PDA

Zobacz pełną wersję : buczenie w głośnikach wysokotonowych



goonz
03-04-08, 23:23
Witam mam taki problem podłączyłem głośniki wczoraj a dziś zacząłem słyszeć dziwne buczenie w głośnikach oraz gdy dodaje gazu jest taki dziwny świst w nich :/ głośniki podłączyłem pod w wzmacniacz w bagażniku przewody puściłem w prawym progu co może być przyczyną proszę o jakieś sugestie

Konrad84
04-04-08, 09:20
kilka.
1. Słabe czincze.
2. Podepnij radio bezpośrednio do akumlatora
3. Może kondensator by pomógł
4. Może alternator już słaby

Zacznij od pkt 1 i 2.

eXcential
04-04-08, 10:09
kilka.
1. Słabe czincze.
2. Podepnij radio bezpośrednio do akumlatora
3. Może kondensator by pomógł
4. Może alternator już słaby

Zacznij od pkt 1 i 2.

A co ma kondensator z tym wspólnego? :bicie:

Największy wpływ na to ma położenie i jakość kabla RCA (czincze) Najlepiej puszczony prawym progiem z dala od innych prądowych i dobrej jakości z podwójnym ekranowaniem.

goonz
04-04-08, 10:17
dziś sprawdziłem buczenie zaczyna sie dopiero po uruchomieniu silnika radio mam podpięte bezpośrednio ,a i czy to ze 2 wzmacniacze są może mieć jakiś wpływ

KERMIT!!!
04-04-08, 15:17
zle połozone kable za blisko siebie mi przynajmniej ostatnio tak koles od caraudio powiedzial

goonz
04-04-08, 19:51
to jak położyć kable idą z prawym progu tam idzie tylko czincz i te głośnikowe a może to to ze zwrotnica jest blisko przewodów bo jedna leży na nawiewie za schowkiem a druga jest przy skrzynce z bezpiecznikami :/ to może być to ?? ??

Cubus
05-04-08, 10:02
Zwrotnice to na pewno nie są. Sprawdź podłączenie wzmacniacza do masy najpierw, czy dobrze zwiera. Później sprawdź czy kable sygnałowe, ew. głośnikowe, nie idą gdzieś w pobliżu kabli napięciowych. Jeśli masz drugie długie czincze to podepnij wzmaka luźno położonym kablem i sprawdź czy jest lepiej.

ps. sprawdź też czy wtyczka czincza nie dotyka gdzieś do masy.

Konrad84
05-04-08, 12:15
Jak to co ma kondensator ? :bicie:

Jeżeli typ ma dwa wzmacniacze, to ma dość duży pobór prądu, przez co alternator może wchodzić w głośniki. Kondensator w tym momencie jest kolejnym źródłem prądu po akumulatorze co sprawia że jest pewnego rodzaju izolatorem. Nie jest to teoria z podręcznika, lecz z doświadczenia. U mnie po zamontowaniu kondensatora nie przestało buczeć, ale sporo ucichło.

Oczywiście najczęściej jest to wina RCA.

Z młotkiem mi tu wyjeżdża. :klutnia:

kenny
07-04-08, 14:38
O ile to nie chinche (BTW można je puścić kanałem środkowym) to
w hondach czasem właśnie sieje alternator. By to wyeliminować są takie małe Helixy
(nie pamiętam oznaczenia).
Sprawdź też końcówkę mocy we wzmacniaczu.

Dealer
07-04-08, 14:43
przewody tez nie powinny isc obok komputera, on tez moze zaklucac, powodem moze byc slaby minus np. na radiu lub wzmaku, czasami sa sore problemy z wyszukaniem przyczyny, proponuje podiechac do jakiegos speca od caraudio, powinien usunac problem za nie duze pieniadze.

arass
07-04-08, 15:13
A jakie masz radio? I czy przy wyłączonym silniku wszystko gra normalnie bez żądnych zniekształceń i świstów?

goonz
07-04-08, 15:29
A jakie masz radio? I czy przy wyłączonym silniku wszystko gra normalnie bez żądnych zniekształceń i świstów?

1Radio mam kenwooda KDC-3034
2tak gdy silnik jest wyłączony wszystko gra normalnie dopiero gdy go włączę zaczyna buczeć :/

arass
07-04-08, 17:25
Najprawdopodobniej masz uwaloną masę na wyjściu RCA w radiu

goonz
07-04-08, 22:05
Najprawdopodobniej masz uwaloną masę na wyjściu RCA w radiu

a jak to sprawdzić czy to jest to ??

arass
07-04-08, 23:39
Miernikiem albo mase z RCA podpiąc pod mase (obudowe) radia.
Oczywiście zakładam że wcześniej wypróbowałeś wszystkie możliwości ułożenia kabli w aucie i problem nie zniknął?

karpik85
08-04-08, 07:55
gdy dodaje gazu jest taki dziwny świst w nich


buczenie zaczyna sie dopiero po uruchomieniu silnika

Jeżeli jest to słyszalne tylko na zapalonym silniku to na 99 % od alternatora, poprostu on wprowadza do instalacji zakłucenia, żeby to zlikwidować należy zamontowac kondensator o dość dużej pojemności, jeśli zamontujesz zbyt mały to świst tylko ucichnie. A ten jeden procent, który pozostał to bym pozostawił właśnie na mase przewodów lub obudowy radia - to łatwo sprawdzić, porzyczasz od kumpla na minute radio i słuchasz co sie będzie na innym działo. Ale w pierwszej kolejności pokombinuj z alternatorem i kondenstorem, bo możesz wymienić całą instalacje audio, a nadal będzie buczało.
Bierze się to stąd, ze alternator to taka trójfazowa prądnica, która wytwarza prąd przemienny i potem go prostuje diodami, jeżeli to prostowanie mu niedokońca wychodzi, to powstają w instalacji tętnienia i to od nich buczy w głośnikach.

