Zobacz pełną wersję : POMOCY Co z silnikiem, kopci, nierówno pracuje.
Witam, mam duży problem z silnikiem w Hondzie Civic D15B7, problem zaczął się pół roku temu ( samochód się grzał i ostatniego dnia zaczął kopcić na biało i wciągało płyn chłodzący ) i została wymieniona uszczelka pod głowicą i głowica została oddana do uszczelniania i sprawdzenia w sumie za robotę głowicy płaciłem 700zł. I od tamtej pory wszystko było oki. Tydzień temu samochód zaczął bardzo słabo odpalać, myślałem ze to akumulator ale nie ( prawdopodobnie padnięty rozrusznik który się teraz regeneruję ) i następująca sprawa że samochód zaczął bardzo kopcić na biało niebiesko, dodam że stało się to nagle, przy odpalaniu nierówno pracuje ale potem zaczyna pracować już normalnie ma moc itd. Samochód przy normalnej jeździe nie kopci, jak się zatrzymam w korku i potem ruszam to za mną jest chmura dymu. Sprawdzałem świece i okazało się że na 3 puściła uszczelka i jest olej w gniazdach. Co może być tego przyczyną, znowu uszczelka, pierścienie, proszę o porady.
Stawiam na UPG :/
Stawiam na UPG :/
Płynu ubywa??? Grzeje się??? Na zimnym chodzi na 3 gary???
Jeśli chodzi o ubywanie płynu to nie, albo w stopnie nie zauważalnym, przy odpalaniu czasem jest tak że chodzi równo, nie kopci ( wydaję się że jest wszystko oki ) a po rozgrzaniu zaczyna kopcić. Innym razem przy odpalaniu jest tak że bardzo nie równo pracuje obroty spadają jakby miał zgasnąć. Uszczelka była robiona pół roku temu także trochę się dziwie, samochód raczej do spokojnej jazdy także katowany nie jest. Inny objaw to czuc spaliny przez krek chłodnicy z tym że mechanik który to robił mówił ze moze byc spowodowane tym ze jak była robiona uszczelka poł roku temu to ten smród jest z chłodnicy, kompresja nie bije, po otwarciu korka nie widac babli, płyn nie pryska, płyn czysty i olej to samo.
Uszczelniles gore- wysralo dol - pewnie pierscionki puscily - glowica jak nie palowales to bedzie raczej ok - zmierz kompresje. Bez potem sciagaj glowice. Szczelnosc glowicy sprzwdza za 5dych.
Pierscienie, honowanie - skladanie - to zupelnie inna bajka... Remont czy slupek? Odwieczne pytanie ;)
motomaniak1988
10-01-14, 20:39
to ze nierowno pracuje czasem to moze byc spowodowane tym ze masz olej w gniazdach swiec i jest przebicie trzeba dla pewnosci sprawdzic jeszcze kopułke palec przewody i zlikwidowac wyciek oleju do gniazda swiecy,albo uszczelke tez moglo dmuchnac miedzy cylindrami. zmierz kompresje przed zdjeciem glowicy tez cos bedzie mozna wywnioskowac.
i jak seba27 pisze najprawdopodobniej pierscienie padły a w szczegolnosci pewnie olejowe.
Czy remont czy silnik i tutaj jak robiłem głowicę lepiej robić remont bo przy nowym silniku mogę być na tym samym etapie co teraz, bo nie wiadomo co się kupi. A jeśli chodzi o honowanie ( sorry za pytanie nie jestem mechanikiem ) jest konieczne przy zmianie pierścieni, bo planuję wymieniać pierścienie ze znajomym mechanikiem i do honowania trzeba wyjmować caly blok i zawieść do specjalisty, przy czym jest strasznie dużo roboty. W takim razie jeśli przykładowo ciśnione okaże się dobre to może się obejść bez zdejmowania głowicy i wtedy wymieniać tylko uszczelniacze? Wyczytałem że można wymieniać uszczelniacze zaworowe bez demontażu głowicy.
