PDA

Zobacz pełną wersję : EE9 + K20 = problem do rozwiązania



tomtytus
17-01-14, 12:26
Witam.

Na początku krótki opis tytułem wstępu, żeby lepiej zrozumieć problem:
Jakiś czas temu z bratem wpadliśmy na pomysł, żeby włożyć do ee9 silnik k20.
Robiliśmy to w jednej z podwarszawskich firm (SSG - przy okazji: nie polecam).
Po ponad 2letnim postoju auta w garażu stwierdziliśmy, że trzeba je dokończyć i zrobić tak, żeby dało się nim jeździć…
Aktualny setup to: zawieszenie Tein SS: zawieszenie naszym zadniem jest zdecydowanie za twarde (regulacja twardości ustawiona na najbardziej miękkie). Wierzę, że zawieszenie na tor/wyścigi czy 1/4 mili nadaje się świetnie, ale do codziennej (niedzielnej) jazdy...o przyjemności można zapomnieć.
Tak, wiem: musi być sztywno, żeby było bezpiecznie ale bez przesady.
Zawieszenie ze względu na twardość prawdopodobnie będziemy chcieli zmienić ale pojawia się kolejny problem: koło.
Jeśli założymy bardziej miękkie zaweszenie – koła będą obcierały o ranty…bo felga jest za szeroka albo ma zły offset – a w zasadzie jedno I drugie.
Koła to Buddy Clup P1, 16x7cali JJ, ET42 (+ dystanse).
Dla czego takie koła? Bo wg SSG nie było na rynku innych felg 16”, a tym bardziej żadnych felg 15”, które nie obcierały by o zaciski.
Hmulce: Wilwood 300mm.

Chcąc wymienić zawieszenie musimy wymienić koła. Chcąc wymienić koła trzeba pomyśleć o zmianie hamulców i koło się zamyka.

Jakimś rozwiązaniem jest próba znalezienia felg, które będą miały odpowiednie ET a ich budowa będzie pozwalała na zostawienie aktualnych hamulców.

Ale nadal pozostaje problem zawieszenia.

I tu pytanie do Was: czy ma ktoś pomysł, jaką felgę można by kupić? Czy znacie felgi, które swoją budową/kształtem pozwalają na założenie dużego mamulca?

I kolejne pytanie: coz zrobić z zawieszeniem. Niekoniecznie musi to być gwint ale przy tym zestawieniu na pewno przydałoby się coś bardziej sztywnego, niż OEM :)
Przy okazji: różnica masy K20 I B16 to około 40kg.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i pomysły.

Infi
17-01-14, 12:32
na moje ten gwint musi zostal lub inny gwint ale wtedy sporo wyzej bo jednak waga robi swoje i zwykly gwint przy wpadaniu w dziure. nierownosc nie wylapie takiego skoku

a felgi 300mm i 16cali alus to bardzooo duze szczescie kupic pasujace kolo, do 300 zaklada sie 17tki wlasnie z tego powodu ze nie ma mniejszych kol ktore podejda. to jest taka sama jak z 282 plus kola 15tki jest juz na granicy i jesli wchodza na 15tki to na milmetrowe spasowania

tomtytus
17-01-14, 12:39
Hamulec jest faktycznie duży…no i w takiej sytuacji pewnie trzeba będzie zmienić i koła i hamulce.
Odnośnie zawieszenia: tak, jak pisałem: nie ważyliśmy samochodu, ale wg danych technicznych: różnica wagi silnika ze skrzynią to 40kg! Niech będzie nawet 50 - dużo i nie dużo…
I jeszcze jedno pytanie: czy zmiana wysokości gwintu wpływa na jego twardość?

Tommi01
17-01-14, 12:49
a felgi 300mm i 16cali alus to bardzooo duze szczescie kupic pasujace kolo, do 300 zaklada sie 17tki wlasnie z tego powodu ze nie ma mniejszych kol ktore podejda. to jest taka sama jak z 282 plus kola 15tki jest juz na granicy i jesli wchodza na 15tki to na milmetrowe spasowania

a nie czasem ats dct 15 wejda na 300mm?

iljash
17-01-14, 13:03
I jeszcze jedno pytanie: czy zmiana wysokości gwintu wpływa na jego twardość?

niech ktos potwierdzi jeszcze, ale tak. Skrecajac gwint "zgniatasz" sprezyne i to wplywa na twardosc ( jest twardziej ) podnoszac w gore jest bardziej miekko. Tylko jak mowie , niech ktos ogarniety to potwierdzi

reaktor
17-01-14, 13:32
jak nei masz osobnej regulacji wysokości to oczywiście ze tak

Infi
17-01-14, 13:57
a nie czasem ats dct 15 wejda na 300mm?

szczerze watpie skoro 282 wchodzi ciezko w 15tki to 300mialoby sie upchnac?

qureku.
17-01-14, 14:11
szczerze watpie skoro 282 wchodzi ciezko w 15tki to 300mialoby sie upchnac?