b.negative
08-04-08, 14:57
Czasem powodem może być pompa paliwowa. W moim poprzednim MA8 RCA szły bezpośrednio nad pompą i był słyszany świst wraz z dodawaniem gazu. Nie wiem czy w 100% to był problem. Kable puszczałem z lewej i prawej strony, więc z kompem raczej to nie jest związane. Gdy zamieniłem kable (miałem 2 różne RCA - jeden był kijowy) problem znikał. Do końca nie sprawdziłem teorii z kablami, bo rozbiłem auto:/
Moim zdaniem potrzebne są dobre kable sygnałowe po to, żeby wyeliminować zakłócenia pojawiające sie po drodze kabla. Jeśli nadal jest świst to pewnie zasilanie (jak piszą chłopaki wyżej) i trzeba kombinować.

Miał ktoś taki sam problem w MB2 albo innym poliftowcu-angliku?

goonz
08-04-08, 15:47
dzisiaj sprawdziłem łączenie kabla RCA miedzy wzmacniaczami i byczenie jakby ucichło wiec prawdo podobnie jest to ten przewód muszę go wymienić i wtedy będę wiedział więcej a odsuwałem przewody od komputera i nie zmienia sie nic a masę w radiu sprawdzę w tym tygodniu a co do
Czasem powodem może być pompa paliwowa.
to muszę zobaczyć bo faktycznie reszta kabli leży kolo lola zapasowego jutro to sprawdzę

lucky_19
09-04-08, 14:13
Miałem identyczny problem u siebie. Próbowałem wielu metod. Wszystkie wyżej wymienione... Przyczyną okazało się bliskie sąsiedztwo kabli czincz z kablem masowym W rezultacie oddaliłem je od siebie i świst zniknął.

b.negative
09-04-08, 21:35
Miałem identyczny problem u siebie. Próbowałem wielu metod. Wszystkie wyżej wymienione... Przyczyną okazało się bliskie sąsiedztwo kabli czincz z kablem masowym W rezultacie oddaliłem je od siebie i świst zniknął.

O, poważnie? To właśnie mogło być powodem gdy montowałem swoje audio. Kable szły w sąsiedztwie masy. Możliwe, że wcale nie chodzi o pompę paliwową...ale tonący brzytwy sie chwyta :d

lucky_19
10-04-08, 08:31
U mnie właśnie tak było. Masa siała zakłucenia nawet wtedy jak była podpięta pod aku. Oddalenie czinczy pomogło. Spróbuj u siebie może też pomoże, ale nie zagwarantuję Ci tego na 100% ;)

Cairo
10-04-08, 15:38
Miałem to samo, kupiłem za 50pln jakiś tłumik na czincze i sporo ucichło, ale było dalej słyszalne, po wymianie akumulatora prkatycznie nic nie słychać? Może akumulator mieć wpływ na to??

lucky_19
10-04-08, 15:41
Nie bardzo wiem, jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Ale kto wie, możliwe, że jakiś związek był.

goonz
11-04-08, 11:46
w ten weekend jak pogoda dopisze (wątpię) to sprawdzę kilka opcji i wykreślę które odpadają:/

Rafcik
11-04-08, 20:26
Miałem ten sam kłopot, świsty w głośnikach od alternatora. Powód: Masa podpięta pod karoserię. Pociągnąłem nową z aku i wszelkie odgłosy zniknęły :)

wojoo
11-04-08, 22:20
mam dokladnie ten zam psorblem ... wymienilem wszystko pocxawszy od kabli a skonczywszy na wzmaku ... i nic :/ jest to tak wkurzajace ze glowa mala :/ Szczegolnie jak cicho sie słucha muzy - dlatego slucham glosno :P

2xgantek
02-06-08, 14:55
witam moj problem jest podobny tylko mam szumy i glosny dzwiek kierunkowskazu w glosniku wysokotonowym (tylko lewym) wtedy gdy kierunkowskaz jest zalaczony w lewo. Nie mam zadnego wzmacniacza narazie tylko same glosniki podlaczone pod radio kenwood kdc w5141 i nie wiem jak to naprawic?jesli puscic kable bezposrednio do akumulatora to jakiego przekroju powinny byc?
pozdrawiam

lucky_19
02-06-08, 17:31
Możesz właśnie podciągnąć zasilanie bezpośrednio z akumulaotra. Możliwe, że pomoże. Jeśli chodzi o przekrój to moim zdaniem wystarczy nawet 2,5mm². Jednak, żeby spać spokojnie możesz zastosować 4mm². Oczywiście na kablu "+" KONIECZNIE zamontuj bezpiecznik w odległośnie nie większej niż 30cm od aku. Wartość bezpiecznika może być równa lub odrobinę większa niż w radiu. Przykładowo jeśli w radiu masz bezpiecznik 10A na przewodzie zasilającym zamontuj 15A ;) Napisz jakie są efekty.