Zobacz pełną wersję : Problem z szarpaniem przy zmianie biegów (pomocy jestem nowy)
CZEŚĆ
MAM HONDĘ CIVIC 1.5 VTEC ,1998R (motor d15z6),PROSZĘ O RADĘ ,PRZY ZMIANIE BIEGÓW SILNIK SZARPIE W MOMENCIE KIEDY PUSZCZAM SPRZĘGŁO.PRÓBOWAŁEM ZMIENIAĆ PRZY WYŻSZYCH OBROTACH ,JEST TROCHĘ LEPIEJ ALE JESZCZE NIE TO.
Caps lock ci się zaciął ? Przykleiłeś klawisz shift?
Co mają obroty do zmiany biegów? Niskie czy wysokie obroty biegi powinny wchodzić bez problemu.
Sprzęgło łapie z góry czy z dołu? Jak ruszasz z miejsca i powoli puszczasz sprzęgło to szarpie?
Witaj Kolego na forum!
Czy szarpie przy każdej zmianie biegu?
Camellia Racing
18-01-14, 10:49
Co mają obroty do zmiany biegów? Niskie czy wysokie obroty biegi powinny wchodzić bez problemu.
Sprzęgło łapie z góry czy z dołu? Jak ruszasz z miejsca i powoli puszczasz sprzęgło to szarpie?
On ma wyrobione przeguby, ma luz więc po puszczeniu sprzęgła jest szarpnięcie.
A poduszki zuzyte nie powodowalyby takich objawow?
CZEŚĆ
MAM HONDĘ CIVIC 1.5 VTEC ,1998R (motor d15z6),PROSZĘ O RADĘ ,PRZY ZMIANIE BIEGÓW SILNIK SZARPIE W MOMENCIE KIEDY PUSZCZAM SPRZĘGŁO.PRÓBOWAŁEM ZMIENIAĆ PRZY WYŻSZYCH OBROTACH ,JEST TROCHĘ LEPIEJ ALE JESZCZE NIE TO.
Jeździłeś wcześniej Hondą? Przy jakich obrotach zmieniasz biegi?
jeździłem wcześniej hondą 1,4 l 90KM przez 3-miesiące i takiego problemu nie było.Biegi zmieniam przy 2tyś.Myślałem że to poduszka ,z tyłu silnika wymieniona nic nie dało.Sprzęgło było sprawdzane (wymienione łożysko oporowe ) Camellia Racing-a po czym wiadomo że przeguby się kończą.Bodzio 5D-nie szarpie przy wstecznym i z 4 na 5-tkę. MikeFoto- dziękuję za uwagi,sprzęgło bierze u góry , tak jak ruszam z miejsca też szarpie (może coś źle złożyli ,bo mieli uszczelnić skrzynię,i wymienili łożysko oporowe.Na początku jak go kupiłem nie jeździłem nim zbytnio bo musiałem wyjechać a w tym czasie brat zaprowadził go do mechanika żeby dobrze sprawdzili wszystko.Nie pamiętam czy to robił od samego początku.
A zapomniałem napisać był tylko jeden właściciel ,przebieg 67tyś. udokumentowany(starsza pani z Berlina )Czy można jakoś to sprawdzić bo jakoś nie chce mi się wierzyć.Jest brief ale w tych czasach wszystko jest możliwe.
U mnie szarpanie objawiało się przy ruszaniu. Tzn. przy łagodnym odpuszczaniu sprzęgła na jedynce całe auto wpadało w drgania. Okazało się, że tarcza sprzęgłowa źle bierze. O dziwo było to nowe sprzęgło marki Exedy. Miałeś wymieniany komplet sprzęgła? Możliwe, że zostało coś źle złożone.
Biegi zmieniam przy 2tyś.
