do czasu klima co by troszkę osuszyć powietrze. Istotny fakt to może moje małe kółka zimowe 185/70 R14
Ja mam tak samo, przy tym samym silniku, przy czym u mnie amplituda spalania jest 6,9 - 7,1, ciągam do 3500rpm. Po Krk jeżdżę regularnie i nie zauważyłem z tej okazji wzrostu spalania. Warto dodać, że przy moim stylu trzymam sie w korkowym peletonie po starcie bez problemu.
Czyli pewnie silnik się kończy. 160k przejechane, czas pewnie na remont.
Mi palił max. 8.5 w mieście 2lata temu a w trasie 5.2. Potem coś się popsuło i zupełnie nie wiem co. Dbam o auto (ile w ten shit już włożyłem w Morawicy to lepiej nie gadać...) a wcale mi się nie odpłaca. Chyba lepiej nic nie robić i sprzedać za kilka lat do komisu.
Dojazd do pracy mam 15km w jedna strone.Kapelanka, Ruczaj (więc dużo prostych szybkich), troche korkow. Cisne auto do 4tys.. Rzadko przekraczam 5-6tys (bo i tak nie jedzie)
picasso2000
30-03-14, 00:45
Czynników wpływających na zwiększone spalanie może być sporo.
Mój samochód ma 175 tyś. km obecnie.
A spalanie takie jak napisałem wcześniej. Silnik nie pije oleju, biegi zmieniam w okolicach 2-2,5 tysiąca obrotów. Lubię hamować silnikiem.
Aktualnie mam średnie spalanie na komputerze 6.8, ale kilka razy depnąłem żeby auto przegonić na krótkich odcinkach bo zazwyczaj jeżdżę delikatnie. Zatem zakładam, że wyjątkowo będę miał przy tankowaniu spalanie w okolicach 7 litrów/100km. Komputer w miarę wiarygodnie mierzy średnią przy lekkiej jeździ, no powiedzmy z tym zaniżaniem 0.5 litra, ale gdy naciśniemy gaz agresywniej, to już się może pogubić w przeliczaniu o wyższe wartości, stąd zakładam, ze przy średnim 6.8litra/100 km, według wskazań komputera, prawdopodobnie będę miał 7 litrów spalanie rzeczywiste.
Natomiast zazwyczaj udaje mi się dość mocno spalanie obniżyć. Gdyby jeszcze skrzynia biegów w tych samochodach była bez wady w postaci łożysk to jest to całkiem fajna konstrukcja silnika i skrzyni i na tle innych benzyniaków dość ekonomiczna.
Przy tych przebiegach lubią stwarzać problemy katalizatory. Na spalanie może wpływać dość znacznie chociażby ciężko pracujące łożysko kół, zużyte sondy itd.
W tej sytuacji pasowałoby samochód zweryfikować dość kompleksowo. Sprawdzić ewentualne błędy w komputerze...
Nic się nie dzieje bez powodu.
I jeszcze jedno, jeśli świeżo wyjedziemy ze stacji, skasujemy licznik dystansu, co za tym idzie średnie spalanie, to będzie ono dość mocno skakać nawet do wysokich wartości. Wraz ze zwiększającym się pokonanym dystansem te skoki są mniejsze. Im gorszy wynik osiągniemy na początku, powiedzmy do 100-150km to już później ciężej go zbić, bo średnia jest obliczana z większego dystansu.
Natomiast komputer komputerem ale zawsze warto zweryfikować spalanie na stacji tankując do pełna.
Swietnie napisane w sumie, zwlaszcza ten fragment, ze gdyby ta skrzynia nie byla tak zrypana z tymi lozyskami to w polaczeniu z tym d16v1 jest to calkiem zgrany i napewno ekonomiczny duet. Ja tez mam spalanie 7-8 litrow i to w krakowie 60-70% reszta poza miastem, ale tez nie mozna tego nazwac trasa. Moze nie upalam jakos, ale jezdze dynamicznie , lewym pasem, nazwijmy to nie zamulajac :)
Szukalbym przyczynyy tak wysokiego spalania , bo nie jest to dla mnie normalne , ze jezdzac jak emeryt eko drajwing ktos ma spalanie rzdu 10-11 litrow
W komputerze nie ma nic sugerującego problem. Mam przejściówke na OBD i jedyne błędy jakie kiedyś widziałem (zaraz po założeniu LPG) to nieprawidłowe odczyty z drugiej lambdy. Gaziarze zmienili troche parametry mieszanki i błąd zniknął. Problem jednak dotyczy jazdy na benzynie, więc gaz tu nie ma nic do rzeczy.
