PDA

Zobacz pełną wersję : dziwny problem ze wspomaganiem Vi gen



KubEm
18-01-14, 17:10
Witam,
wczoraj miałem bardzo dziwne zajście w moim civicu. Odpalam rano auto (silnik się grzeje a ja skrobie szyby z lodu), wszystko ładnie, ruszam, jadę na stacje benzynową. Przejechałem jakieś 2km (silnik już był zagrzany po skrobaniu szyb), skręcam na stacje a tu nagle coś się dzieje ze wspomaganiem. Nawet nie to że przestało działać, ale jakby działało przeciwko mnie. Zupełnie nie mogłem skręcić kierownicą. Z trudem udało mi się wyprostować koła. Zgasiłem silnik, sprawdziłem pod maską, płyn jest jak był, w normie. Żadnych śladów wycieku. Poczekałem 2-3 minuty i ponownie odpaliłem z nadzieją że będzie ok.

Po ponownym odpaleniu próbuję kręcić kierownicą. Z dużym oporem przekręciłem na max w lewo, powrotna troszkę lżej. Potem w prawo już prawie normalnie, i wróciłem do prostych kół bez problemu. Od tamtego momentu zrobiłem 70km i nie było już problemu. Dziś rano odpalam auto i grzeje silnik. Kierownica reagowała normalnie, ale, przy próbie pełnego obrotu jest prawie ok, Na ostatnich 3-5 centymetrach jest duży opór. Poza tym jest dobrze.

Ktoś wie co to może być? Żadnych wycieków nie ma, płyn nie wariuje w zbiorniku.

Tiga
18-01-14, 19:48
Nie byl czasem kasowany luz na maglownicy ? To wyglada na niesprawna maglownice, bez dzialajacego ukladu wspomagania jazda nie powinna stanowic zadnego problemu jezeli chodzi o skrecanie kierownica. Radze sprawdzic dokladnie magiel bo to niebezpieczne !!!

KubEm
19-01-14, 12:11
Nic z maglownicą nie było robione w ciągu ostatnich 3 lat z tego co się orientuję (sam mam auto od pół roku, ale znam poprzedniego włascieiela). Czy to kasowanie luzów może pomóc? Ciężka to robota?
Na stacji diagnostycznej facet powiedział, że wygląda mu to na "zawory na maglownicy" (stwierdził, że jak kręcimy w lewo to jeden pracuje a drugi i jest zamknięty, a jak w prawo to pierwszy zawór się zamyka a drugi pracuje. Jeżeli coś nie tak jest z zaworami to właśnie takie są objawy). Z tym, że nie dokońca wiem o jakie zawory chodzi. Maglownicy nigdy jeszcze nie ruszałem ;P