wiesko1261
10-01-14, 21:04
ciśnienie (kompresje )możesz mieć dobre , a zapieczone olejowe
jak wyżej pisano -uszczelniłeś gore puścił dół (też tak miałem,nie brała oleju po zamianie głowicy po portingu zaczeła poszczać bąki , ciśnienie po 12.5 po rozebraniu olejowe zapieczone)
zanim wymienisz pierścienie przydało by się pomierzyć owal ,czy jest sens
a poco wymieniać znowu uszczelniacze jak głowica (niby) po remoncie :confused:
Głowica po remoncie, powinna być perfect ale wiadomo jak jest, ktoś mógł gdzieś czegoś nie dopatrzyć, ktoś chciał zaoszczędzić i potem dziwne rzeczy się dzieją bo niczego człowiek nie jest pewnien. W takim razie czeka mnie zdjęcie głowicy i odnośnie pomiarów jest możliwość zrobienia tego na samochodzie bez wyjmowania bloku i zawożenia go do zakładu? Aha dodam jeszcze że mechanik jak robił wtedy głowice po mówił że tuleje sa w idealnym stanie, bez rantów itd. i się dziwił że głowica była zajechana a dól w dobrym stanie.
wiesko1261
10-01-14, 21:47
da się sam wymieniałem pierścienie bez wyjmowania silnika (zajęło - od 8 i o 13 wyjechałem z garażu , na luzie z czyszczeniem tłoków i spokojne 2 kawy ) ;)
Wszystko zależy w sumie od Ciebie i od ryzyka jakie jestes wstanie na siebie wziąć podczas remontu. By mieć pewność że blok jest ok warto pomiary owalizacji zrobić, lecz można zwyczajnie zmienić pierścienie i mieć nadzieje że będzie ok. Ja podczas remontu bloku B16A1 nie robiłem pomiarów owalizacji, jedynie zmieniłem pierścienie, bo panewki były w bardzo ładnym stanie, więc nie ryzykowałem ich zmiany (zakładanie pierścieni było bardzo męczące, z tego powodu że robiłem to pierwszy raz i szczeliny pierścieni musza być ułożone pod odpowiednimi kątami, więc troszkę czasu mi z tym zeszło). Zaryzykowałem lecz w tym przypadku miałem troszeczke szczęścia bo wszystko elegancko po remoncie chodzi, a na rozszerzonym przegladzie nawet bez katalizatora emisja spalin mieściła się w normie, więc bez problemu przeglad zaliczony. Pozatym na ok 10,000km dolać musiałem ok 400-600ml oleju. Autko ani nie kopci ani nie spożywa nadmiernie oleju.
Miałem jedynie tą dogodność, że blok postawiłem sobie na środku pokoju więc miałem dobre oświetlenie. Bardzo dobrze wszystko jest opisane w manualu Hondy, więc jak zrobisz wszystko krok po kroku, jat to tam opisali powinno być ok.
W sumie jak Ci puściła uszczelka na 3 świecy to może na początek kup zestaw OEM uszczelek pokrywy i zamontuj, conajmniej wyeliminujesz saczenie sie oleju spod pokrywy do gniazd świec.
Ps. Ile oleju Ci aktualnie pożera silnik oraz jakiej firmy uszczelkę pod głowicę włożyłeś? OEM Hondy czy jakiś zamiennik (jak ja kiedyś w D15B2 zainstalowałem UPG Elringa, to zbyt długo nie wytrzymała pomimo prawidłowego montażu, wiec po kilku miesiącach musiałem ponownie zmieniać uszczelkę ale tym razem już na OEM Hondy metalową z D16Y7 bodajże)?
Jeśli chodzi o garaż do mam dostęp do dobrze oświetlonego itd. także na spokojnie z książką serwisową bd można to zrobić. Uszczelka była zakładana OEM Hondy, dzisiaj odebrałem rozrusznik odpalił bez problemu, wyczyściłem gniazda z oleju odpaliłem i nie kopcił aż tak bardzo, nie było czuć w spalinach oleju, bardziej taki biały dym. Silnik pracował równo, z tym że wykręcałem świece to 3 i 4 były w kolorze kawowy suche a 1 i 2 były czarne o mokre od oleju. Jak pracował otworzyłem korek chłodnicy, kompresja nie bije. Na drugim forum ludzie mówią że mógł puscić uszczelniacz zaworowy i nie wiem co robić czy rozbierać i zdejmowac głowice czy próbować same uszczelniacze zrobić.
Kup uszczelke pod klawiature z uszczelniaczami gniazd swiec bo osobno raczej ich nie kupisz i zacznij od najtanszych rzeczy :)
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.