Zastanawiam sie nad problemem z kołami. Pamietam, ze jak zmienialem kolka na zimowe, to pojawily sie takie objawy jak w zepsutej skrzyni (chroboty ba niskich biegach). Juz sie umawialem na wymiane łożysk, ale problemu niema. Chroboty ustaly po jakims czasie.Wydaje mi sie,ze wtedy obserwowalem takze zwiekszone grzanie sie tarcz hamulcowych i ciepłe felgi. Potem to wszystko (problemy) poznikało, ale pójdę tym tropem. Za tydzień zakładam kółka letnie to zobacze jak sie kręca na luzie.
a nie jest tak ze zapieczone masz mniej lub bardziej zaciski ? co by powodowalo grzanie i zwiekszone spalanie ? U mnie nie tyle co chrobotalo, ale dalo sie wyczuc pisk taki specyficzny i tez czasami. Defakto czlowiek by nie wiedzial, ze cos jest nie tak ( moze auto troche bardziej mulowate ) gdyby nie to ze raz stanalem obok jednego kola i grzalo jak piecyk dziwnie , zaczalem to sprawdzac i rzeczywiscie zacisk sie zapiekal
Moje em2 trasa lato: 5,6l/100km, miasto: 7-9l /100km. Zimą różnie:)
Czyli pewnie silnik się kończy. 160k przejechane, czas pewnie na remont.
Mi palił max. 8.5 w mieście 2lata temu a w trasie 5.2. Potem coś się popsuło i zupełnie nie wiem co. Dbam o auto (ile w ten shit już włożyłem w Morawicy to lepiej nie gadać...) a wcale mi się nie odpłaca. Chyba lepiej nic nie robić i sprzedać za kilka lat do komisu.
Dojazd do pracy mam 15km w jedna strone.Kapelanka, Ruczaj (więc dużo prostych szybkich), troche korkow. Cisne auto do 4tys.. Rzadko przekraczam 5-6tys (bo i tak nie jedzie)
160k to nie przebieg, zwłaszcza, że ten silnik ma skomplikowanie konstrukcji na poziomie młotka. Po Krk jeżdżę nawet w tych samych okolicach:cool: Masz gaz, może głowica ma jakiś problem ze swoją osobowością? Bo zapieczony hamulec prędzej by ci upalił koło po miesiącu, niż zrobił takie spalanie...
EDIT Zwłaszcza, że piszesz, że wcześniej palił normalnie. Więc awaria być musi, silnik nie baba, nie strzela fochów cholera wie o co.
LeszekCIVIC
01-04-14, 14:32
U mnie 1.4 16v 2002r
500 km na 45 litrach = 9l/100km wiekszosc w miescie (jakies 80%)
w zime okolo 9.5l/100km tak samo wiekszosc w miescie. biegi zmieniam zazwyczaj przy 3000/3300 obr/min
W trasie mi wychodzilo jakies 5.5-7l/100km zalezy jak szybko jechalem albo uzywalem klimy.
Producent podaje 9.3l w miescie i chyba 6.3l w trasie jakos tak nie pamietam dokladnie , mysle ze to moje spalanie jest normalne w tym nieoszczednym silniku.
moj 1.4 w miescie 8.2/100km pokazuje w trasie nie testowalem jeszcze :]
Jak wszyscy piszą , to mi w trybie mieszanym na dystansie około 3,000 kilometrów wyszło 7,4L. Nawet mocno katując nie podeszło pod 9. Civic 1,4 90km
LeszekCIVIC
02-04-14, 19:44
moze przedliftowe żrą wiecej?:) tak to po wypowiedziach wynika mi :)
OFFTOP ON
ps: dokladaliscie czujnik temp do przedlifta bez czujnika?:)
moze przedliftowe żrą wiecej?:) tak to po wypowiedziach wynika mi :)
OFFTOP ON
ps: dokladaliscie czujnik temp do przedlifta bez czujnika?:)
Ja mam przedlifta ;)
U mnie przedlift 9-10 w miejskim, 7-8 w mieszanym, w trasie miałem 6,5-7 wersja 1.6
LeszekCIVIC
09-04-14, 08:24
1.6 pali mniej w miescie a w trasie ciut wiecej od 1.4 , smutne ale prawdziwe.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.