Zależne to jest również od zacisku. Tarcza 300 wchodzi pod wiatraki z ek4, ale nie pamiętam z jakim zaciskiem

mayday-82
17-01-14, 14:11
U mnie 282 weszło na 2mm luzu na 15" takiego wzoru
http://www.autotiptop.com.pl/rims/l11.jpg

także wątpie ażeby 300tka się zmieściła :D

zakit
17-01-14, 14:29
akurat ET felgi wydaje mi sie najmniejszym problemem, bo jest bliskie oryginałowi, felga 7J przy takim et nie powinna obcierać o rant. pytanie jaka tam jest opona ze obciera?

nie da rady minimalnie nadgiąć przednich nadkoli?

tomtytus
17-01-14, 14:53
akurat ET felgi wydaje mi sie najmniejszym problemem, bo jest bliskie oryginałowi, felga 7J przy takim et nie powinna obcierać o rant. pytanie jaka tam jest opona ze obciera?

nie da rady minimalnie nadgiąć przednich nadkoli?

Felga obciera o rant na pewno z tyłu. Ale z przodu tez lekko wystaje poza obrys więc na pewno byłby problem.
Tak to mniej więcej wygląda - odległość spora, ale widać:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/202/q20n.jpg

ps: nie chcemy przycinać/podginań rantów, robić negatywów, itp.

zakit
17-01-14, 15:18
no to mozesz miec problem, bo to chodzi tez o szerokosc tej felgi i samej opony. pozatym nie sadze zebys znalazl jakąkolwiek felge z wiekszym ET niz te 42 ktore masz teraz, która na dodatek się zmieści na zaciski, a podgięcie samego rantu na nadkolu to chyba nie jest az taki problem?

Kunis
17-01-14, 15:59
Kolega zapomniał wspomnieć, że ma założone dystanse :)) Stąd koła tak wystają.

mayday-82
17-01-14, 17:23
dystans pewnie po to żeby zacisk z jarzmem się zmieścił i tutaj właśnie powstaje problem, wyroluj troche nadkola i tyle :D


http://www.wheels.uk.com/acatalog/arch-rolling-img-01.jpg

tomtytus
17-01-14, 19:22
Kolega zapomniał wspomnieć, że ma założone dystanse :)) Stąd koła tak wystają.

Zgadza się: dystanse są i tak, jak pisał mayday, wsadzili je po to, żeby felga nie obcierała o zacisk. Ale że problem nie tkwi w dystansach tylko w całym zestawieniu - nie wspominałem :)

mayday, rolowania też nie będzie - szkoda budy, która jest po remoncie i jest ich w Polsce jak na lekarstwo.

lozek
17-01-14, 19:34
Chcesz, żeby nie obcierało, żeby było bardziej miękko ale w zamian nie można rolować rantów, robić negatywu.

Tu nie ma miejsca na czary - albo rolowanie/negatyw albo dalej będą obcierać.

PS - buda niech bedzie i po remoncie, ale w rolowaniu ("podwijaniu") rantów błonitków nie ma nic złego i nie psuje Ci to wyremontowanej budy ;)

albo rybki albo pipki.


Co do wcześniejszych wypowiedzi odnośnie pasowania felgi i hamulca -
Wiatraki 15" wchodzą na 300mm na zacisku z ep3 na milimetry (ich odsadzenie jest dużo mniejsze niz w Twoich obecnych więc by nie obcieralo, ale hebel nie ten - na wilwooda moze sie nie zmiescic)
ATS DTC wchodzą na 300mm, ale też mają 7J jak się nie mylę i et koło 35?

kristico86
17-01-14, 19:42
jeżdżę 4 genem ed6 na feldze 16x7 et 40 na glebie -100 bez dystansów... i tak z tyłu jest malinowo, felga pięknie chowa się w nadkole, z przodu trzeba było wywalić nadkola i zrolować błotniki i mam może ciut wiecej wypachane nadkole w błotniku przednim niż seryjne jest w ee9. Jesli auto używane weekendowo to wywal nadkola plastikowe, da się z tym żyć :)
nie rozumiem po co Ci dystanse ???- tak sobie główkuję że może przy zwrotnicy z ee przy takim et w Twoim kole dotyka góry zwrotnicy tam przy sworzniu górnym - chmmm ciekawe jak to będzie u mnie po zmianie zwrotnic na te z ee + zaciski prelude 282 czy też dystans będzie potrzebny bo praktycznie koła mamy takie same....

co do zawiechy to już kwestia gustu, jak rozwiążesz problem z obcieraniem to już sobie coś dobierzesz - jest tego sporo, ale hebel zostaw 300 takie moje zdanie :)

Tommi01
17-01-14, 22:22
szczerze watpie skoro 282 wchodzi ciezko w 15tki to 300mialoby sie upchnac?

w kokotowie jest ek9 z przodu zacisk ap + 300mm felga 15 ats dct

oxide
23-02-14, 23:18
ja tarcze 282 z rozstawem 4x100 od MG + zaciski z prelude, 15' oz racing f1 wchodziły u mnie na styk :)