Trochę może nie w temacie, nie wiem czy wiesz ale przy tylu obrotach MINIMUM powinno jeździć autko.. Polecam trochę zmienić tryb jazdy. Poniżej 2k aż słychać jak auto płaczę. :(
Trochę może nie w temacie, nie wiem czy wiesz ale przy tylu obrotach MINIMUM powinno jeździć autko.. Polecam trochę zmienić tryb jazdy. Poniżej 2k aż słychać jak auto płaczę. :(
Jesli warunki tego nie wymagaja to po co krecic wyzej? Czasami fajnie pokrecic silnikiem na wyzszych obrotach ale to sie przeklada na spalanie zwiekszone ;p
Podepne się pod temat jeśli można, u mnie sprzęgło bierze przy końcu i też jest takie szarpnięcie ale tylko z 1 biegu na drugi a reszta jest ok, świadczy to że czeka mnie wymiana sprzęgła?
Jesli warunki tego nie wymagaja to po co krecic wyzej? Czasami fajnie pokrecic silnikiem na wyzszych obrotach ale to sie przeklada na spalanie zwiekszone ;p
Akurat hondowskie silniczki najmniejsze spalania mają przy jeździe 2-3,5 lub 4tyś obrotów, przy niższych obrotach niż 2tyś brak im momentu obrotowego aby napędzić autko, przez to elektronika ustawia bogatą mieszankę aby wkręcić silnik na obroty.
Zauważyłem, że podobnie pali mój 1,4 kiedy na 3 biegu wcisnę pedał gazu przy 1,5tyś obrotów i przy 5,5tyś obrotów:)
Trzeba się nauczyć jeździć z wyższymi obrotami, a spalanie może miło zaskoczyć.
Karpiczek- miałem wymieniane tylko łożysko oporowe ,mechanik twierdził że reszta jest w porządku.
Endrju1- to jest ciekawe co napisałeś ,ale powyżej 3,5tyś. to już raczej nie będzie ekonomiczna jazda.
xeN- a przy ilu obrotach powinno zmieniać biegi ale zachowując ekonomiczną jazdę .
xeN- a przy ilu obrotach powinno zmieniać biegi ale zachowując ekonomiczną jazdę .
Ja osobiście staram się alby zawsze po zmianie biegu mieć odrazu conajmniej 2-2,5k, bo do 2,5k pali się ECONO w moim D15Z8, wątków na temat ekonomicznej jazdy jest sporo, na pewno coś znajdziesz. Honda kocha wysokie obroty, i nie oznacza to że pali przy nich o wiele więcej, tak jak napisał Endrju.
Gdzieś na forum już było napisane: optymalne obroty przy jakich powinno się zmieniać biegi, to około 3,5-4k obrotów. Wtedy też jest wykorzystywany najlepszy moment obr.
Endrju1- to jest ciekawe co napisałeś ,ale powyżej 3,5tyś. to już raczej nie będzie ekonomiczna jazda.
O to właśnie chodzi że jest.
Bo trzeba na to patrzeć nieco inaczej.
O ile na idealnej trasie, kiedy jedziesz ze stałą prędkością, po płaskim terenie niskie obroty (ok 2-2,5tyś) utrzymywały by spalanie na niskim poziomie, o tyle podczas rzeczywistej jazdy rzadko mamy do czynienia z idealną trasą, często przyspiesza się i zwalnia na zmianę, a jako ze w wyższych partiach obrotów silnik nie pali aż tak dużo więcej, a przyspiesza o wiele, wiele szybciej będąc w okolicach 4tyś niż np 1,5tyś to chwilowe większe zapotrzebowanie na paliwo utrzymuje się przez krótszy czas, a więc w rozliczeniu ogólnym silnik spali mniej.
Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy, bo wiele osób podczas jazdy z wyższymi obrotami ma większe skłonności do szybszej jazdy i dynamicznego wyprzedzania, co z kolei powoduje wzrost spalania.
Nie wiem dlaczego, ale zauważyłem już iż sporo osób uważa że ecodriving to jazda jak emeryt, zaś tak naprawdę niewiele jedno ma z drugim wspólnego.
Endrju1-dziękuję za wypowiedz.
Część
Zastosowałem się do waszych rad i raczej nie samochód jest winny tylko moja technika jazdy .Dziękuje wszystkim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.